Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Men då tycker jag väl att du uppfyller mitt påstående att man nog bara är bostadslös i Sverige om man själv vill eller om man verkligen inte kan sköta sig?
Under tiden som jag gick på skola på annan ort så kom det så klart post till mig. Morsan öppnade givetvis inte min post annat än om jag frågade och det var inte direkt så att vi pratade om min post. När jag väl slutade skolan så blev jag varse om att jag hade fått en räkning, sen krav och till sist så hade det gått till fogden. Helt utan min vetskap och räkningen visade sig dessutom vara för något som jag inte hade beställt.
Så jag stod där efter skolan, med en prick hos kronofogden. Det gick så där att få bostad. Och utan bostad så är det svårt att behålla ett jobb. Utan jobb är det svårt att betala av sina skulder. Har man svårt att betala av sina skulder så blir dom större. Blir skulderna större så får man ännu svårare att få en bostad. Har man ingen bostad så är det svårt att behålla ett jobb...
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Att "få" en lägenhet är naturligtvis omöjligt. Men man känner väl någon som kan hjälpa med pengar eller ett rum? Familjen, föräldrar, barn, grannar? man kan köpa en etta i en mindre stad för 300.000 kr, kräver kanske 50.000 kr i kontantinsats, det behövs inte mycket pengar.
Nu måste du ju skoja med mig. Om man precis har kursat så har man i regel just
inga pengar.