Citat:
Ursprungligen postat av
talkabouttruthh
problemet är att jag har kastat repet jag har haft, minns inte att jag har gjort detta men det har nog hänt när jag har varit klarare i tänket och för att förhindra att jag tar livet av mig. Nu iallafll, orkar jag verkligen inte och vill inte länger. jag har en lång hdmi kabel borde väl funka lika bra? måste gå fort för jag kommer inte klara det annars .
ni får tycka jag är patetisk bäst ni vill, ge mig bara tips på hur jag ska sätta upp detta för att lyckas. har ingenting jag kan hänga den i taket, hur gör jag? mot dörren? jag kommer bara avsluta försöket om det tar för lång tid jag vet detta. måste gå fort, utan möjlighet att rädda sig själv
Eftersom du skriver här så är det tydligt att du är hjälpsökande.
Det du ska börja göra är att lista upp alla problem du har för att så avgränsa de.
Du kanske har dålig ekonomi? Lösningen är att jobba så mycket som möjligt med 2 heltidsjobb.
Du kanske har problem med ångest/starka negativa känslor? Börja att läsa terapeutiska böcker.
Det finns i grunden ingen anledning att ta sitt liv och begå självmord. Alla människor kan och klarar av att vända på sina liv, men det är extremt tufft och kräver en insats från dig.
För bara 10 år sedan var jag i din position. Nu leker livet, mycket tack vare att jag flyttade bort från Sverige. Jag kände att jag inte klarade av att leva i landet längre.
Jag har ett fantastiskt liv nu, framtiden ser ljus ut och jag har extremt driv i allt jag gör. Det enda som grämer mig är att jag väntade med att göra rätt, det känns som några bortkastat år, men jag får bara ta igen allt nu istället.