2005-08-25, 22:21
Medlem
GaiNs avatar
De ska ju tydligen vara "licenstilverkade". Tror inte på dom där alls, bättre att köpa 50mg kodein som fungerar bra enligt mig, eller ännu hellre tramadol/benzo typ roppar, xanor osv :-)
Citera
2005-08-26, 00:29
Medlem
Någon?

Kanske är optimistisk men prövar ändå -

rektangulära (ca 50*50mm)
ljusblå
vertikal skåra på ena sidan
ett "U" på andra sidan

Köpta i Thailand - personen jag fick dom från "trodde" dom var insomningstabletter.

Någon som besökt thailändska apotek kanske kan hjälpa mig?

Tack.
Citera
2005-08-26, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
De vanliga Contugesic innehåller 60mg kodein, retardtabletter finns i 90mg respektive 120mg.

Vart har du läst det? Contugesic ska innehålla dihydrokodein. De jag känner som köpt olika dihydrokodeinpreparat i Spanien tror inte heller på de nonamesen tyvärr. Jag har inte tagit det ensamt, men jag måste säga att en flaska Paracodina tog helt okej.
Citera
2005-08-27, 01:53
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Vart har du läst det? Contugesic ska innehålla dihydrokodein. De jag känner som köpt olika dihydrokodeinpreparat i Spanien tror inte heller på de nonamesen tyvärr. Jag har inte tagit det ensamt, men jag måste säga att en flaska Paracodina tog helt okej.

Trodde av föregående inlägg att det var klart att jag syftade på dihydrokodein. Källa

Edit:
Länken verkar strula. sök på google "Contugesic mg" så får iaf jag upp "colegiados/alertas/alerta.asp?id=952&tipo=MED
CONTUGESIC 60 mg 20 comprimidos; CONTUGESIC 60 mg 60 comprimidos; CONTUGESIC
RETARD 120 mg 60 comprimidos y CONTUGESIC RETARD 90 mg 60 comprimidos: ...
www.canaldefarmacia.com/ menu.asp?pg=L2NvbGVnaWFkb3MvYWxlcnRhcy9hbGVydGEuYX Nw&id=952&tipo=MED - 17k" som första träff.
Citera
2005-08-31, 07:35
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mummla
Kanske är optimistisk men prövar ändå -

rektangulära (ca 50*50mm)
ljusblå
vertikal skåra på ena sidan
ett "U" på andra sidan

Köpta i Thailand - personen jag fick dom från "trodde" dom var insomningstabletter.

Någon som besökt thailändska apotek kanske kan hjälpa mig?

Tack.

Thailändsk paracetamol, 400mg.
Citera
2005-09-09, 11:27
Medlem
stolens avatar
Hittade lite piller idag...ingen aning om vad det är...de är vita, runda, ganska små och märkta L2...?
Citera
2005-09-09, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stolen
Hittade lite piller idag...ingen aning om vad det är...de är vita, runda, ganska små och märkta L2...?
Troligen Imodium 2 mg, ett medel mot diarré. Receptfritt och inget kul, tyvärr!
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19900504000187&DocTypeID =7&UserTypeID=2
Citera
2005-09-11, 15:20
Medlem
stolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Troligen Imodium 2 mg, ett medel mot diarré. Receptfritt och inget kul, tyvärr!
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19900504000187&DocTypeID =7&UserTypeID=2

Mjoo jag såg det...diarré tabletter..hehe... ...men de låg i en ihopbränd plastpåse på golvet i skolan...det såg ju lite pundigt ut asså... hehe
Citera
2005-09-12, 18:29
Medlem
khats avatar
tja hittade ett piller omärkt. vit mred skåra. ca en hjalv centemetrer stor, vad fan kan det va... smakar inte bens... det var en opiat tiorsk som glömde det har jaga misstankar om
Citera
2005-09-13, 12:58
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khat
tja hittade ett piller omärkt. vit mred skåra. ca en hjalv centemetrer stor, vad fan kan det va... smakar inte bens... det var en opiat tiorsk som glömde det har jaga misstankar om

Första tanken som slog mej var propavan, men dom är nog lite större. Prova att bryta den på mitten och kolla färgen inuti. Propavan är ljusgula på insidan har jag för mej.
Citera
2005-09-15, 18:53
Medlem
azwethinkweizs avatar
Hittade ett piller idag som jag behöver lite hjälp med

Det är en liten rund rosa blank tablett, Ser ut som en Smarties, fast mycket mindre.
Tabletten hette tydligen Mukolen, och är köpt i Bulgarien. Har sökt, men fick inte upp något vettigt..

edit: det är en förpackning med 20 st 50mg. På förpackningen står det Mukolen. Resten av texterna är på bulgariska eller nåt. Konstiga bokstäver..
Citera
2005-09-17, 01:50
Medlem
RosaBatmans avatar
En polare har några piller han hittade hemma han vill ha identifierat. De är små, ser ut ungefär som M&M fast helt rosa utan nån såndär brytskåra eller text på. De låg i ett kuvert som det stod "Tänk på att lugnande medel kan göra Er slö och sömnig och påverka Er förmåga att köra bil. Alkohol bör inte tas samtidigt med lugnande medel." på.

Här är några bilder:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/S2400009.JPG
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/S2400010.JPG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in