2020-12-18, 19:35
Medlem
Tvonds avatar
Kör hård tvål typ Barnängens håret som inte finns så mycket kvar och är nedrakat till 3mm får sig ibland även det en intvålning.
Citera
2020-12-18, 19:44
Medlem
Jag köper nån form av duschtvål bara och tar det som verkar trevligt nör hag står i butiken men aldrig samma som jag nyss haft. Omväxling förnöjer sägs det ju. Prisklass 30 till 50kr typish.
Citera
2020-12-18, 20:04
Medlem
Blondiemans avatar
Håret tvättar jag bara med kallt vatten tillika duschar i kallvatten. Jag unnar mig en varm dusch 1 till varannan vecka, då jag också schamponerar och balsamerar håret med en anpassad produkt för blont hår.

Till kroppen använder jag en ört-tvål av något slag som min mor importerar. Använder bara deo på vintern när man har mer täckande kläder av olika material. Annars vill jag slå ett slag för yllekläder på sommaren och vita skjortor blir inte förstörda om du låter bli deo.

Ansiktet får sig en ansiktskräm för herrar över 30.

Jag använder 2 olika parfymer. En specifik för sommaren och en specifik på vintern.

Produkterna jag lägger pengar på är ansiktskrämen. Parfymen håller en säsong så det blir max 200 kr/månaden uträknat.
Citera
2020-12-18, 20:15
Medlem
DunderKanins avatar
Head and shoulders i håret och Nivea Men (2 in 1) men använder endast på kroppen.
Citera
2020-12-18, 20:44
Bannlyst
Köper svindyra produkter då endast det bästa är gott nog för min kropp.

När brudarna kommer hem till mig fattar dom att här bor en kille som tar hand om sig själv, en sofistikerad man, en man som förstår att unna sig det bästa inte nån jävla efterbliven bondlurk som tvättar sig med folköl och motorolja.

Vi vet ju vilka ni är, ni är ju såna som köper billigast av allt - billigaste chipsen "gärna icas eget märke" billigaste ölen på bolaget, sista minuten på charter, happy hour på krogen osv

Drägg helt enkelt
Citera
2020-12-18, 21:05
Medlem
Scamps avatar
Head & shoulders till håret och axe duschtvål till kroppen, det funkar.
Citera
2020-12-18, 21:19
Medlem
D1na4s avatar
En grön tvål. Ingen parfym eller deo
Citera
2020-12-18, 22:05
Medlem
VincentLels avatar
"Sport" köptes på rea, 5 kr st för 500 ml. Då är det inbyggt shampo och tvål.

Köpte cirka 30 st för några år sen och har rätt mycket kvar.

Känns som pengar i sjön att köpa dyrt tvål & shampoo? Lukten försvinner ju ändå efter nån timma.
Citera
2020-12-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanchoMoler
Ja, parfymer har man ju för 1000-tals kronor. Just därför man inte lägger massa cash på duschkräm o schampo!

Ändå så känner ju den du möter doften av allting blandat, speciellt billiga duschkrämer gör ju allt för att lukta så mkt och länge som möjligt, inte bara parfymen.

Lustigt att du aldrig tänkt så långt nån gång.
Citera
2020-12-18, 22:21
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Brukar bli något billigt skit på Rusta/ÖoB. Just nu har jag Nivea, innan dess var det Adidas.

Som parfym har jag D&G, används dock sällan. Ca 3/4 kvar av flaskan sen jag köpte den förra julafton. Deon är från Van Gils I.

Använder Gilette Fusion och Bic's enkla engångsrakblad för skägget.
Citera
2020-12-18, 22:22
Medlem
Jag använder det schampo som finns i duschen som frugan köpt. Parfym använder jag högst en gång i halvåret och har haft samma flaska i tio år. Tar den slut kommer jag inte att köpa en ny. Det känns onödigt och lite töntigt att använda parfym.
Citera
2020-12-18, 23:39
Medlem
Gonorres avatar
Yes diskmedel. Billigt och drygt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in