Född i mitten på 90-talet.
Det sena 00-talet kändes (kanske p.g.a. åldern jag var i då visserligen) betydligt friare och inte lika allvarligt som nu. Man hade Cheap Monday/Evisu/G-stars 96-jeans med häng (färgglada kalsonger från Björn Borg under) och övrig klädsel skulle vara så skrikig som möjligt. Antingen skateskor från DC eller tygskor från Lacoste, Fred Perry eller liknande. Kalsonger under badbyxorna för att även kunna ha häng med dessa

. Håret proppfullt med vax från D:fi, Fudge (eller möjligen Dax Wax för de mindre bemedlade).
Grabbarna man var rädd för i skolan var vita fotbollshuliganer med ciggbrännmärkesprydda Henri Lloyd-tröjor (Stone island var för dyrt – och på den tiden även lite för läskigt – för de flesta ungdomar) och KOSS-hörlurar. Dessa grabbar slutade dock slå om man hamnade i backen, jämfört med dagens gängkriminella invandrarkids som skjuter främlingar i huvudet för några kartor tramadol. Resten var antingen emos, fjortisar, skejtare, graffitimålare eller töntar.
På fritiden hängde man på Playahead, YouTube och MSN, spelade GTA San Andreas, lyssnade på typ "Ayo Technology" med 50 cent & Justin Timberlake, köpte pizza och videobutiksgodis för månadspengen och smuttade importerad sunkvodka/rökte black devil på någon lastkaj, medan man konstant raggade på blonda tjejer med brunkräm/idomin, blå fjällrävenjacka och push up-bh.
2010 hände dock något. Playahead dog, Facebook tog över, folk slutade lyssna på fjortisdunk till förmån för typ Oskar Linnros och alla fick en sån pruttig jävla översittar-attityd från ingenstans. Nu skulle alla ha Ralph Lauren, Abercrombie&Fitch och Ray-Ban och allt som inte var vuxet, moget och uteslutande var "pundigt". Jag hade dock jävligt kul på 10-talet också fram till cirka 2016 när världen på något sätt började kännas ännu mörkare och än mer cynisk och likgiltig.
Även om jag ignorerar mitt nostalgiska filter så känns tiden 2004-2014 betydligt mer sund än 2014-2024. Det känns som att vi 90-talisters tidiga tonår kantades av nyfikenhet, dumdristighet och erfarenheter, medan de födda 10 år senare marineras i äta eller ätas-mentalitet, gangster-/förnedringskultur och Meta och TikToks cyniska algoritmer.