2020-12-09, 23:14
Medlem
Tja allvetande grupp. Nu har jag försökt att söka mig till mina svar till den milda grad att jag var tvungen att starta konto och starta egen tråd.
Jag blir extremt speedad av alkohol och vil höra om det är någon som har samma erfarenhet och kan komma med tips. Jag dricker alltid långsamt i början oavsett när jag vaknar. Men så fort jag får i mig lite så är det som att hela jag växer. Efter några timmar med samma alkoholkonsumtion däckar dom flesta men jag blir bara mer vaken, som om jag gick på amfetamin.. är det någon som har samma upplevelser? Fick precis bekräftat att jag har adhd och asperger (hög funktionerande autism) och har aldrig velat sova någonsin.. jag har sökt överallt, finns det någon där ute som känner igen sig?
Citera
2020-12-09, 23:17
Medlem
För att förtydliga, jag dricker inte så fort jag vaknar.. Men om jag vaknar 10 och börjar dricka 15 så får jag i mig kanske 3 starköl innan 18.
Citera
2020-12-09, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jungfrubosse
Tja allvetande grupp. Nu har jag försökt att söka mig till mina svar till den milda grad att jag var tvungen att starta konto och starta egen tråd.
Jag blir extremt speedad av alkohol och vil höra om det är någon som har samma erfarenhet och kan komma med tips. Jag dricker alltid långsamt i början oavsett när jag vaknar. Men så fort jag får i mig lite så är det som att hela jag växer. Efter några timmar med samma alkoholkonsumtion däckar dom flesta men jag blir bara mer vaken, som om jag gick på amfetamin.. är det någon som har samma upplevelser? Fick precis bekräftat att jag har adhd och asperger (hög funktionerande autism) och har aldrig velat sova någonsin.. jag har sökt överallt, finns det någon där ute som känner igen sig?
Du känner dig uppåt men det är egentligen inte så, efter ett tag så vänder det och du blir trött och seg.
Citera
2020-12-09, 23:22
Medlem
Okej, bra där! Varför är jag då konstant dygnare så fort jag får alkohol i kroppen. Det känns precis som att jag får tjack i mig.. spänningar i käkar och speedad som satan
Citera
2020-12-09, 23:31
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungfrubosse
Okej, bra där! Varför är jag då konstant dygnare så fort jag får alkohol i kroppen. Det känns precis som att jag får tjack i mig.. spänningar i käkar och speedad som satan
Vissa blir precis som du säger speedade på alkohol men det är vad jag vet ganska ovanligt. Har en vän som blir det. Gladare och piggare ju mer han dricker. Jag blir bara trött och somnar.
Citera
2020-12-09, 23:32
Medlem
Har hört att vissa människor får extra mycket dopamin av alkohol. Dopamin är det som släpps lös av amfetamin. Då kan man bli nästan hög på alkohol. Och lite manisk. Så att man vill fortsätta dricka alldeles för mycket. Vilket ofta leder till andra problem. Socialt, men även hälsan tar stryk, speciellt levern. Får man den effekten är risken för alkoholproblem stor, och man kanske ska fundera på att lägga ner alkoholen helt. Är själv misstänker jag i denna kategori. Och därför dricker jag inte så ofta eller så mycket längre.
Citera
2020-12-09, 23:33
Medlem
DaChiefs avatar
Om du dricker mycket kaffe då kan det ge den effekten. Eller att du tar tjack eller tjackmedicin.
Citera
2020-12-09, 23:38
Medlem
Tack! Det är lite därför jag skriver i dessa forum. Känner ju själv att detta inte är hållbart. Samtidigt är det ju så klart befriande att släppa all jävla ångest och framförallt trötthet som jag lever med att få ta några glas och speeda sönder. Jag ska vänta ett år nu på att få hjälp med medicinering från psykiatrin för att hantera mina energier. Jag är så jäkla rädd för vad detta gör med mig när alkohol är det ända som får mig att göra mina "sysslor" rätt
Citera
2020-12-09, 23:39
Medlem
Dude, om jag hade tjack hade jag sovit för länge sen
Citera
2020-12-10, 03:01
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Jag är likadan. Kan sitta uppe hela natten och mys-supa. Orkar jag aldrig om jag är nykter.

Olika effekt på olika människor antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in