Citat:
Ursprungligen postat av
Nikitha1
det ser ut som ett slags antibiotika.Kommer inte på nu vad det heter.Men ska lösas upp i tarmen och vara långtidsverkande, men det är ju så med nästan alla kapslar.
Tycker inte Du ska ta den förräns Du vet vad det är.
Själv fick jag en fruktansvärd allergisk reaktion, eller ska väl säga biverkning av att ta en tablett som jag trodde var Zolpiderm.Men det var Atarax,. En riktigt hemsk medicin som läkarna brukar skriva ut som "alternativa" lugnande medicin.
Atarax är en allergimedicin och biverkningarna jag fick var svullna händer, hjärtklappning deluxe och ett fruktansvärt illamående.
En av alla biverkningar på Atarax är hjärtstopp :/ Ok det är med bland sällsynta biverkningar , men vem vet hur man reagerar och vad man får för biverkningar.
Enligt mig en riktig skitmedicin som en del läkare är så pigga på att skriva ut.
Den sätter sig i 40% av alla dom som tar den på hjärtat på ett eller annat sätt.
men det är ju jättebra för läkarna att ha och skriva ut istället för Exvis Stesolid.Då tycker dom att dom har skrivt ut ett jättebra preparat som lugnande som det absolut inte är någon fara med att Du blir beroende av, sen att Du kke hamnar på akuten av biverkningarna..so what..Du blir ju inte beroende..*ironisk'
det är från YL** så jag tror inte det är något lurt!
Fast han verkade inte heller säker på vad det var.......
Jag kommer iallafall inte ta dom. Öppnade bara en och smakade. Kände inte igen smaken.
Jo, atarax ja... varje gång man uppsökt psykakut för den extrema ångest man lider av så får man ett SSRI och "atarax när det känns extra jobbigt"..
svensk sjukvård fattar inte att atarax inte biter på folk med riktig ångest.
det är som att ta en ipren.
fan, oxascand eller vad som helst liksom, måste ju inte vara xanor direkt,
har själv tagit oxascand i små doser, inte kännt mig ett dugg flöddrad men en miljon gånger bättre ångestlindring än atarax.
oxascand har heller inga biverkningar (i stort sett)
fan, 10 år med ångest, 7 psykakut besök, men pga att jag "självmedicinerat med alkhol" för att orka med ångesten så får man ju ingen hjälp i detta cepeland.
man får atarax, och skickas till AA.
jaha? ångesten då? skall den bara magiskt försvinna?
det är liksom inte så att jag fick ångest av spriten... utan jag började med spriten för jag inte orkade med ångesten..
fan va ja hatar svensk läkarvård, den är helt upponer.
inte konstigt vi har Högst procent självmord i hela världen.