2020-12-10, 00:44
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är inte ts i den här tråden så jag kan inte ge dig svar på din fråga! Jag personligen tycker att man ska få dra ett skämt om man skapade den ur det syftet!
Ja skapar du en tråd i t ex humorforumen är det ju inte OT att dra ett skämt. Även i Laidback brukar det vara högt till tak när det gäller sådant. Att däremot starta en tråd i t ex Astronomi och rymdfart eller juridik och dra ett skämt som inte är relaterat vare sig till ens egen trådstart eller forumdelens ämne är ju inte okej bara för att man är TS.
Citera
2020-12-10, 00:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ja skapar du en tråd i t ex humorforumen är det ju inte OT att dra ett skämt. Även i Laidback brukar det vara högt till tak när det gäller sådant. Att däremot starta en tråd i t ex Astronomi och rymdfart eller juridik och dra ett skämt som inte är relaterat vare sig till ens egen trådstart eller forumdelens ämne är ju inte okej bara för att man är TS.

Fast enligt min devis så är du ju både ts och admin. Då borde du ha något att säga till om.
Citera
2020-12-10, 09:27
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Tycker att man borde få skämta lite i tråden. Men visserligen borde det inte gå helt off topic, utan om skämtet känns relevant till topic borde det ju gå bra. En del av Flashback är ju humorn i trådarna.
Citera
2020-12-10, 10:38
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Tänkte dra ett skämt i min egna tråd men sen tänkte jag " fast då kommer dom säkert se det som off topic så jag skiter i det för säkerhetens skull, vill inte dra på min onödiga varningar, man vet ju aldrig när man blickar tillbax på de tidigare varningar jag fått som jag knappt ens kunde förstå, bagateller..." sen struntade jag i det och håll skämtet för mig själv.

Är inte detta en slags censur? Tänker jag fel?
Hur hade ni gjort? Är det från fall till fall? Vad och hur får man skämta i sånt fall?
Har man mer rätt att dra ett skämt i sina egna trådar?

Är detta ett stort problem att jag ens tänker så här och känner att jag behöver skapa en tråd om det för att få klarhet?

Problemet är väl mest att du gör det mer omständligt för dig själv. En tråd där du undrar om du får skämta i en tråd är ju tämligen meningslös eftersom det bör inses lätt att det beror på vilken tråd det är, i vilken forumdel den ligger i och hur inlägget ser ut.

Vill du verkligen veta svaret är den smarta strategin att PM:a vad du tänkt skriva till moderatorerna i delforumet och fråga om detta är ok i tråd xxx (länk till tråd).
Citera
2020-12-10, 11:07
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fast enligt min devis så är du ju både ts och admin. Då borde du ha något att säga till om.
??????
Citera
2020-12-10, 12:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
??????

Han är ju av den absurda åsikten att TS ska kunna moderera sin egen tråd.
Citera
2020-12-10, 15:18
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Han är ju av den absurda åsikten att TS ska kunna moderera sin egen tråd.
Nä det går ju inte. Tänk bara på alla trådar som är skapad av troll.
Citera
2020-12-10, 16:41
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Tänkte dra ett skämt i min egna tråd men sen tänkte jag " fast då kommer dom säkert se det som off topic så jag skiter i det för säkerhetens skull, vill inte dra på min onödiga varningar, man vet ju aldrig när man blickar tillbax på de tidigare varningar jag fått som jag knappt ens kunde förstå, bagateller..." sen struntade jag i det och håll skämtet för mig själv.

Hur hade ni gjort? Är det från fall till fall? Vad och hur får man skämta i sånt fall?

Är detta ett stort problem att jag ens tänker så här och känner att jag behöver skapa en tråd om det för att få klarhet?
Du får skämta och ironisera men ihop med trådämnet och inte hela tiden.
Det är lite svårt. En balansgång, nästan som att gå på tunn silkestråd
Ibland spårar jag ur totalt och kan se efteråt att det egentligen var ett obegripligt och lite väl för skämtsamt inlägg.
Själva ämnet blev bortskämtat
Min personlighet är mer åt det ironiserade och skämtsamma hållet och det är svårt att inte falla i gropen.
Ibland kan jag till och med be dem att ta bort ett inlägg och varna mig om de vill det.
Jättesvårt att inte överstiga gränsen.
Citera
2020-12-11, 07:00
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Man får inte dra några "skämt" överhuvudtaget för Fb är helt humorbefriat. I humor får du seriös diskutera ämnet. Däremot går det bra att ljuga trolla och hitta på saker.
Citera
2020-12-11, 13:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Man får inte dra några "skämt" överhuvudtaget för Fb är helt humorbefriat. I humor får du seriös diskutera ämnet. Däremot går det bra att ljuga trolla och hitta på saker.

Du får dra hur mycket skämt du vill, men självklart måste det vara on topic och något som för diskussionen vidare, inte bara skämta om ämnet i sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in