2020-12-16, 23:16
Medlem
Hadyoursixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantertantor
Ni som är kritiska till de utbildningarna jag nämnt, kan ni inte motivera lite mer varför de är så värdelösa då? Vad är det de saknar som gör att man inte har någon slags reell kompetens. Det jag tänker mig är att jag vill arbeta inom kommun eller kanske länsstyrelsen med miljöarbete, vad jag läst mig till så borde dessa fungera men är ju svårt att tänka om, om det skulle behövas, om det inte ges någon faktisk anledning.

Sacos bedömning: https://youtu.be/13M9ILTI3Ns

Miljövetare och samhällsvetare råder det väldigt stor konkurrens. Anledningen är att det utbildas fler än behov.

Många läser in ma2 under en termin på distans, kan detta va en möjlighet för dig?

Bland de utbildningar du har angett så är socionom betydligt säkrare val om man värderar jobbmöjligheter högst.
Senast redigerad av Hadyoursix 2020-12-16 kl. 23:25.
Citera
2020-12-17, 07:25
Medlem
Brullas avatar
Är det en samhällsvetenskaplig eller naturvetenskaplig miljövetarutbildning du är intresserad av?

Både statsvetenskap och miljövetenskap (den samhällsvetenskapliga varianten) är nog utbildningar där du måste göra mer än att bara ta dig igenom programmen för att visa framfötterna gentemot arbetslivet. Vad är dina ambitioner på längre sikt?
Citera
2020-12-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Är det en samhällsvetenskaplig eller naturvetenskaplig miljövetarutbildning du är intresserad av?

Både statsvetenskap och miljövetenskap (den samhällsvetenskapliga varianten) är nog utbildningar där du måste göra mer än att bara ta dig igenom programmen för att visa framfötterna gentemot arbetslivet. Vad är dina ambitioner på längre sikt?

Instämmer. Miljövetenskap med naturvetenskaplig inriktning behöver nog inte vara så dålig. Men just dessa intetsägande samhällsvetarprogram... det är få som efterfrågar detta.
Citera
2020-12-17, 21:27
Medlem
Du kommer få sitta på arbetsförmedlingen efter utbildningen.
Gå en ordentlig teoretisk utbildning istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in