• 2
  • 3
2020-12-20, 17:28
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Förr fanns det en medlem här på forumet som var känd för sin fenomenala greppstyrka med grippers och var dessutom oerhört kunnig.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Mycket bra skrivet! Problemet med grippers initialt är ju att lära sig rätt teknik och att sätta grippern rätt i handen. Annars så rinner kraften ut i tomma intet.

När man talar om trollen
Citera
2020-12-27, 19:14
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
När man talar om trollen

Hahaha! Hoppsan!
Citera
2021-01-13, 23:59
Medlem
BanachRums avatar
Tack för alla svar i tråden. Jag ska kolla vidare på CoC gällande grippers/crushers. Jag är i grunden en oerhört klen person som bara har löpt under träning och nästan aldrig tränat överkroppen. Klättring lär jag inte syssla med i min närhet. Övriga förslag kollar jag på!
Citera
2021-01-14, 14:28
Medlem
BanachRums avatar
Förresten, om man skulle vara intresserad av en CoC gripper, vilken är bäst för en nybörjare som jag? Troligtvis nivå #1, men vill kolla upp med er för att vara säker.
Citera
2021-01-14, 15:00
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BanachRum
Förresten, om man skulle vara intresserad av en CoC gripper, vilken är bäst för en nybörjare som jag? Troligtvis nivå #1, men vill kolla upp med er för att vara säker.

Du beskriver dig själv som klen och nybörjare, då kommer #1 vara för tung. Rekommenderar #Sport och eventuellt #Trainer senare. Vill även påpeka att dessa grippers är mycket svåra att stänga när det rör sig om de tyngre om man inte behärskar tekniken och de flesta överskattar sin greppstyrka enormt när det kommer till grippers.
Citera
2021-01-14, 15:11
Medlem
BanachRums avatar
Citat:
Du beskriver dig själv som klen och nybörjare, då kommer #1 vara för tung. Rekommenderar #Sport och eventuellt #Trainer senare. Vill även påpeka att dessa grippers är mycket svåra att stänga när det rör sig om de tyngre om man inte behärskar tekniken och de flesta överskattar sin greppstyrka enormt när det kommer till grippers.

Då fick man en funderare. Bra att veta.
Citera
2021-01-16, 14:50
Medlem
Citat:

Skit i grippers, köp ett set fatgripz som jag föreslog istället. Ett set kostar lika mycket som en enda gripper gör. Du får så otroligt mycket mer för pengarna så att det är löjligt.
Citera
2021-01-18, 19:03
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Vad är syftet med att öka greppstyrkan? Bara allmänt i vardagen, eller för att du inte kan hålla i stången vid t ex marklyft och pull ups?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in