Citat:
Ursprungligen postat av tanja
DDu verka veta mycket om piller, vet du också vad man kan vända sig för att bli av med sina xanor eftersom min läkare inte får skriva ut mera. inte maria för jag kan inte läggas in poå sjukhus. har en hund som inga kan ta hand. hr en fruktansvärd abstenens.

Ja, tyvärr har jag inget direkt tips, måste dessvärre säga att det kan vara det är bland det värsta som finns. Jag åt själv Xanor Depot 2 mg, 3 st om dagen, i ca 1 år, innan dess Sobril 60 mg i ett år. Men jag trappade ganska snabbt ner till 2 mg dagligen. Senare byttes den ut helt mot Iktorivil 1 mg, fast nu har jag fått öka på den så under de senaste 2 åren har jag gått upp till 4 mg Iktorivil.
Men i och med du har ätit de så länge, samt i väldigt hög dos, så måste du kräva någon form av nedtrappning. Som DcJack säger, det kan vara farligt att att sluta direkt, från en så hög dos. Man kan inte dö, men abstinenssymtomen kan te sig i princip hur som helst.
Så, det ända jag kan råda dig till, om din läkare inte får skriva ut mera, är att vända dig till en annan läkare och kräva ett nedtrappningsschema. Har du gått hos husläkaren, så kan du vända dig till psyk, eller tvärtom.
Lycka till!