2020-12-13, 13:46
Medlem
Jag har hittat en massor av trådar på Flashback. Men ingen som är riktigt populär. Förutom erotisk hypnos. Vilket bara låter väldigt stört. Men i alla fall så vill jag veta om hypnos är på riktigt. Hälften säger en sak och den andra hälften säger en annan. Kan vi inte bara komma fram till något i denna tråd. Så jag slipper gå och tänka på vart jag ska stå kring denna fråga.
Citera
2020-12-13, 13:50
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Jag har hittat en massor av trådar på Flashback. Men ingen som är riktigt populär. Förutom erotisk hypnos. Vilket bara låter väldigt stört. Men i alla fall så vill jag veta om hypnos är på riktigt. Hälften säger en sak och den andra hälften säger en annan. Kan vi inte bara komma fram till något i denna tråd. Så jag slipper gå och tänka på vart jag ska stå kring denna fråga.

Jag har sett det med egna ögon. En polare som hellre skulle dö än göra dom saker framför publik som hypnotisören fick honom att göra.
Citera
2020-12-13, 15:30
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jodå, hynos är på riktigt. Det handlar om att gå in i total avslappning och fungerar olika för olika personer. Det är ett samspel mellan den som blir hypnotiserad och terapeuten. Man öppnar sitt undermedvetna sinne där ens inre kraft och din sanning finns. Man är medveten och har kontroll under hypnosen och man gör inget mot sin vilja.

Sen finns ju scen-hypnos, där en grupp människor hypnotiseras på en scen. Det är också på riktigt.

Marc Savard stops young man from stuttering live in hypnosis show
Citera
2020-12-13, 15:51
Medlem
Fistpumps avatar
Kid Cudi berättade hos Joe Rogan att han blev hypnotiserad för att sluta röka och att det funkade.
Citera
2020-12-13, 16:46
Medlem
Methoxetamines avatar
Hypnos är ett verkligt fenomen ja. Vissa är mer receptiva, andra kan tränas till att bli det. Jag var en skeptiker, men jag lärde mig att hamna i hypnos och det har hjälpt mig oehört.

Fastnade faktiskt för det där med erotisk hypnos, vilket är livsfarligt, håll er borta från det. Jag fick en psykos.

Om du vill få hypnos att fungera, får du nog testa, och försöka se förbi din skeptisism till fenomenet, och försöka tills det fungerar.

Jag använde någon sömngivande benzo i sammanband med hypnosen, och det tog tid men sen började det fungera, problemet var att jag blev besatt av det, bokstavligt talat mer eller mindre... Hypnosen tog över och jag hade en upplevelse med demoner och änglar som förändrade min livssyn.

Det var fucked up. Nu är jag kristen.
Citera
2020-12-13, 23:47
Medlem
Pungpuckels avatar
Här har du lite bra läsning: https://www.aftonbladet.se/halsa/a/EoQXrA/har-fors-jag-till-ett-tidigare-liv

(Ja, Aftonblasket, men det här Ingen vinklad skit, bara en kille från tidningen som åkte iväg och provade på)
Citera
2022-08-31, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil

Verkligt fenomen dock inte alls så dramatiskt som man kan tro.
Kan vara ett relativt behagligt tillstånd.
Man kan inte "fastna".
Citera
2022-08-31, 19:16
Medlem
nonameds avatar
Har varit inne på det ämnet med. Finns mest amerikansk litteratur. Varit på hypnos själv 1 gång. Från kan man ställa sig om jag hade kontroll eller inte. I efterhand och sen var jag avslappnad 20 minuter efter. Läraren som jag träffade har inte träffat någon med så mycket kontroll.
Senast redigerad av nonamed 2022-08-31 kl. 19:28.
Citera
2022-09-01, 03:47
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Tror inte det. Ingår i samma skit-kluster som, självhjälp, självförbättring, meditation, kbt, mindfullness, positivt tänkande, och andra plåster- och placebo-aktiga quick-fixes, som egentligen inte förstått hur det hänger samman.
Citera
2022-09-01, 05:56
Medlem
Hypnos och posthypnotisk suggestion fungerar, men inte på alla. Det används bl.a av idrottare.

Mike Tyson beskriver hur han blev hypnotiserad som en del av sin träning.

https://youtu.be/ibCdGpG3GTU

Danny Trejo blev hypnotiserad av Charles Manson. Fick återuppleva sina favoritdroger bl.a.

https://youtu.be/jkyDTmSzEfM
Citera
2022-09-01, 06:38
Bannlyst
TV:n är ett utmärkt exempel på att hypnos fungerar väldigt bra.

Man kan lura i majoriteten i stort sett VAD SOM HELST bara man visar det på TV och låter några "experter" förklara vad det är vi ser.

Då kommer folk tro på saker som strider mot fysikens lagar, och dom kommer försvara sin tro med näbbar och klor.
Senast redigerad av adaptern 2022-09-01 kl. 06:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in