2020-12-09, 23:30
Medlem
Tänkte dra ett skämt i min egna tråd men sen tänkte jag " fast då kommer dom säkert se det som off topic så jag skiter i det för säkerhetens skull, vill inte dra på min onödiga varningar, man vet ju aldrig när man blickar tillbax på de tidigare varningar jag fått som jag knappt ens kunde förstå, bagateller..." sen struntade jag i det och håll skämtet för mig själv.

Är inte detta en slags censur? Tänker jag fel?
Hur hade ni gjort? Är det från fall till fall? Vad och hur får man skämta i sånt fall?
Har man mer rätt att dra ett skämt i sina egna trådar?

Är detta ett stort problem att jag ens tänker så här och känner att jag behöver skapa en tråd om det för att få klarhet?
Senast redigerad av Adventurer6 2020-12-09 kl. 23:37.
Citera
2020-12-09, 23:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Tänkte dra ett skämt i min egna tråd men sen tänkte jag " fast då kommer dom säkert se det som off topic så jag skiter i det för säkerhetens skull, vill inte dra på min onödiga varningar, man vet ju aldrig när man blickar tillbax på de tidigare varningar jag fått som jag knappt ens kunde förstå, bagateller..." sen struntade jag i det och håll skämtet för mig själv.

Är inte detta en slags censur? Tänker jag fel?
Hur hade ni gjort? Är det från fall till fall? Vad och hur får man skämta i sånt fall?
Har man mer rätt att dra ett skämt i sina egna trådar?

Är detta ett stort problem att jag ens tänker så här och känner att jag behöver skapa en tråd om det för att få klarhet?

Det finns ingen "egen tråd". Alla trådar tillhör flashback. Reglerna gäller alla, även den som startade tråden. Det är inte censur.
Citera
2020-12-09, 23:51
Medlem
nezzoms avatar
Seupp hörru,när väl en mod fått en tagg i sidan till dig...kommer denne att leta felaktiga kommatecken o punkter osv för att få det perversa nöjet,som består av att få tysta din röst och åsikt...
Citera
2020-12-09, 23:56
Medlem
Bonnatorps avatar
Det är väl inte så relevant om man håller en organiskt formad och saklig diskussion?
Citera
2020-12-10, 00:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det finns ingen "egen tråd". Alla trådar tillhör flashback. Reglerna gäller alla, även den som startade tråden. Det är inte censur.

Det är ju så det är. Tyvärr. En ts borde också automatiskt vara mod i sin egen tråd, tillsammans med någon annan, oberoende, ts kan ju ha en agenda.
Citera
2020-12-10, 00:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju så det är. Tyvärr. En ts borde också automatiskt vara mod i sin egen tråd, tillsammans med någon annan, oberoende, ts kan ju ha en agenda.

Nej, så borde det inte vara.
Citera
2020-12-10, 00:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, så borde det inte vara.

Hur borde det vara då?
Citera
2020-12-10, 00:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hur borde det vara då?

Som det är nu. Samma regler för alla.
Citera
2020-12-10, 00:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Hur borde det vara då?
På ett forum som Flashback bör ju reglerna självklart gälla lika för alla. Vill du moderera din egen tråd får du starta en blogg istället.
Citera
2020-12-10, 00:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
På ett forum som Flashback bör ju reglerna självklart gälla lika för alla. Vill du moderera din egen tråd får du starta en blogg istället.

Jag är fullt medveten om att ett forum som Flashback har ett regelverk. Men att applicera det på ett sätt på en tråd och på en annan inte, stör mig. Bias, har du hört talas om det?
Citera
2020-12-10, 00:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om att ett forum som Flashback har ett regelverk. Men att applicera det på ett sätt på en tråd och på en annan inte, stör mig. Bias, har du hört talas om det?
Vad har applicering på en tråd och inte på en annan med detta att göra. Frågan gällde väl om regelverket skulle gälla annorlunda för dig som trådstartare jämfört med andra som skriver i tråden?
Citera
2020-12-10, 00:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vad har applicering på en tråd och inte på en annan med detta att göra. Frågan gällde väl om regelverket skulle gälla annorlunda för dig som trådstartare jämfört med andra som skriver i tråden?

Jag är inte ts i den här tråden så jag kan inte ge dig svar på din fråga! Jag personligen tycker att man ska få dra ett skämt om man skapade den ur det syftet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in