2020-12-18, 18:49
Medlem
PanchoMolers avatar
Vad använder ni för duschkräm/schampo osv.?

När jag var under 20 brydde jag mig inte ett skit. Köpte billigaste Axe 500ml. (Africa alltid)

Nu är jag 30+. Bryr mig fortfarande inte. Har dock bytt upp mig till Dobbel-Dusch. Köper alltid 2st för typ 40kr på Dollar Store eller Rusta! Räcker säkert 3-4 månader minst. Är alltid snaggad/rakad (har varit det senaste 17 åren) så använder mig aldrig av schampo eller dylikt. Funkar för mig.

Vad kör ni på? Finns det snubbar som köper sin skit på typ, Rituals? Där min sambo köper sina produkter för ca 500kr varannan månad?

Diskutera grabbar!
Citera
2020-12-18, 18:51
Medlem
Köper acos schampoo/balsam för torr hårbotten vilket är ett måste för mig för annars dräller ja ner saker överallt (har en ovana av att dessutom snurra på håret, typ ett ticks).
Köper typ 1 gång i månaden.

Sen en skäggolja. Deo är endast de billigaste ja kan hitta.
Citera
2020-12-18, 18:54
Medlem
HarryManbacks avatar
Random billigt på Willys, Ica. Brukar ta det som är på kampanj.

Ibland doftar jag rosor och ibland mystiskt manligt

Nåväl, jag är kortklippt och har aldrig funderat på viket schampo jag har, alla jag testat har gjort jobbet...
Citera
2020-12-18, 18:59
Bannlyst
Det jag får ögonen på när jag skyndar igenom affären.

Parfym är jag lite mer noga med, beställer på internetz.
Citera
2020-12-18, 19:00
Medlem
PanchoMolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Random billigt på Willys, Ica. Brukar ta det som är på kampanj.

Ibland doftar jag rosor och ibland mystiskt manligt

Nåväl, jag är kortklippt och har aldrig funderat på viket schampo jag har, alla jag testat har gjort jobbet...

Hahaha! Variation förnöjer. Så länge de funkar, kör på!!!
Citera
2020-12-18, 19:03
Medlem
PanchoMolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranbogmordare
Det jag får ögonen på när jag skyndar igenom affären.

Parfym är jag lite mer noga med, beställer på internetz.

Ja, parfymer har man ju för 1000-tals kronor. Just därför man inte lägger massa cash på duschkräm o schampo!
Citera
2020-12-18, 19:03
Medlem
GeleZachas avatar
Tror inte det spelar så jättestor roll vilket schampoo man använder, så länge man inte tvättar håret för ofta! Själv tvättar jag bara ca 3 gånger i veckan, många gör det varje dag, men faktum är att det blir svårare för håret att rena sig självt ju oftare vi använder schampoo (men varierar ju förstås utifrån hårtyp)
Citera
2020-12-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanchoMoler
Vad använder ni för duschkräm/schampo osv.?

När jag var under 20 brydde jag mig inte ett skit. Köpte billigaste Axe 500ml. (Africa alltid)

Nu är jag 30+. Bryr mig fortfarande inte. Har dock bytt upp mig till Dobbel-Dusch. Köper alltid 2st för typ 40kr på Dollar Store eller Rusta! Räcker säkert 3-4 månader minst. Är alltid snaggad/rakad (har varit det senaste 17 åren) så använder mig aldrig av schampo eller dylikt. Funkar för mig.

Vad kör ni på? Finns det snubbar som köper sin skit på typ, Rituals? Där min sambo köper sina produkter för ca 500kr varannan månad?

Diskutera grabbar!

Kul ämne! Jag använder tjejens shampoo och balsam som båda kostar 500:-/st - tycker håret blir lite bättre då än med en "helkroppslösning". Är ändå 35+ och lyckats behålla håret så lite kärlek kan det få som kompensation för 30 års misshandel. Till resten av kroppen kör jag dubbeldusch eller annan valfri 30-kronorsflaska.

Vad är anledningen till frågeställningen?
Citera
2020-12-18, 19:14
Medlem
vemsfels avatar
Dubbel-dusch är verkligen groomingens motsvarighet till Dressman. Det är dusch och den är dubbel. Alltså både till kropp och hår. ”Perfekt!” tänker den late, och får resultatet därefter.

Är man totalt lost, navigera in på valfri skönhetsbutik eller apotek på nätet och filtrera fram en kroppstvål, en anstiktatvätt och ett shampoo (om du har hår) på mänavdelningen. Det behöver verkligen inte dyrt, och håller förmodligen längre än dina dubbel-dusch man girigt behöver tvåla in sig i för att känna sig ren.
Citera
2020-12-18, 19:23
Medlem
PanchoMolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Dubbel-dusch är verkligen groomingens motsvarighet till Dressman. Det är dusch och den är dubbel. Alltså både till kropp och hår. ”Perfekt!” tänker den late, och får resultatet därefter.

Är man totalt lost, navigera in på valfri skönhetsbutik eller apotek på nätet och filtrera fram en kroppstvål, en anstiktatvätt och ett shampoo (om du har hår) på mänavdelningen. Det behöver verkligen inte dyrt, och håller förmodligen längre än dina dubbel-dusch man girigt behöver tvåla in sig i för att känna sig ren.

Sorry, men jag är verkligen inte den typen som browsar efter duschartiklar på apoteket. Besöker sällan ”skönhetsbutiker” heller om det inte är i syfte för present. Dubbeldusch fungerar fint för mig & min hud. Kostar mig aldrig mer än 200kr/år.

But, whatever floats youre boat!
Citera
2020-12-18, 19:26
Medlem
morsanochpolisens avatar
Här hemma är det family fresh, palmoliv eller dove som gäller, det som det är extrapris på, alltid i en ganska neutral doft dock. Ska man ha på sig parfym/deo eller någon annan "kräm" är det skönt om inte allt har olika, starka dofter.
Citera
2020-12-18, 19:28
Medlem
Jag använder en gammal hederlig tvål gjord på olivolja. Inget schampo, har inte schamponerat håret på över 2 år. Det sköter kroppen själv. Innan ni nu börjar snacka om lukt osv, så kan jag säga att det luktar ingenting, och jag tränar 4-5 ggr per vecka. Tipset om det fick jag ifrån en kvinna som jag arbetade med för ett par år sedan, hon hade det vackraste håret jag har set... Men jag gör det inte för att jag vill ha vackert hår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in