2020-12-11, 02:00
Medlem
Tvonds avatar
Det här såg episkt ut och riktigt next gen.
Singel player i MMO om jag inte hörde helt fel.

Trailer och gameplay
https://youtu.be/g7SUenNZOoI
Citera
2020-12-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det här såg episkt ut och riktigt next gen.
Singel player i MMO om jag inte hörde helt fel.

Trailer och gameplay
https://youtu.be/g7SUenNZOoI

Detta kommer nog få datorn att svettas, fixar de frame rate problemen så sätter detta en ny standard för vad next gen verkligen innebär, diggar alla wrestling moves i combaten och när han flög på draken fick man lite goosebumps.
Citera
2020-12-16, 12:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Detta kommer nog få datorn att svettas, fixar de frame rate problemen så sätter detta en ny standard för vad next gen verkligen innebär, diggar alla wrestling moves i combaten och när han flög på draken fick man lite goosebumps.

Ja FPS såg lite klen ut minst sagt typ 15-25 tror jag men det såg riktigt najs utöver det. Men det finns tid fila på vet inte om jag såg något datum när det kan tänkas komma.
Citera
2026-01-30, 14:31
Medlem
PeterJihadis avatar
Ser riktigt jävla fränt ut!

https://youtu.be/RbGbqVIXbMI?si=jFJNfsqpWdo7D_7F
Citera
2026-01-31, 00:15
Medlem
Andersdamaans avatar
19:e Mars bär det av! Ser väldigt trevligt ut f.ö!
Citera
2026-02-01, 18:39
Medlem
Nihennas avatar
Lyssnade lite på Rurikhans preview av spelet, och det verkar som att de har fixat den största osäkerheten med spelet; kontrollerna. Tidigare så var de vääääldigt oortodoxa och icke-standardiserade, men de verkar ha lyssnat på kritiken och nu så ska det vara betydligt mer logiska kontroller.

Skönt, för som vissa beskrev spelet när de spelade på gamescom eller var det var någonstans hade fått mig att avstå ett köp. jag är ok med viss uppfiningsrikehet i kontroller, men som folk beskrev hur man gjorde bara för att styra gubben lät...tveksamt, minst sagt.

Nu blir det ett köp dag 1, för utöver det problemet har jag varit väldigt intresserad!
Citera
2026-03-16, 08:59
Medlem
One2Manys avatar
Förbokat och klart, första halvan av 2026s största spelsläpp dimper ner i brevlådan om några dagar.

Det enda potentiella orosmolnet på horisonten är hur spelet kommer funka på base PS5 då utvecklarna inte släppt några videos (eller låtit någon rescensent spela det på base). En rescensent fick tydligen en hel PS5 Pro med spelet förinstallerat hemskickad, vilket är.... bothersome.

Håller tummarna för att det inte blir en repris på CyberRunk 1977-debaklet.
Citera
2026-03-16, 10:03
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Förbokat och klart, första halvan av 2026s största spelsläpp dimper ner i brevlådan om några dagar.

Det enda potentiella orosmolnet på horisonten är hur spelet kommer funka på base PS5 då utvecklarna inte släppt några videos (eller låtit någon rescensent spela det på base). En rescensent fick tydligen en hel PS5 Pro med spelet förinstallerat hemskickad, vilket är.... bothersome.

Håller tummarna för att det inte blir en repris på CyberRunk 1977-debaklet.

Standard ps5 lär nog inte ha några större problem med detta spel.
Citera
2026-03-16, 10:07
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Standard ps5 lär nog inte ha några större problem med detta spel.

Antagligen inte, grafiken är inte överdrivet snygg, risken ligger snarare i låg FPS, stuttering och andra RAM-relaterade problem beroende på hur spelvärlden är uppbyggd/optimerad iom storleken.

Men det är ändå något oroväckande att utvecklarna nästan tycks anstränga sig för att spelet inte ska visas upp på PS5. Om de inte har något att dölja, varför inte bara släppa en video på några minuter? "Här är base PS5, så här ser det ut och så här flyter det"
Citera
2026-03-16, 10:37
Medlem
Bra jävla hor spel med tanke på världsläget ju. Vem håller med mig? Jävla kuksugande babian hor spel ju. Najs.
Tycker att de gjorde ett bra jobb med det. Det enda som sårar mig är hur dåliga de var på att göra så att man springer SNABBT.
Citera
2026-03-16, 10:59
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Antagligen inte, grafiken är inte överdrivet snygg, risken ligger snarare i låg FPS, stuttering och andra RAM-relaterade problem beroende på hur spelvärlden är uppbyggd/optimerad iom storleken.

Men det är ändå något oroväckande att utvecklarna nästan tycks anstränga sig för att spelet inte ska visas upp på PS5. Om de inte har något att dölja, varför inte bara släppa en video på några minuter? "Här är base PS5, så här ser det ut och så här flyter det"

Det har släppts information hur det förväntas flyta på alla format visst.

https://www.fz.se/nyhet/302291-sa-har-flyter-crimson-desert-pa-tja-allt

1080 med ingen raytracing på ps5 får man 60 fps, högsta kvalite med ray tracing på 30 fps.
Citera
2026-03-16, 11:20
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det har släppts information hur det förväntas flyta på alla format visst.

https://www.fz.se/nyhet/302291-sa-har-flyter-crimson-desert-pa-tja-allt

1080 med ingen raytracing på ps5 får man 60 fps, högsta kvalite med ray tracing på 30 fps.

Det är anmärkningsvärt och ganska oroande här är att dom inte har låtit någon recensera spelet för vanliga PS5 än, de recensioner som gjorts har gjorts på PS5 pros som haft spelet förinstallerat.

Att dom går så långt för att undvika att recensenter kan prova spelet i PS5 är så klart en indikation på att dom inte själva är så imponerade av hur det presterar på konsolen.

Deras system specs känns som en svag garanti för något med den bakgrunden.
Senast redigerad av zBr9 2026-03-16 kl. 11:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in