• 1
  • 2
2020-12-17, 03:19
Medlem
Ring 112 så får du hjälp.
2020-12-17, 03:22
Bannlyst
Gå ut och gå någon timma eller två, ska du ta ett sånt här beslut så kan du gott kosta på dig en ordentlig promenad innan du vandrar vidare för alltid.
2020-12-17, 03:30
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talkabouttruthh
oerhört befriande om något! har du något tips på hur jag ska bära mig åt?

Jag vet. Gör en markering på kalendern exakt en månad framåt i tiden. Samma klockslag.

Gör ditt bästa för att styra upp allt, håll dig nykter, inga droger, ät nyttigt och ta långa promenader.

Om du fortfarande känner på samma sätt så ses vi här på FB, den 17 januari 2021.
2020-12-17, 03:47
Medlem
Aldrig fattat varför folk hänger sig hemma bara sådär. Ta ett lån och åk på äventyr! Eller kör en "into the wild" grej eller nåt. Överväg udda alternativ innan du gör något drastiskt.
2020-12-17, 03:53
Citat:
problemet är att jag har kastat repet jag har haft, minns inte att jag har gjort detta men det har nog hänt när jag har varit klarare i tänket och för att förhindra att jag tar livet av mig. Nu iallafll, orkar jag verkligen inte och vill inte länger. jag har en lång hdmi kabel borde väl funka lika bra? måste gå fort för jag kommer inte klara det annars .

ni får tycka jag är patetisk bäst ni vill, ge mig bara tips på hur jag ska sätta upp detta för att lyckas. har ingenting jag kan hänga den i taket, hur gör jag? mot dörren? jag kommer bara avsluta försöket om det tar för lång tid jag vet detta. måste gå fort, utan möjlighet att rädda sig själv

Begå självmord, döden är bättre än livet. Jag ska också begå självmord, jag har inte pengarna än för att finansiera mitt självmord.
2020-12-17, 04:04
Medlem
Citat:
problemet är att jag har kastat repet jag har haft, minns inte att jag har gjort detta men det har nog hänt när jag har varit klarare i tänket och för att förhindra att jag tar livet av mig. Nu iallafll, orkar jag verkligen inte och vill inte länger. jag har en lång hdmi kabel borde väl funka lika bra? måste gå fort för jag kommer inte klara det annars .

ni får tycka jag är patetisk bäst ni vill, ge mig bara tips på hur jag ska sätta upp detta för att lyckas. har ingenting jag kan hänga den i taket, hur gör jag? mot dörren? jag kommer bara avsluta försöket om det tar för lång tid jag vet detta. måste gå fort, utan möjlighet att rädda sig själv
Eftersom du skriver här så är det tydligt att du är hjälpsökande.

Det du ska börja göra är att lista upp alla problem du har för att så avgränsa de.

Du kanske har dålig ekonomi? Lösningen är att jobba så mycket som möjligt med 2 heltidsjobb.

Du kanske har problem med ångest/starka negativa känslor? Börja att läsa terapeutiska böcker.

Det finns i grunden ingen anledning att ta sitt liv och begå självmord. Alla människor kan och klarar av att vända på sina liv, men det är extremt tufft och kräver en insats från dig.

För bara 10 år sedan var jag i din position. Nu leker livet, mycket tack vare att jag flyttade bort från Sverige. Jag kände att jag inte klarade av att leva i landet längre.
Jag har ett fantastiskt liv nu, framtiden ser ljus ut och jag har extremt driv i allt jag gör. Det enda som grämer mig är att jag väntade med att göra rätt, det känns som några bortkastat år, men jag får bara ta igen allt nu istället.
2020-12-17, 04:17
Medlem
Om du gör det kommer du missa alla underbara saker teleskopen kommer upptäcka
Senast redigerad av PKsluddret 2020-12-17 kl. 04:21.
2020-12-17, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustermaster
Aldrig fattat varför folk hänger sig hemma bara sådär. Ta ett lån och åk på äventyr! Eller kör en "into the wild" grej eller nåt. Överväg udda alternativ innan du gör något drastiskt.
Har man ingen livslust är nog inte ett äventyr på önskelistan
Talar för mig själv kanske men hade inte velat lura någon varken om jag tagit mitt liv efter. Är det inte så att skulden går över till föräldrarna istället? eller är det bara på film...
2020-12-17, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analsmack
Har man ingen livslust är nog inte ett äventyr på önskelistan
Talar för mig själv kanske men hade inte velat lura någon varken om jag tagit mitt liv efter. Är det inte så att skulden går över till föräldrarna istället? eller är det bara på film...
om inget annat tar jag gärna ett lån i ditt namn. 20 årsgräns eller stabilinkomst är inte min grej
2020-12-17, 06:14
Medlem
Om du tar livet av dig så kommer du knappast att få någon ro på andra sidan , du får istället födas igen till precis samma liv.
Inte så roligt va?
2020-12-17, 06:28
Moderator
evilhoneys avatar
Man får gärna prata om sitt mående och även om självmordstankar här men man får inte be om råd hur man ska gå tillväga eller fråga OM man ska begå självmord.
Du som mår dåligt bör kolla i denna tråd(Kopierar in startinlägget):
(FB) "Någon att tala med"-telefonnummer (Uppdaterat 2020-11-25)
Citat:
Den här tråden är inte till för diskussion gällande psykiska problem eller psykisk hälsa, sådant får ni ta i andra trådar. Syftet med tråden är att upplysa om olika organisationer som erbjuder samtalsstöd.

Då det troligen är många av er som lider av svår depression, suicid-tankar, ångest m.m. så kanske det kan vara på plats för en "söka hjälp-tråd". Vi vill självklart att ingen ska skada sig själv eller ännu värre ta sitt liv. Det finns hopp!

Om du behöver akut hjälp, kontakta din närmaste psykiatrimottagning eller ring 112. Det är absolut inget att skämmas över. Vill du ha någon att tala/skriva med finns följande alternativ:

Inga geografiska begränsningar

Jourhavande Präst
  • Telefon: 112, begär jourhavande präst - Öppet kl. 21-06 alla dagar
  • Finsk telefonjour: 020-26 25 00 - Öppet kl. 21-24 alla dagar
  • Chatt: Länk - Öppet kl. 20-24 söndag-torsdag
Jourhavande Medmänniska
  • Telefon: 08-702 16 80 - Öppet kl. 21-06 alla dagar
  • Chatt: Länk - Öppen varje söndag kl. 21-24.
BRIS - för de under 18
  • Telefon: 116 111 - Öppet kl. 14-21 alla dagar
    Obs! Samtalet syns inte på telefonräkningen, men behöver raderas från telefonens samtalshistorik.
  • Chatt: Länk - Öppet kl. 14-21 alla dagar
SPES (Suicid Prevention och Efterlevandes Stöd)
  • Telefon: 020 -18 18 00 - Öppet kl. 19-22 alla dagar
Jourhavande Kompis - för de upp till 25
  • Chatt: Länk - Öppet kl. 18-21 mån-fre & kl. 14-17 lör-sön
Självmordslinjen
  • Telefon: 90101 - Öppet kl. 00-24 alla dagar
  • Chatt: Länk - Öppet kl. 00-24 alla dagar
  • Mejl: Länk
Kvinnofridslinjen - för de som utsatts för våld och hot
  • Telefon: 020-50 50 50 - Alltid öppet

Senast kontrollerad och uppdaterad 2020-11-25.

Vill man prata med någon på forumet istället så finns också en tråd för detta. (FB) Nya Lätta på trycket-tråden! (Läs riktlinjerna i trådstarten)

Alla är välkomna med tips och länkar i den här tråden. Trådstarten kan komma att uppdateras fortlöpande.

Denna tråden kommer nu låsas.
//mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in