2020-12-09, 15:56
Medlem
Hej!
Jag vet att man kan beställa en skuldupplysning på en person och få detta skickat till sig, men är det någon som vet om den efterfrågade personen får veta att man har kollat upp denne?
Citera
2020-12-09, 15:59
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Hej!
Jag vet att man kan beställa en skuldupplysning på en person och få detta skickat till sig, men är det någon som vet om den efterfrågade personen får veta att man har kollat upp denne?

Undrar du om det finns några skulder hos KFM just nu kan du annars gratis ringa KFM och få svaret anonymt: https://kronofogden.se/Skuldupplysning.html
Citera
2020-12-09, 18:07
Medlem
LostinDarknesss avatar
X:et fick hem brev om att någon hade sökt i på hennes om hon hade skulder. Men det var ett tag sen jag var med det x:et.
Det var liknande papper som man får hem när man har gjort en låne-ansökan. Glömt vad det exakt heter dock.
Citera
2020-12-09, 18:13
Medlem
Brukar ofta få koll på ens kredit där du ser vilket företag eller person som har "kollat" upp en företagen använder sig av creditsafe
Citera
2020-12-09, 23:16
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analsmack
Brukar ofta få koll på ens kredit där du ser vilket företag eller person som har "kollat" upp en företagen använder sig av creditsafe

Nja, visst finns det företag som använder sig av Creditsafe för att göra kreditupplysning, men då syns det inte vad man har för skulder, annat än om man har skulder till Kronofogden.

Gör man en full kreditupplysning via UC så syns många (men inte alla) skulder. Om banken du har lånat hos samarbetar med UC så syns skulden, annars inte.

Man får inte göra en sådan upplysning på grannen för att man är nyfiken, så det är inget gångbart alternativ.
Senast redigerad av Trixton 2020-12-09 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in