2026-09-01, 19:51
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Tja Flashback jag har suttit i en timme och försökt identifiera ett vitt litet piller med brytskåra.

Beskrivning
vit, rund tablett, kupad på den ena sidan och svagt konkav med brytskåra på den andra sidan. Storlek: 7,0 x 7,0 mm oBS: denna texten är tagen från fass på Zopiklon Pilum för det stämmer väldigt väl FÖRUTOM att jag inte riktigt tycker pillret/tabletten ser lika dan ut.
Jag tycker sköran ser annorlunda ut men visst jag är medveten att bilder skiljer verkligheten. Jag laddar upp några bilder så får vin se om någon zopiclon guru kan ge mig ett definitivt svar!

https://imgur.com/a/uJLGrjT Snälla hjälp min ADHD hjärna släppa detta problem haha. Tack på förhand gubbar o tanter!

Vet du om det är svenska tabletter? Isåfall finns det ju tablett identifiering på internet som man kan använda sig av. Bara av att se på bilden så ser det nästan ut som propavan men tror den tabletten har en större skåra än på bilden du länkade.
Citera
2026-09-18, 14:43
Medlem
Vad kan detta vara?

https://imgur.com/a/gO2Bw8t
Citera
2026-09-18, 14:48
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubblebubble
Vad kan detta vara?

Det ser ut som zoloft men kan naturligtvis vara vad som helst.
Citera
2026-09-18, 15:44
Medlem
Citat:
Vad kan detta vara?

Ser ut som Cetrizin 10mg (antihistamin)

Fass medicinidentifiering
Citat:
Beskrivning
Vita, avlånga, filmdragerade tabletter med brytskåra på en sida och prägling ”10” på andra sidan, 10 x 4 mm.
Citera
2026-09-18, 20:57
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Vad kan detta vara?

Helt identisk med Atarax 25mg.
Citera
2026-09-18, 21:16
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Eller Stilnoct
Citera
2026-09-18, 22:07
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Eller Stilnoct

Nej, på dessa står det tryckt SN 10. Annars är dessa helt lika Stilnoct visuellt.
Citera
2026-09-19, 11:07
Medlem
Citat:
Nej det står inte 10mg på baksidan på en atarax 25mg. Atarax på 10 mg är antingen runda eller ser ut som den tabletten personen frågar efter, men har inga siffror på baksidan.

Jag är nästan säker på att det är en Cetrizin, ser exakt ut som den där, och 10mg Cetrizin har samma färg, form och 10mg på baksidan.
Citera
2026-09-19, 15:41
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Nej det står inte 10mg på baksidan på en atarax 25mg. Atarax på 10 mg är antingen runda eller ser ut som den tabletten personen frågar efter, men har inga siffror på baksidan.

Jag är nästan säker på att det är en Cetrizin, ser exakt ut som den där, och 10mg Cetrizin har samma färg, form och 10mg på baksidan.

Du missuppfattande nog helt vad jag citerade. Det första inlägget som citerades förklarade att tabletten som visades på bilden var helt identisk med Atarax 25mg - det andra inlägget förklarade att det inte var Stilnoct som en annan skribent antydde då dessa är visuellt lika men har ett print med SN 10, vilket Atarax saknar.

Jag har aldrig nämnt Atarax 10mg och min bedömning om att det är Atarax 25mg är tillförlitlig.
Citera
2026-09-19, 18:55
Medlem
Citat:
Du missuppfattande nog helt vad jag citerade. Det första inlägget som citerades förklarade att tabletten som visades på bilden var helt identisk med Atarax 25mg - det andra inlägget förklarade att det inte var Stilnoct som en annan skribent antydde då dessa är visuellt lika men har ett print med SN 10, vilket Atarax saknar.

Jag har aldrig nämnt Atarax 10mg och min bedömning om att det är Atarax 25mg är tillförlitlig.
Jag gick bara efter din kommentar, där du säger
Citat:
"Helt identisk med Atarax 25mg."

Jag påstod bara att en 25 mg atarax inte har siffran "10" på baksidan som Hubblebubble också lade upp en bild på, som du kanske missade? De (atarax 25 mg) är helt blanka och helt utan text ö.h.t.

Sedan utgick jag ifall du egentligen menade atarax 10mg, men dessa är antingen runda, eller som bilden visar men helt utan "10" de på baksidan de också. Så jag misstänker att du snarare missförstod mig.

Cetrizin har däremot exakt den formen på tabletten och siffran 10 på baksidan.

Inte för att låta dryg på något sätt.
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-09-19 kl. 19:13.
Citera
2026-09-21, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Ser ut som Cetrizin 10mg (antihistamin)

Fass medicinidentifiering

And we have a winner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto