Citat:
Ja det var verkligen under galgen och i morgon kommer vi att få höra att han ångrar talet... som vanligt när han har gjort något han egentligen inte vill.Kapitulerat har han absolut inte gjort.
Vänta bara tills Biden har tagit över och Trump kan härja fritt
Citat:
Jag tror faktiskt inte han bryr sig så mycket om riksrätten.Trump anses sig vara som en gud och han är van vid att komma undan med det mesta.
Men den här gången hoppas jag att han går på pumpen rejält och att dom tar av honom och frun alla förmåner. Det är en massa miljoner per år.
Redan nu har ju flera företag sagt upp samarbetet med Trump.
En stor golftävling skulle hållas på en golfbana som Trump äger.
Den är flyttad för arrangörerna vill inte ha med Trump att göra.
Kortföretaget som tar emot donationer till Trump vägrar ta emot dom och föra dom till hans konto. Det är det största företaget i USA när det gäller kortköp.
Det kommer att bli mycket mer sånt...
Blir Trump fälld i riksrätten förlorar han förhoppningsvis förmånerna. Hade han blivit avsatt hade han förlorat dom men hur det är nu med riksrätt kan jag inte hitta någon info om.
Inga kaffepengar precis.
En före detta president har rätt till en saftig pension, som just nu ligger på motsvarande cirka 1,8 miljoner kronor per år.
Amerikanska skattebetalare ser också till att en president som lämnat Vita huset får tillgång till kontorslokaler var som helst i landet.
Trump skulle också få rätt till resebidrag på upp till dryga 8,2 miljoner kronor varje år. Hustrun Melania Trump skulle även få ersättning för resekostnader för upp till fyra miljoner årligen.
Rätt till skydd från Secret Service under resten av livet. Den totala prislappen för det är däremot hemlighetsstämplat.
Om presidenten dör skulle hans änka få en årlig ersättning.
Plus ett bibliotek uppkallat efter sig.
Säkert mer men som jag inte hittar nu.
Riksrätt kan kosta Trump miljoner
PUBLICERAD: LÖR 09 JAN 2021
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PR5AQR/riksratt-kan-kosta-trump-miljoner