2006-03-01, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tanja
DDu verka veta mycket om piller, vet du också vad man kan vända sig för att bli av med sina xanor eftersom min läkare inte får skriva ut mera. inte maria för jag kan inte läggas in poå sjukhus. har en hund som inga kan ta hand. hr en fruktansvärd abstenens.
Ja, tyvärr har jag inget direkt tips, måste dessvärre säga att det kan vara det är bland det värsta som finns. Jag åt själv Xanor Depot 2 mg, 3 st om dagen, i ca 1 år, innan dess Sobril 60 mg i ett år. Men jag trappade ganska snabbt ner till 2 mg dagligen. Senare byttes den ut helt mot Iktorivil 1 mg, fast nu har jag fått öka på den så under de senaste 2 åren har jag gått upp till 4 mg Iktorivil.

Men i och med du har ätit de så länge, samt i väldigt hög dos, så måste du kräva någon form av nedtrappning. Som DcJack säger, det kan vara farligt att att sluta direkt, från en så hög dos. Man kan inte dö, men abstinenssymtomen kan te sig i princip hur som helst.

Så, det ända jag kan råda dig till, om din läkare inte får skriva ut mera, är att vända dig till en annan läkare och kräva ett nedtrappningsschema. Har du gått hos husläkaren, så kan du vända dig till psyk, eller tvärtom.

Lycka till!
Citera
2006-03-03, 21:29
Medlem
killersmurfs avatar
Stilux-60

kanske du Psychopatic eller annan kan hjälpa mig med lite mer info angående dessa piller

STILUX-60:
(Sedative & sleeping medicine derives from herbal)
Rotundine 60mg (L-tetrahydro pal matin)
Antipsychotics

alltså är det benzo,opiat eller annat?
Citera
2006-03-05, 15:31
Medlem
Pillevickens avatar
Ja hade fest förra helgen o när städningen va igång hittade ett Biegde piller som de står H C o på andra sidan står de G C.. nån som vet va de e??
Citera
2006-03-05, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Ja hade fest förra helgen o när städningen va igång hittade ett Biegde piller som de står H C o på andra sidan står de G C.. nån som vet va de e??
Tegretol Retard 200 mg, kanske?

En medicin mot epilepsi, inget kul...
Citera
2006-03-05, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av killersmurf
kanske du Psychopatic eller annan kan hjälpa mig med lite mer info angående dessa piller

STILUX-60:
(Sedative & sleeping medicine derives from herbal)
Rotundine 60mg (L-tetrahydro pal matin)
Antipsychotics

alltså är det benzo,opiat eller annat?
Det verkar vara någon form av växtextrakt från växten Stephania Sinica. Smärtstillande och lugnande. Kommer upp massa asiatiska sidor när man söker efter det, så troligen kommer det därifrån.
Citera
2006-03-05, 15:51
Medlem
Pillevickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Tegretol Retard 200 mg, kanske?

En medicin mot epilepsi, inget kul...

Japp, de va det, tack så mycket.. Inget roligt piller alls? händer de nått om ja provar det?
Citera
2006-03-05, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Japp, de va det, tack så mycket.. Inget roligt piller alls? händer de nått om ja provar det?
Jo, du kan bli trött av det, kanske avslappnad, men inte på något euforiserande sätt. Fick det själv utskrivet mot min aggressivitet när jag var 16-17, fast jag blev inte mycket mer lugnare av det!
Citera
2006-03-10, 00:59
Medlem
Sandstorms avatar
Blåa piller med en skåra på ena sidan och texten MSJ på den andra?
Nån som vet?
Citera
2006-03-10, 22:24
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstorm
Blåa piller med en skåra på ena sidan och texten MSJ på den andra?
Nån som vet?

Verkar inte vara något svenskt eller danskt preparat iallafall. Testa slå på http://www.drugs.com/
Citera
2006-03-10, 23:00
Medlem
shinji ikaris avatar
Hmmm vita, brytskåra, avlånga och med Texten A(på ena halvan) / PK (på den andra halvan)
Citera
2006-03-10, 23:03
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinji ikari
Hmmm vita, brytskåra, avlånga och med Texten A(på ena halvan) / PK (på den andra halvan)

Citodon. 500mg Paracetamol/30mg Kodein.

Edit: se http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19820312000059&DocTypeID =7&UserTypeID=2 för mer info.
Citera
2006-03-10, 23:05
Medlem
shinji ikaris avatar
Stort tack mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in