2021-01-06, 18:15
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Alltså Donald Trump!!!!! Vilken sjuk människa. Att ingen sett till att sätta en kula i karln är en gåta.
Demokraterna har nog försökt men han har duktiga människor runt sig som skyddar honom. Dom människorna är också hjältar.
Citera
2021-01-06, 18:16
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Att ingen sett till att sätta en kula i karln är en gåta.

Secret Service är, till skillnad från sin nuvarande chef högst kompetenta
Citera
2021-01-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Demokraterna har nog försökt men han har duktiga människor runt sig som skyddar honom. Dom människorna är också hjältar.
Att det finns så många som stödjer denna psyksjuka och narcissistiska person, säger ganska mycket om det totala förnuftet i USA.
Citera
2021-01-06, 18:21
Medlem
knasen79s avatar
Röstmaskinerna var programmerade att pumpa in Biden-röster.
Citera
2021-01-06, 18:27
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej. Jag är säker på att det beror på att du blivit HYSTERISK på grund av mediahypen. Detta hör faktiskt till normalt demokratisk uppförande.

Kanske du bara är okunnig.

Men visst, vi avrättar varenda demokrat när vi ändå väl låtit giljotinen sätta igång.
https://www.foxnews.com/politics/democrats-who-praised-2004-objections-to-electoral-college-certification-now-slam-hawley

Det är bara du som pratar om avrättningar här, bara så du vet.

Men okej, det var några som protesterade mot Trump 2016 (ingen senator dock) och de gjorde det inte för att de låtsades som att han inte vann utan för att "people are horrified", vilket är ett dåligt skäl. Så här i efterhand kan vi visserligen säga att det är klart de hade rätt, det hade varit bättre för nästan alla om han inte hade fått vinsten. Eller det är svårt att säga, det hade ju varit ett stort slag mot demokratin vilket säkert hade fått följder, kanske t o m värre följder än Trumps presidentskap.

När det gäller 2005 så var aldrig målet att Ohios elektorsröster inte skulle räknas, man ville bara synliggöra de problem som fanns där. Jag vet inte om det var rätt metod, men det är inte samma sak hur som helst.

Är det inte fascinerande att demokrater protesterar när folk hindras från att rösta, medan republikaner protesterar när man ger "för många" människor möjligheten att rösta?

De som protesterar nu gör ju det bara för att det är vad de tror att deras väljare vill att de ska göra, och eventuellt är det sant, vilket jag i princip tycker är vad en folkvald ska göra. (Okej, delvis gör de det nog också för att slippa mobbas av Trump, men han är ju på väg att försvinna ur politiken antagligen så jag tror att det är den mindre avgörande faktorn.) Men, nu är ju den här folkviljan helt baserad på villfarelser, på sånt som kongessfolk vet inte är sant, de har då ett ansvar att göra det de vet är rätt snarare än det som de tror kommer gynna de personligen.
Citera
2021-01-06, 18:27
Medlem
OldFashioneds avatar
Jävligt klen revolution det här.
Citera
2021-01-06, 18:29
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vad kallar man annars en person som använder sin sista lilla tid som världens mäktigaste person till att piska upp hat och sprida misstro?
Vadå piskar upp hat och sprida misstro?
Ska han hålla tyst och låta bidén med big tech och media fuska till sig presidentposten?
Nej du! Så gör inte en hjälte. En hjälte kämpar för sanningen och ger sig inte bara för att det går lite tungt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Vi har ett parti i Svärje som betedde sig på exakt det sättet efter förra valet.
Ingen har någonsin ens varit i närheten att bete sig så dåraktigt och rent ut sagt, barnsligt som dåren som tack och lov snart är borta.
Citera
Medlem
Så satans otroligt att det faktiskt är USAs president som står och håller detta tal. Om SNL skrev detta manus skulle folk tyckt det var för överdrivet.
Han står bara där och är besviken och slänger ur sig all skit han råkar tänka på för stunden.
Så sjukt tragiskt att det finns folk som tar åt sig det han säger.
Citera
2021-01-06, 18:30
Medlem
Citat:
Surt att vara Moderat - eller hur?
Vet inte vad du svamlar om, men om du tar det i en relevant tråd lovar jag att svara.
Citera
2021-01-06, 18:34
Medlem
Inkommers avatar
Sjukt att pennsylvania kunde skicka in mer än 200.000 fler röster än vad det finns röstberättigade.
Hela valet är en fars.
Citera
2021-01-06, 18:35
Medlem
Citat:
Sant, men Uffe famlade även han efter valförlusten 2018.
Hade jag varit varit amerikan, så hade jag nog tyckt att det som pågår just nu, i direktsändning. Vore ytterst pinsamt av en folkvald som skall föreställa sig att vara mäktigaste statschef i världen och representera det amerikanska folket. Sicken dåre de haft sittande i fyra år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in