• 5
  • 6
2020-12-19, 09:09
Medlem
Jag har några frågor runt TS trådstart.

1. TS skriver att serviceavtalet är med Volvo? Men har man inte avtalet med återförsäljaren.

2. Var TS inte medveten om avtalets innehåll när den skrev på avtalet?

Nu har jag själv ett serviceavtal på min Volvo men det har jag inte med Volvo cars utan med en återförsäljare, och det var inbakat i försäljningspriset på bilen.
Det var så jag har uppfattat att man "tjänar pengar" dvs. att man binder upp bilköparen till en specifik verkstad.
Citera
2020-12-19, 13:13
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
Håller helt med, jag hade en volvo på privatleasing bilia med serviceavtal. Får påståendet när jag lämnar in bilen att det ska bytas bromsvätska för 1600 kr extra (service år två). Ifrågasätter detta då jag har avtal, men bromsvätskan är utanför serviceavtalet. Skiter i det då jag bara ska ha bilen i tre år, men hur många går inte på den niten när man står där själv mot en kaxig verkstadsgubbe? Pluspoäng för att jag fick flaskan med resterande spolarvätska som inte fick plats.
Vadå kaxig verkstadsgubbe? Har man inte betalat för bromsvätskebyte ska det inte heller ingå, det är självklart och inget som behöver diskuteras. Bromsvätskebyte kostar 36kr/mån. i tillägg.
Citera
2020-12-19, 13:40
Medlem
Ingår inte även reparationer typ byte styrled och spindelled i dessa avtal?
Citera
2020-12-19, 14:03
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ingår inte även reparationer typ byte styrled och spindelled i dessa avtal?
Nej, reparationer ingår inte i serviceavtal.
Citera
2020-12-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vadå kaxig verkstadsgubbe? Har man inte betalat för bromsvätskebyte ska det inte heller ingå, det är självklart och inget som behöver diskuteras. Bromsvätskebyte kostar 36kr/mån. i tillägg.

Det fanns inte som alternativ (inte presenterat för mig i alla fall tog andra tillägg som t.ex. försäkring mot viltolyckor), jag leasade bilen med serviceavtal och då förutsätter jag att service som ska göras ingår. Jättemärkligt att ställa viss service som man rekommenderar utanför avtalet. Jag har bokat tid och går dit och vet att min service ingår, när jag väl står på plats på golvet och lämnar nyckeln vill de ha 1600 kr till. Det är ohederligt. Sen kan man ifrågasätta behovet av att byta bromsvätskan överhuvudtaget.

Aldrig Volvo igen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in