2020-12-11, 13:14
Medlem
Zlatan4lifes avatar
Har köpt och sålt ett domännamn, gjorde vinst på det...
Om jag fortsätter med denna typ av business räknas det som ett företag eller hur ska jag bokföra skiten?
Är det samma som kryptovaluta?
Citera
2020-12-11, 13:36
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan4life
Har köpt och sålt ett domännamn, gjorde vinst på det...
Om jag fortsätter med denna typ av business räknas det som ett företag eller hur ska jag bokföra skiten?
Är det samma som kryptovaluta?

Har du sålt ett domännamn du haft sedan innan privat, och sålt det med vinst räknas det nog som hobbyverksamhet, se https://www.skatteverket.se/privat/s...680003940.html

Köper och säljer du domännamn för att tjäna pengar måste du ha företag (ex enskild firma eller AB).
Citera
2020-12-11, 20:19
Medlem
Zlatan4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Har du sålt ett domännamn du haft sedan innan privat, och sålt det med vinst räknas det nog som hobbyverksamhet, se https://www.skatteverket.se/privat/s...680003940.html

Köper och säljer du domännamn för att tjäna pengar måste du ha företag (ex enskild firma eller AB).
Går det att ha ett ISK konto (om man vill syssla med aktier) samtidigt som man driver sin enskilda firma?? Har hört att det kommer upp komplikationer gällande egenföretagare och ISK...
Citera
2020-12-11, 23:02
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan4life
Går det att ha ett ISK konto (om man vill syssla med aktier) samtidigt som man driver sin enskilda firma?? Har hört att det kommer upp komplikationer gällande egenföretagare och ISK...

Det går utmärkt. Det du tänker på är kanske att du inte kan ISK i ett AB eller i din enskilda firma (men du kan ha ISK som privatperson trots att du har EF).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in