2021-05-24, 17:01
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag skrev såhär förut och jag står för det. Detta skrevs efter en vinst.

” Oavsett vad är det av den anledningen att jag ser slutet på Billborns era i Bajen. Vi gör underverk offensivt men så länge vi inte ser samma positiva utveckling på defensiva spelare och kan få samma utveckling på kollektiv nivå och justera spelidé utan att göra avkall på grundpremisser kan man och bör man fråga sig om någon annan kan det? Det här är alltså inte ”avgå!!!”-inlägg utan en undran om någon annan kan få till en likartad offensiv och en stabilare defensiv. Vår resiliens behöver höjas och vi behöver
bli mindre beroende av individuella prestationer och bli mer av en maskin. Men det är min åsikt. För även om våren ändå är ok så drömmer folk om Paulsen. Han och Moisander har jag sett att det ryktats om; trollkarlarna som ska få defensiven att sitta. Med någon av dem så löser sig allt. Det är inte något individuellt problem primärt utan ett strukturellt på organisationsnivå, hävdar jag.”
precis min åsikt. att få ett lag att fungera när alla är i form är en sak...men en högre organisatorisk nivå undantaget matcher mot Djurgårn har ju aldrig riktigt infunnit sig. kanske då junior var i toppform som pitbull framför backarna.
Citera
2021-05-24, 17:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Känns som att Jesper Jansson kommer undan lite väl lätt eller? Jag tycker snarare problemet ligger där men det är väl lättare att byta ut en tränare.

Jag tror Bajen gör fel i att sparka Billborn.
Det är möjligt. Skulle behöva tid att fundera kring det. Återstår ju att se vem som tar över och hur det går framgent. Jag vill ju tro att en annan tränare kan få ut mer av samma trupp men står vi här om 1-1,5 år är det väl dags att rensa ett steg längre upp.
Citera
2021-05-24, 17:06
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Och där kom avslöjandet om att Billborn får gå. Skrev om det för 1,5-2 veckor sedan. Vi har peakat med honom. Gissar att Jens G är klar. Jag tycker det är helt rätt och tror att om man backar redogör jag för varför.

Ja, det känns onekligen som att han fick slut på förtroendet. Synd, jag gillade ändå Billborns vardaglighet om man kan beskriva det så. Jag slänger in en dark horse, Uwe Rösler.
Citera
2021-05-24, 17:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ja, det känns onekligen som att han fick slut på förtroendet. Synd, jag gillade ändå Billborns vardaglighet om man kan beskriva det så. Jag slänger in en dark horse, Uwe Rösler.
Såg att det ryktet surrade. Vad säger du om det AIP? Tror jag skrev att han nog när resultat men att han kanske inte är någon ideolog. Skickade inte han bort Anel? Inte så bra att utveckla talanger?
Citera
2021-05-24, 17:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Såg att det ryktet surrade. Vad säger du om det AIP? Tror jag skrev att han nog när resultat men att han kanske inte är någon ideolog. Skickade inte han bort Anel? Inte så bra att utveckla talanger?

Han är tydlig, hård, tuff och ställer krav. Om det är det ni behöver just nu. Taktiskt lite feg och försiktig.

Bojanic och Paulinho skulle få veta vad träningsvärk är för något.
Citera
2021-05-24, 17:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Så lite kort då om detta stämmer, vad tycker ni bajare? Rätt eller fel?
Citera
2021-05-24, 18:02
Medlem
AIPs avatar
Citat:

Han får lag att rycka upp sig ganska omgående så det faller in i det positiva. Ganska mycket gamla skolan med hårda värden så jag vet inte hur väl det hade passat in hos er. På det negativa kontot så är det precis som du snuddade vid utveckling av unga spelare. Eller om vi säger så här, han har inga problem att spela unga men då ska han anse att de håller "måttet" vilket de aldrig gör.

Ni kan även glömma bort det frejdigt offensiva Hammarby, ni hade blivit så jäkla defensiva. Så frågan är också om ni hade kunnat släppa lite på den supportbild att ni skiter i hur det går så länge ni gör massa mål.

Men är man ute efter kortsiktiga uppryckningar så är Rösler definitivt en bra kandidat. Dock så kan ni hälsa adjö till spelare som Bojanic och Paulinho som hade åkt ut med huvudet före då Rösler kräver disciplin och underkastelse.

För att inte göra detta för mycket till en silly-tråd så hade jag gärna se ett svenskt lag satsa på en tränare som Peter Sørensen. Gjorde ett riktigt bra jobb i ett medelmåttigt Hobro med begränsade medel. Sjukt bra på att få unga spelare att utvecklas.
Citera
2021-05-24, 18:07
Medlem
Pancevs avatar
Tror på Nanne igen 😄
Citera
2021-05-24, 18:08
Medlem
MrSkargards avatar
Den nuvarande Bajen-truppen är i hög grad ihopsatt av Jesper Jansson. Det var dessutom Jansson som såg till så att Stefan Billborn blev huvudtränare. Med andra ord borde han också få sparken.
Citera
2021-05-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den nuvarande Bajen-truppen är i hög grad ihopsatt av Jesper Jansson. Det var dessutom Jansson som såg till så att Stefan Billborn blev huvudtränare. Med andra ord borde han också få sparken.

Och för att han är en värdelös sportchef. Djurdjic gratis till Kina, Kacaniklic bort för småpengar, Ekdal till Diffen för 700k, the list goes on...
Citera
2021-05-24, 18:56
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Satt precis och funderade på Rösler, faktiskt.

Kan bara instämma i det Fred Friendly skrivit, vi behöver bli mer av en maskin med en tydlig struktur (inte minst defensivt) än att förlita oss på individuella prestationer när spelet inte fungerar som vi vill.

Vi behöver en rutinerad tränare som kan få ut max av materialet och bevisligen kan slåss om guldet. Typ Åge Hareide eller Uwe Rösler. Jag är ärligt talat skeptisk till Jens Gustafsson. Men vem fasen ska vi ta in annars (om inte Häcken kniper honom)?

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så lite kort då om detta stämmer, vad tycker ni bajare? Rätt eller fel?
Jag kan ändå tycka att det är rätt, oavsett om vi vinner cupen eller ej. Känns som att vi nått dit vi kan med Billborns filosofi. Naturligtvis vill man ju se ett offensivt spel och målkalas á la 2019, men jag är helt fine med att den filosofin överges till förmån för en mer defensiv inriktning om det kan föra oss närmare guldet. Resultatet är ändå någonstans överordnat allt i den här branschen.
Citera
2021-05-24, 19:02
Medlem
Elvis avatar
Min åsikt. Billborn är förevigt kung på Söder. Så är de bara. En av våra bästa och mest framgångsrika tränare under klubbens historia. Jag älskar dig Billborn, vi älskar dig! Men tyvärr har vi nåt vägs ände, det klaffar inte längre. Spelet är inte vad det brukar. Vi ska ligga i toppen i år igen, som det ser ut nu halkar vi efter lite.

Det är med sorg i hjärtat Billborn men vi måste skiljas. Därmed inte sagt att vi kan bli ett igen. Men nu behöver vi en paus från varandra ett tag. Däremot är du alltid välkommen på Södermalm på ett glas, vi bjuder!

Jesper Jansson är tuff och hård, inte många sportchefer hade vågat göra detta. Blir inte förvånad om han signar upp Jens Gustafsson på 5 år nu och en ny era tar vid. Vi ska vara i toppen med MFF, så är det bara. Inga andra lag har sådana trupper som båda våra klubbar har!

Vore dock fantastiskt fint att få kröna Billborn med en titel nu i Svenska cupen. Då kommer du bli en av de oförglömliga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in