2009-06-17, 17:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Frågan, som jag vill ha ett svar på är: Vad innebär det att vara en Playboy? Hur är den personen som fått det epitetet?

Visst -Att vara framgångsrik bland damerna kan nog vara ett kriterium, men det är nog knappast det enda... Det måste handla om något mera!

En del saker som jag har på känn ingår i karaktären är kunskaper i vad som är kvalitét. Både när det gäller det ena och det andra. En playboy går inte alltid på det dyraste, men satsar alltid på kvalitét. Och behandlar också kvalitét med den respekt det förtjänar. Av den anledningen skulle jag inte vilja kalla stekarna på Stureplan, som sprutar cristal över varandra, för playboys.

Är jag på rätt spår, eller är jag helt ute och cyklar?

Skall nog även tilläggas att jag inte är ute efter att bli en playboy, utan jag är bara nyfiken på vad som kännetecknar stilen.

Det finns säkert massor med uppfattningar om vad som kännetecknar en playboy. Enligt min uppfattning är de flesta playboys inget annat än wannabeplayboys och dom saknar egentligen totalt uppfattning om kvalité och stil. Dom försöker köpa sig stil vilket är lika lönlöst som att försöka styla en Volvo.

En riktig playboy kan skilja på en Matisse och Renoir (och har råd att köpa båda), är litterärt bevandrad, kan tillaga en sjötunga Walewska utan pulvermos, känner till 150 framgångsrika sätt att charma en kvinna, kan flirta med Marit Paulsson så att hon rodnar, har en lätt antydan till grått i tinningarna utan att fördensskull kallas äldre...etc...

Kort sagt...en SOFISTIKERAD man med erfarenhet vilket är så långt ifrån wannabeplayboysen vid Stureplan man kan komma.
Citera
2009-06-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darw
vem skulle inte det?

Jag vet inte vilka preferenser du har men jag avnjuter hellre bara damen pa morgonen.

Kombinerar valdigt garna bada tva dock narsomhelst efter lunch...
Citera
2009-06-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenealy
Jag vet inte vilka preferenser du har men jag avnjuter hellre bara damen pa morgonen.

Kombinerar valdigt garna bada tva dock narsomhelst efter lunch...
Det är därför du alltid kommer att vara en mellanmjölkssvensson.
Citera
2009-06-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zanga
Det är därför du alltid kommer att vara en mellanmjölkssvensson.

Om det ar fallet sa far jag stolt halla med dig. I min bok dricker man ingen alkoholhaltig dryck over sag 15% innan lunch. Men som sagt, det ar i min bok!
Citera
2009-06-19, 00:30
Medlem
Charonssöners avatar
jag jagar mina vänner! En klassisk och vacker sport!
Citera
2009-06-19, 00:33
Medlem
Charonssöners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det finns säkert massor med uppfattningar om vad som kännetecknar en playboy. Enligt min uppfattning är de flesta playboys inget annat än wannabeplayboys och dom saknar egentligen totalt uppfattning om kvalité och stil. Dom försöker köpa sig stil vilket är lika lönlöst som att försöka styla en Volvo.

En riktig playboy kan skilja på en Matisse och Renoir (och har råd att köpa båda), är litterärt bevandrad, kan tillaga en sjötunga Walewska utan pulvermos, känner till 150 framgångsrika sätt att charma en kvinna, kan flirta med Marit Paulsson så att hon rodnar, har en lätt antydan till grått i tinningarna utan att fördensskull kallas äldre...etc...

Kort sagt...en SOFISTIKERAD man med erfarenhet vilket är så långt ifrån wannabeplayboysen vid Stureplan man kan komma.

Jag ligger bra till på allt, förutom att jag är för ung för grått hår, men det kommer.

Roger Moore är en klassisk playboy, evigt ung.
Citera
2009-06-20, 02:59
Medlem
mannenavgulds avatar
jude law, särskilt i filmen alfie
Citera
2009-06-21, 01:40
Medlem
Charonssöners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenavguld
jude law, särskilt i filmen alfie

eller i "The talented mister Ripley", mycket trevlig film!

Jag, å min egen utsago anser att en såkallad Playboy utför allt han gör, om det nu är så att han skall besöka sin lokala livsmedelsbutik för att handla ägg eller är på en visit i kungliga slottet, med elegans och med en extraordinär trevlighet.
Citera
2009-06-21, 23:43
Medlem
olskis avatar
För mig är det att ha en aura av elegans i sättet att klä sig, sättet att föra sig och sättet att tala.

En äkta playboy bryr sig inte om att vara en playboy utan bara är det!
Citera
2009-06-21, 23:57
Medlem
NashuaMoments avatar
The Thomas Crown Affair, rik med en twist.
Citera
2020-12-17, 18:21
Medlem
Vad är definitionen av en Playboy

Som frågan lyder hur beter sig en Playboy och hur klär sig en Playboy? Vad har den för intressen? Jag själv ska inte bli nån Playboy men kan vara intressant att höra hur ni ser på det!
Citera
2020-12-17, 18:33
Medlem
Allt det jag läst om Porfirio Rubirosa tyder på att han är nog det mest kända exemplet vi har på någon som är urtypen för en "playboy". Hans livshistoria bör ge dig en bra uppfattning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Porfirio_Rubirosa

Maskulin till sättet, hel drös av vackra kvinnor och bra med cash. Ganska kortväxt men han sket i andras uppfattningar om honom och gick sin egen väg i livet och blandade hårt arbete med med att unna sig det som män brukar gilla; ligga med många vackra kvinnor, lyx och alkohol.

Faktum med att Zsa Zsa Gabor som var en superkändis på den tiden avslöjade på dödsbädden att hon alltid hade känt att Porfirio var hennes livs kärlek trots att han var otrogen mot henne och att hon hade levt flera decennier med en annan man efter att hon och Porfirio gick skilda vägar. Han hade även en tendens att dejta kvinnor som var döttrar till några av de rikaste männen i världen vid den tiden och ska ha fått brudarna att vilja skänka gåvor osv. till honom istället för tvärtom.

Som grädde på moset körde han hamnade han full bakom ratten på sin sportbil och körde ihjäl sig vid 55 års ålder och lämnade sin sista 28 år yngre fru kvar till att bli änka.

Intressen? Supa, knulla vackra kvinnor, köra snabba bilar, lira hästpolo och resa.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-12-17 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in