Citat:
Ursprungligen postat av
RastaJowar
Vem skulle vinna om en capoeira mästare mötte en rutinerad MMA mästare.
MMA-mästaren.
Citat:
Jag tror lätta att capoeira mästaren har goda chanser, tänk rytmerna från de afrikanska trummorna och alla hemliga tekniker som lärts ut och bevarats hemliga genom århundraden,
Du får det att låta som någon jättehemlig magi.
Citat:
det är ju svarta slavar som uppfann kampsporten och vävde in den i dans för att lura dom vita slav ägarna så att dom fick fortsätta träna.
Exakt. De var alltså tvungna att kompromissa. De kunde inte prioritera maximal effektivitet, utan istället kompromissa. Det viktigaste är att det ser ut som en dans. Effektiviteten kommer i andra hand.