Citat:
Ursprungligen postat av
myrnixen
Skönt att höra! Antar att ni fick slänga allt ni hade tagit med er in i lägenheten?
Värmebehandlingar har jag sett används i USA, men inte hört talas om att något företag använder sånt i Sverige. Antar att det är för dyrt?
Som väl var hade vi inte tagit dit några möbler, däremot en madrass som jag sov på. Vi tvättade precis alla textilier, allting överlevde inte detta. Vi frös in saker, även elektronik - allt tålde detta förutom min kaffekokare. Sedan såg vi till att inte ta med något wellpapp - alltså slängde vi alla förpackningar, lådor mm. Slutligen hade vi en liten station precis utanför där vi kollade igenom och torkade av alla saker med rödsprit. Vet inte om det hjälpte helt ärligt, men vi ville vara otroligt noggranna.
Hyresvärden hade möjligheten att hjälpa oss ställa in lite större saker i en frys under en vecka, som de sedan lämnade av. Exempelvis dammsugaren - den var vi noga med att ta isär och göra rent det vi kunde innan den fick komma inomhus.
Vi flyttade ju tillbaka till vår gamla hyresrätt efter denna lägenheten, och efter en månad började de dyka upp i den tvättstugan och i förråden där. Däremot var det fullvuxna fiskar, så det lär ju inte varit en möjlighet att de kom med från detta boendet.
Men i vår bostadsrätt sedan lade vi ut fällor i vårt förråd och runt hela lägenheten. Då upptäckte vi att den hade pälsänger, men vi har aldrig fångat någon långsprötad här.