Citat:
Ursprungligen postat av
Plopp123
Vad är det för skada och i vilken muskel? Har du haft kontakt med en fysioterapeut och rehabiliterat den korrekt? Rör det sig om en grad l eller ll muskelbristning så kan du återfå samma funktion som innan med rätt rehabilitering.
Vet inte hur skadan uppstod om jag ska vara ärlig. Tror den kommer från då jag jobbade mycket med grafik och satt långa pass vid datorn och hela tiden lutade underarmen mot kanten på en bordsskiva. Efter några år så var istort sett den armen helt obrukbar. Men då sadlade jag om och skaffade mig ett annat yrke. Armen blev bättre men att träna chins och tunga latdsdrag gjorde att skadan på något vis kom tillbaks.
Jag kan få tillbaks lite av värken så fort jag vilar armbågen på ett bord. Men i chins slits hela skadan upp.
När jag exempelvis kör chins och har dragit mig upp halvvägs så gör det något djävulskt ont i underarmen bara på första repetitionen och sedan har jag ont flera veckor efteråt och armen är helt obrukbar igen. Det känns som att det är en skada djupt inne, vet inte om det är i skelettet, men det upplevs i allafall som det.
Jag har inte fått skadan behandlad utan har bara låtit tiden från datorn få göra sitt.