2022-02-27, 21:59
Medlem
Snart kan vi minnas Trump som ett av offren för Rysslands invasion i Ukraina. När den ryska penningkranen stängts av EU och USA blir det inte lätt att hålla skutan flytande.
Citera
2022-02-27, 22:32
Medlem
Rasande-Roses avatar
Vi minns Trump som den starka presidenten. 2016-2020 var den fredligaste perioden i modern tid. Började Putin eller Kim-Rocketman mopsa så flög Trump över direkt och pratade allvar med dem, så blev dem kavlugna. Nu när USA har sin svagaste president någonsin, senil-dementa Joe Biden, så börjar nästan direkt ett nytt storkrig i Europa.
Citera
2022-02-27, 22:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Vi minns Trump som den starka presidenten. 2016-2020 var den fredligaste perioden i modern tid. Började Putin eller Kim-Rocketman mopsa så flög Trump över direkt och pratade allvar med dem, så blev dem kavlugna. Nu när USA har sin svagaste president någonsin, senil-dementa Joe Biden, så börjar nästan direkt ett nytt storkrig i Europa.
Och lade grunden för det som sker idag, och började med kasta kurder under bussen, hjälpa Km ge bort Syrien osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...os v...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv...osv. ..osv...
Men jag förstår, vi ska inte komma ihåg detta
Citera
2022-02-27, 23:52
Bannlyst
Citat:
Vi minns Trump som den starka presidenten. 2016-2020 var den fredligaste perioden i modern tid. .
Får jag gissa att du är en Breitbart eller gateway pundit läsare och tycker om Rumble?

Han utförde fler drone strikes på fler mål än någon annan president de senaste 25 åren. Jag vågar gissa att världen aldrig sett så många civila dödsoffer i Yemen eller Afghanistan som under Trump.
Exakt 2017 till 2020 är till och med ett nytt rekord för Pentagon i antalet drone strikes. Dvs de har bombat fler militära mål på 3 år än i 25 år kombinerat.
Att du inte känner till detta är för att Trump förbjudit Pentagon från att redovisa siffror till pressen
Jag förstår varför du tror att Trump är den fredligaste presidenten någonsin. Och jag förstår även om det jag skriver inte kommer att få dig att ändra åsikt. Här är ett nyckelord du bör ha i åtanke :sektmedlem

https://foreignpolicy.com/2020/05/22/obama-drones-trump-killings-count/
Citera
2022-02-28, 06:29
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Får jag gissa att du är en Breitbart eller gateway pundit läsare och tycker om Rumble?

Han utförde fler drone strikes på fler mål än någon annan president de senaste 25 åren. Jag vågar gissa att världen aldrig sett så många civila dödsoffer i Yemen eller Afghanistan som under Trump.
Exakt 2017 till 2020 är till och med ett nytt rekord för Pentagon i antalet drone strikes. Dvs de har bombat fler militära mål på 3 år än i 25 år kombinerat.
Att du inte känner till detta är för att Trump förbjudit Pentagon från att redovisa siffror till pressen
Jag förstår varför du tror att Trump är den fredligaste presidenten någonsin. Och jag förstår även om det jag skriver inte kommer att få dig att ändra åsikt. Här är ett nyckelord du bör ha i åtanke :sektmedlem

https://foreignpolicy.com/2020/05/22/obama-drones-trump-killings-count/

Nej, Obama var värre. Men nu pratar vi om krig, det var fredligt när Trump var president. Trump var en fredsman. Värre med er sektmedlemmar som vill hetsa fram världskrig bara för att jävlas.
Citera
2022-02-28, 09:00
Medlem
Citat:
Nej, Obama var värre. Men nu pratar vi om krig, det var fredligt när Trump var president. Trump var en fredsman. Värre med er sektmedlemmar som vill hetsa fram världskrig bara för att jävlas.

Vi känner igen retoriken. Det pågår inte heller någon invasion i Ukraina. Det är ett freds- & skyddsuppdrag.

För att citera Basil Fawlty; ”Don’t mention the war”.
Citera
2022-02-28, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Vi känner igen retoriken. Det pågår inte heller någon invasion i Ukraina. Det är ett freds- & skyddsuppdrag.

För att citera Basil Fawlty; ”Don’t mention the war”.

Jag trodde det var en fredlig promenad. En liten turistvisning?
Citera
2022-02-28, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag trodde det var en fredlig promenad. En liten turistvisning?
Det var legitim politisk diskurs. Inte uppvigling. Och alla dissidenter kommer skickas till ett Gulag i DC utav Gazpacho polisen.
Den verkliga boven är alltså Obama. Oavsett vad fakta och statistik talar för.
För Så funkar känslomässig faktaresistens nämligen.
Citera
2022-02-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ja det där Goulaschlägret bör man ju akta sig för.

Jag har hört att vaktlarna där är stenhårda. Så det bör man akta sig för.

Minnet av Trump blir kanske hans skrytande om klarat att i ett demenstest veta vilken dag det är och var han är. Men sen även det där med att injicera blekmedel i blodet. Ritat om kartan när han inte var överens med meteorologprognosen. Bing bing bing bong. Covfefe. Om inte Ivanka var min dotter skulle jag dejta henne. Jag och Kim blev förälskade i varandra. Jag fick vackra kärleksbrev av honom. Detta är de fina minnena. De andra otäcka finns också. Rasism och hat och hån. Inte lika roligt.

Tror att han kommer att ses som en väldigt svag president. Men en som lyckades lura i många att han åstadkommit mycket, vilket är långt ifrån sanningen och total fake news.
Citera
2022-02-28, 14:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är ingen som går på dessa projiceringar, och din avundsjuka för Obama är betydande ser jag.

Vad vi minns med trumpen allra mest är dock hans sjukliga narcissism som skadade USA svårt i världens ögon.
Men det var ju helat tiden syftet att ge putin saker, och antagligen för pengar som ersättning.
Citera
2022-02-28, 19:35
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ingen som går på dessa projiceringar, och din avundsjuka för Obama är betydande ser jag.

Vad vi minns med trumpen allra mest är dock hans sjukliga narcissism som skadade USA svårt i världens ögon.
Men det var ju helat tiden syftet att ge putin saker, och antagligen för pengar som ersättning.

Nja, men din fascination för Trump har ju varit rätt sjuklig. Du får ta den biten med en psykolog, inte friskt att vara så fixerad vid en människa. Trump var en fredsmäklare av rang, det är ett faktum. Bidens svaghet kan orsaka oss ett världskrig.
Citera
2022-02-28, 20:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nja, men din fascination för Trump har ju varit rätt sjuklig. Du får ta den biten med en psykolog, inte friskt att vara så fixerad vid en människa. Trump var en fredsmäklare av rang, det är ett faktum. Bidens svaghet kan orsaka oss ett världskrig.
Att du blundar om rumpen önskan att göra USA till diktatur funkar inte för dig, vi alla ser det redan och sedan länge.
Fredsmäkla, du är rätt rolig, men ni fascister tror detta går omärkt förbi, men vi alla ser den sjukliga narcissisten som bara bryr sig om en sak och sig själv och hur han ska svindla nästa person.

Kim är en annan bra och där trumpen skickade kärleksbrev till Kim.

Jo, det där med fredsmäklare, inte ens du tror på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in