Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Okej. Jag är säker på att det beror på att du blivit HYSTERISK på grund av mediahypen. Detta hör faktiskt till normalt demokratisk uppförande.
Kanske du bara är okunnig.
Men visst, vi avrättar varenda demokrat när vi ändå väl låtit giljotinen sätta igång.
https://www.foxnews.com/politics/democrats-who-praised-2004-objections-to-electoral-college-certification-now-slam-hawley
Det är bara du som pratar om avrättningar här, bara så du vet.
Men okej, det var några som protesterade mot Trump 2016 (ingen senator dock) och de gjorde det inte för att de låtsades som att han inte vann utan för att "people are horrified", vilket är ett dåligt skäl. Så här i efterhand kan vi visserligen säga att det är klart de hade rätt, det hade varit bättre för nästan alla om han inte hade fått vinsten. Eller det är svårt att säga, det hade ju varit ett stort slag mot demokratin vilket säkert hade fått följder, kanske t o m värre följder än Trumps presidentskap.
När det gäller 2005 så var aldrig målet att Ohios elektorsröster inte skulle räknas, man ville bara synliggöra de problem som fanns där. Jag vet inte om det var rätt metod, men det är inte samma sak hur som helst.
Är det inte fascinerande att demokrater protesterar när folk hindras från att rösta, medan republikaner protesterar när man ger "för många" människor möjligheten att rösta?
De som protesterar nu gör ju det bara för att det är vad de tror att deras väljare vill att de ska göra, och eventuellt är det sant, vilket jag i princip tycker är vad en folkvald ska göra. (Okej, delvis gör de det nog också för att slippa mobbas av Trump, men han är ju på väg att försvinna ur politiken antagligen så jag tror att det är den mindre avgörande faktorn.) Men, nu är ju den här folkviljan helt baserad på villfarelser, på sånt som kongessfolk vet inte är sant, de har då ett ansvar att göra det de vet är rätt snarare än det som de tror kommer gynna de personligen.