Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Ja, det känns onekligen som att han fick slut på förtroendet. Synd, jag gillade ändå Billborns vardaglighet om man kan beskriva det så. Jag slänger in en dark horse, Uwe Rösler.
Satt precis och funderade på Rösler, faktiskt.
Kan bara instämma i det Fred Friendly skrivit, vi behöver bli mer av en maskin med en tydlig struktur (inte minst defensivt) än att förlita oss på individuella prestationer när spelet inte fungerar som vi vill.
Vi behöver en rutinerad tränare som kan få ut max av materialet och bevisligen kan slåss om guldet. Typ Åge Hareide eller Uwe Rösler. Jag är ärligt talat skeptisk till Jens Gustafsson. Men vem fasen ska vi ta in annars (om inte Häcken kniper honom)?
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Så lite kort då om detta stämmer, vad tycker ni bajare? Rätt eller fel?
Jag kan ändå tycka att det är rätt, oavsett om vi vinner cupen eller ej. Känns som att vi nått dit vi kan med Billborns filosofi. Naturligtvis vill man ju se ett offensivt spel och målkalas á la 2019, men jag är helt fine med att den filosofin överges till förmån för en mer defensiv inriktning om det kan föra oss närmare guldet. Resultatet är ändå någonstans överordnat allt i den här branschen.