Vad tror du själv? Jämför med hur det hade låtit med chockrubriker över hela svenska MSM om Peter Mangs, Anders Eklund eller Niklas Lindgren (Hagamannen) hade rymt...
Theodor upp som från ingenstans. Det var ingen Mahmoud kände. Theodor var knäpptyst när han drog fram sin kniv ur jackan. Han log och sa:
– Sov gott.
Mahmoud hann ta ett par steg, och stödja sig mot skolbibliotekets vägg, innan han segnade ner.
Men alla FUP-länkar i den tråden verkar lika döda som Mahmoud. Tråden i sig intresserade mig inte när den var aktuell. Vem fan hinner med att läsa om alla mord som sker i detta land...
“Mikolaj Kowalew, 19, dömdes 2018 till sluten rättspsykiatrisk vård efter att ha knivmördat en 16-åring på Enskede gårds gymnasium. Nu har han rymt från vårdinrättningen Helix i Huddinge, rapporterar Expressen.”
Men alla FUP-länkar i den tråden verkar lika döda som Mahmoud. Tråden i sig intresserade mig inte när den var aktuell. Vem fan hinner med att läsa om alla mord som sker i detta land...
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
“Mikolaj Kowalew, 19, dömdes 2018 till sluten rättspsykiatrisk vård efter att ha knivmördat en 16-åring på Enskede gårds gymnasium. Nu har han rymt från vårdinrättningen Helix i Huddinge, rapporterar Expressen.”
Men det är Mikolaj Kowalew som är dömd till rättspsyk för mordet på Enskede gårds gymnasium.
Därmed borde det vara han som har rymt.
Särskilt många personer kan inte vara dömda till rättpsykiatrisk vård under 2018 för knivmord på Enskede gårds gymnasium utfört 2017.
Nordfront:
I fredags meddelade Södertörns tingsrätt att Mikolaj Kowalew (20010215-7518) döms för att den 13 december 2017 med flera knivstick ha mördat den 16-årige afghanen Mahmoud Alizade på Enskede gårds gymnasium.
I åtalet beskrivs gärningen så här:
Mikolaj Kowalew har dödat Mahmoud Alizade genom att med en kniv utdela ett flertal separata stick som träffat hans överkropp, varav tre i ryggen...
Den 19-årige mannen dömdes 2018 till sluten rättpsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning efter ett uppmärksammat knivmord på Enskede gårds gymnasium.
Nu är han internationellt efterlyst efter att i helgen ha rymt från vårdinrättningen Helix i Huddinge, enligt uppgift till Expressen.
Fria Tider:
Mikolaj Kowalew, 19, dömdes 2018 till sluten rättspsykiatrisk vård efter att ha knivmördat en 16-åring på Enskede gårds gymnasium. Nu har han rymt från vårdinrättningen Helix i Huddinge, rapporterar Expressen.
Mördat en kille vid bankomat i Rissne nu också....
Är det någon mer än jag som tycker att det är konstigt att så fort polisen får träff på rymlingens DNA från Rissnemordet så plockar de in honom!! Borde de inte gjort det tidigare? Han var ju på rymmen efter att blivit dömd för mord. Eller låter polisen sådana vara på rymmen tills dess att de gör ngt på nytt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!