Citat:
Ursprungligen postat av
Putte1969
Man läser att det "flashbackskokar" bland många här då det gäller invandringen och smutsen den drar med sig. De flesta jag pratar med säger att det inte kan fortsätta så här, att man liksom fått nog. Och detta är typiska medelsvenssons, inga uttalade SD anhängare, utan mer gråsossar som man skulle säga förr. 50 och 60-talister, med ett normalt liv, radhus, Volvo och allt det där.
Men den gemensamma tråden för alla som på något sätt har emot invandring ropar högt, eller gnäller tyst, men man går vidare i livet utan något försök till förändring, nästa generationer kommer foga sig än mer om inget händer.
Men den stora frågan är, kommer det NÅNSIN hända något, kommer vi få se demonstrationer fulla av "vanligt" folk, kommer det slås tillbaka mot det ökade våldet ? Eller är vi svenskar lunchrums politiker och tangentbordskrigare ?
Jag tror ju det är kört, i princip.
Om vi ska rädda läget måste vi återvandra 1 miljon av de sämsta invandrarna och flyktingarna, och hårt integrera resten, medans vi har i princip noll invandring i 10 år och utarbetar världens bästa integration. Det är inte troligt att det sker.
Jag tror Sverige kommer förfalla under salafismen och fakta-resistensen. Har man en gång börjat lyssna på vänsterblivna och låta deras känslo-argument bestämma, är det kört sen. Norge undvek detta genom demokrati för de lät fremskrittspartiet spela ut sin roll. Samma med Danmark och Dansk Folkeparti.
Det enda svensken kan göra är i princip att rösta för förändring om man vill ha det, och det innebär att man röstar M, KD, SD, AFS, MED. Gör man inte det kan man inte gnälla när det går åt helvete sen. Alla som röstade rödgrönt 2018 får redan skylla sig själva, så för dem finns det ingen ursäkt för.
Inte ens om han packet, som hotade om våldsmobilisering mot svenskar, om SD fick makt 2022, får rätt och 200 pers blir mördade, kommer rödgröna få den låga nivå av röster de förtjänar.
Folk röstar S som om det är deras fotbollslag, det kvittar hur det går liksom. Det kan inget annat parti skryta med, möjligen K och NMR å annat skräp.