Citat:
Ursprungligen postat av
TheFalseProphet
👍🏼
När Israeliterna var framför Röda Havet så sa dom säkert många saker, bland annat att det skulle vara låga odds på att havet skulle dela sig, men forskare idag har bevisat att den händelsen har ägt rum, precis som med Jesu korsfästelse.
Man har hittat arkeologiska bevis för detta genom att skanna av med avancerad datorteknik.
Förstår inte alls vad sammanhanget är. Menar du att dina profeter förutspådde röda havets delning och därifrån då ska vinna trovärdighet? Du måste väl ändå inse att en gubbe med stav inte delade röda havet? Utan att det är en metafor. Att koranen snott lite av bibeln är väl en självklarhet eftersom någon/några ville få ihop en egen följarskara för att vinna makt och pengar och då tittade på den mest framgångsrika som fanns vid tillfället, nämligen kristendomen.
Hur som helst är det ungefär lika mycket till profetia som att jag skulle säga att något stort kommer hända i Sverige innan 2022. Utan att specificera exakt vad som ska hända kan jag ju enkelt redigera profetian i efterhand, ordet "stort" är ju rätt jävla subjektivt. Men visst, jag kan hålla med om att det ska bli spännande att se hur maktskiftet ter sig. Dina "profeter" ger jag inte mycket för dock.