2009-06-17, 17:38
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Frågan, som jag vill ha ett svar på är: Vad innebär det att vara en Playboy? Hur är den personen som fått det epitetet?
Visst -Att vara framgångsrik bland damerna kan nog vara ett kriterium, men det är nog knappast det enda... Det måste handla om något mera!
En del saker som jag har på känn ingår i karaktären är kunskaper i vad som är kvalitét. Både när det gäller det ena och det andra. En playboy går inte alltid på det dyraste, men satsar alltid på kvalitét. Och behandlar också kvalitét med den respekt det förtjänar. Av den anledningen skulle jag inte vilja kalla stekarna på Stureplan, som sprutar cristal över varandra, för playboys.
Är jag på rätt spår, eller är jag helt ute och cyklar?
Skall nog även tilläggas att jag inte är ute efter att bli en playboy, utan jag är bara nyfiken på vad som kännetecknar stilen.
Visst -Att vara framgångsrik bland damerna kan nog vara ett kriterium, men det är nog knappast det enda... Det måste handla om något mera!
En del saker som jag har på känn ingår i karaktären är kunskaper i vad som är kvalitét. Både när det gäller det ena och det andra. En playboy går inte alltid på det dyraste, men satsar alltid på kvalitét. Och behandlar också kvalitét med den respekt det förtjänar. Av den anledningen skulle jag inte vilja kalla stekarna på Stureplan, som sprutar cristal över varandra, för playboys.
Är jag på rätt spår, eller är jag helt ute och cyklar?
Skall nog även tilläggas att jag inte är ute efter att bli en playboy, utan jag är bara nyfiken på vad som kännetecknar stilen.
Det finns säkert massor med uppfattningar om vad som kännetecknar en playboy. Enligt min uppfattning är de flesta playboys inget annat än wannabeplayboys och dom saknar egentligen totalt uppfattning om kvalité och stil. Dom försöker köpa sig stil vilket är lika lönlöst som att försöka styla en Volvo.
En riktig playboy kan skilja på en Matisse och Renoir (och har råd att köpa båda), är litterärt bevandrad, kan tillaga en sjötunga Walewska utan pulvermos, känner till 150 framgångsrika sätt att charma en kvinna, kan flirta med Marit Paulsson så att hon rodnar, har en lätt antydan till grått i tinningarna utan att fördensskull kallas äldre...etc...
Kort sagt...en SOFISTIKERAD man med erfarenhet vilket är så långt ifrån wannabeplayboysen vid Stureplan man kan komma.