2020-12-12, 14:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Efter åkt på dubbla dumma varningar ställer man den frågan. Detta är INTE en tråd om kritik mot en enskild mod. Vilket andra mods direkt papperskorgar och ger en ytterligare varning till. Nix inte det, mer utifrån att Flashback ska stå för det fria ordet men det varnas ju som det stänker om det numera! Är det inget ni som faktiskt driver forumet tänker på? Om man inte fåt yttra sig fritt vad är meningen ens att fortsätta driva Flashback?
2020-12-12, 14:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Efter åkt på dubbla dumma varningar ställer man den frågan. Detta är INTE en tråd om kritik mot en enskild mod. Vilket andra mods direkt papperskorgar och ger en ytterligare varning till. Nix inte det, mer utifrån att Flashback ska stå för det fria ordet men det varnas ju som det stänker om det numera! Är det inget ni som faktiskt driver forumet tänker på? Om man inte fåt yttra sig fritt vad är meningen ens att fortsätta driva Flashback?

Höll du dig till ämnet? Finns många pajasar som inte gör det och då blir det bara pajas av trådarna.
2020-12-12, 14:24
Medlem
Det brukar vara stora gäng som anmäler pga petitesser. Så har det varit länge. Minsta lilla brott=hejdå.

Man ser politiska partier samla sina krafter. Ungefär som de förstör det fria ordet på Youtube och Facebook.
2020-12-12, 14:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Höll du dig till ämnet? Finns många pajasar som inte gör det och då blir det bara pajas av trådarna.

Jo tyckte det! Som sagt inte utifrån ens person. Mer utifrån det stora hela att det blivit extremt mer strängt här. Det är ju bortom allt som forumet faktiskt står för, det fria ordet. Det är varför folk gillar att komma in hit och skriva.
2020-12-12, 14:31
Medlem
Jag har under åren märkt att det ofta är vänsterfolk som vill avsluta diskussionen - och då anmäler de dig i gemensam grupp, det innebär att 5 olika personer anmäler ditt inlägg och sen är du ute ur leken..hejdå.
2020-12-12, 14:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag håller med. Modereringen mot OT är i många underfora (inte alla) destruktiv och lever sitt eget liv. Det leder inte bara till att folk varnas och stängs av i onödan (och kanske slutar skriva på Flashback) utan även till att många bra inlägg som inte var helt on topic tas bort. Denna typ av moderering gör mer skada än nytta.

Jag har tidigare föreslagit att förbudet mot OT tas bort och ersätts med en hårdare moderering mot personangrepp och trams:

(FB) Så kan Flashback räddas!

De flesta störande OT-inlägg är trams och kan lika gärna tas bort på grund av det. OT-inlägg som inte är trams borde få stå kvar.
2020-12-12, 14:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Jag har under åren märkt att det ofta är vänsterfolk som vill avsluta diskussionen - och då anmäler de dig i gemensam grupp, det innebär att 5 olika personer anmäler ditt inlägg och sen är du ute ur leken..hejdå.

Ja de verkar att gilla att just anmäla! Har på 12 år här inte anmält någon. Tills idag anmälde den här modden för flera inlägg. Första gången man gjort. Återstår att se om det leder till något. Men till saken det skit det varnas för mest trams och det i förlängningen innebär att forumet blir mindre intressant för folk. När just det här forumet är skapat utifrån det fria ordet.
2020-12-12, 14:40
Medlem
Kan det vara så att fb numera modereras mer åt vänsterhållet?

Dvs mer censur och mer PK?
2020-12-12, 14:46
Medlem
Citat:

Jag har inte varit medlem på Flashback speciellt länge så jag är fel person att uttala mig om hur det har blivit med åren. Men senaste tiden, senaste 2 månaderna har jag märkt att fler klagar på moderatorerna. Så det kanske ligger något i det du säger. Samtidigt är det så himla många trolltrådar och troll överhuvudtaget i trådarna, så jag förstår att de måste sålla.
2020-12-12, 14:47
Medlem
lumss avatar
Flashback är sig likt, felet ni skräp-postare vanemässigt gör är att flytta gränserna, till sist och efter alltför lång tid får ni en näsbränna. Ni är inga orakel och influencers bara för att ni horposter, det handlar om rättning i ledet och det får ni helt enkelt svälja.

Räkna till minst tio innan ni postar nästa skitinlägg och stäm av i vilken riktning tråden tagit, allt kretsar inte kring dom privata åsikter ni försöker saluföra genom kvantitet framför kvalitet.
2020-12-12, 14:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev

Hur vet du att fem olika anmält dina pajasinlägg?
Det vill jag och mina grabbar allt bra gärna veta.
2020-12-12, 14:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Jag har inte varit medlem på Flashback speciellt länge så jag är fel person att uttala mig om hur det har blivit med åren. Men senaste tiden, senaste 2 månaderna har jag märkt att fler klagar på moderatorerna. Så det kanske ligger något i det du säger. Samtidigt är det så himla många trolltrådar och troll överhuvudtaget i trådarna, så jag förstår att de måste sålla.

Jo med åren kanske. Vet inte vad som hänt. Men det är extremt moderingen numera sett hur det var förr. Mycket av detta handlar säkert om ur enskilda mods resonerar. Kanske de är mer vänster numera. Vet ej. Grejen är ju att det ska kvitta om de är vänster/höger vad som, här ska det fria ordet råda.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in