2020-12-09, 10:01
Medlem
Man läser att det "flashbackskokar" bland många här då det gäller invandringen och smutsen den drar med sig. De flesta jag pratar med säger att det inte kan fortsätta så här, att man liksom fått nog. Och detta är typiska medelsvenssons, inga uttalade SD anhängare, utan mer gråsossar som man skulle säga förr. 50 och 60-talister, med ett normalt liv, radhus, Volvo och allt det där.

Men den gemensamma tråden för alla som på något sätt har emot invandring ropar högt, eller gnäller tyst, men man går vidare i livet utan något försök till förändring, nästa generationer kommer foga sig än mer om inget händer.

Men den stora frågan är, kommer det NÅNSIN hända något, kommer vi få se demonstrationer fulla av "vanligt" folk, kommer det slås tillbaka mot det ökade våldet ? Eller är vi svenskar lunchrums politiker och tangentbordskrigare ?
Citera
2020-12-09, 10:07
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putte1969
Man läser att det "flashbackskokar" bland många här då det gäller invandringen och smutsen den drar med sig. De flesta jag pratar med säger att det inte kan fortsätta så här, att man liksom fått nog. Och detta är typiska medelsvenssons, inga uttalade SD anhängare, utan mer gråsossar som man skulle säga förr. 50 och 60-talister, med ett normalt liv, radhus, Volvo och allt det där.

Men den gemensamma tråden för alla som på något sätt har emot invandring ropar högt, eller gnäller tyst, men man går vidare i livet utan något försök till förändring, nästa generationer kommer foga sig än mer om inget händer.

Men den stora frågan är, kommer det NÅNSIN hända något, kommer vi få se demonstrationer fulla av "vanligt" folk, kommer det slås tillbaka mot det ökade våldet ? Eller är vi svenskar lunchrums politiker och tangentbordskrigare ?
Den stora massan är får. När inbördeskriget rasar kommer de flesta inte förstå vad som händer. De vill bara tillbaka till sin vardag, och de är ok med att vardagen naggas lite i kanten av att det pratas sämre och sämre svenska, mer och mer våld så länge det inte drabbar dem personligen.

Om MSM skulle uttala sig i lika fördömande ordalag om importerad kriminalitet, hur välfärdssystemet urholkats och hur vi förlorat kontrollen över islamiseringen som de skriker sig blå om "rasism" skulle nog folk däremot rest sig för länge sen.
Citera
2020-12-09, 10:13
Medlem
Allt vänder till slut och då kommer det bli precis motsatt hur det är nu. Ingenting är för evigt.
Citera
2020-12-09, 10:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Problemet är att man har för mkt att förlora i ett engagemang för Sverige.

Vänstern har lyckats skapa ett samhällsklimat där den invandringskritiske hamnar i frysboxen.
Du blir av med familj, vänner och jobb. Guilt by association.

Jag är ju tyvärr själv en av dem som låst upp mig med familj, huslån och jobb. Detta hindrar mig från att vara mer drivande.

Demokrati existerar inte i dagens Sverige. Röster tystas under hot.
Men skulle jag inte behöva försörja för min familj så skulle läget vara annorlunda.
Citera
2020-12-09, 10:25
Medlem
Att gnälla och knyta händerna i byxfickan är en genuint svensk folksport. Så har det varit ända sedan vi tvingades gå i kyrkan i flera hundra år. Vi är väldigt lydiga inför överheten, det är en historisk realitet. Och överheten menar sedan en längre tid att vi ska tåla allt som händer. Så är det fortfarande. Men om överheten byts ut till en annan, då kommer vi att följa den nya. Och om den då är mer stram vad gäller invandrare och deras kriminalitet, kultur och så vidare, då följer vi lydigt detta. Svårare än så är det inte.
Citera
2020-12-09, 10:32
Avstängd
Citat:

Jag tror ju det är kört, i princip.

Om vi ska rädda läget måste vi återvandra 1 miljon av de sämsta invandrarna och flyktingarna, och hårt integrera resten, medans vi har i princip noll invandring i 10 år och utarbetar världens bästa integration. Det är inte troligt att det sker.

Jag tror Sverige kommer förfalla under salafismen och fakta-resistensen. Har man en gång börjat lyssna på vänsterblivna och låta deras känslo-argument bestämma, är det kört sen. Norge undvek detta genom demokrati för de lät fremskrittspartiet spela ut sin roll. Samma med Danmark och Dansk Folkeparti.

Det enda svensken kan göra är i princip att rösta för förändring om man vill ha det, och det innebär att man röstar M, KD, SD, AFS, MED. Gör man inte det kan man inte gnälla när det går åt helvete sen. Alla som röstade rödgrönt 2018 får redan skylla sig själva, så för dem finns det ingen ursäkt för.

Inte ens om han packet, som hotade om våldsmobilisering mot svenskar, om SD fick makt 2022, får rätt och 200 pers blir mördade, kommer rödgröna få den låga nivå av röster de förtjänar.

Folk röstar S som om det är deras fotbollslag, det kvittar hur det går liksom. Det kan inget annat parti skryta med, möjligen K och NMR å annat skräp.
Senast redigerad av gniknus2 2020-12-09 kl. 10:36.
Citera
2020-12-09, 10:33
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Räkna inte med det. Folk har det för bekvämt.
Fast även när det blir obekvämt (ekonomisk kollaps och svält) så kommer det inte att bli någon revolution. Sannolikheten är större att det blir en ny massutvandring, likt den under 1800-talet:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Emigrationen_fr%C3%A5n_Sverige_till_Nordamerika

Resten som blir kvar kommer att få svälta och konvertera till islam.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-12-09 kl. 10:36.
Citera
2020-12-09, 10:55
Medlem
Paddington75s avatar
Dagens Sverige hålls ihop av förtroende för staten, så fort den skattebetalande majoriteten tappar tron och förtroendet så blir det stormigt.

Det är av den anledningen som regering, SVT och MSM mörklägger och förskönar läget, sanningen skulle leda till en populistisk tsunami.

Sedan är vi fredsskadade och konflikträdda. Mängden människor som inte har tränat kampsport/självförsvar med motiveringen "det behövs ju ändå inte i Sverige" är både skrämmande och talande.

Alla har sin egen gräns, för vissa räcker det att se idyllen förtvina och andra behöver bli personligt påverkade, ekonomiskt eller fysiskt.

Vi får se, majoriteten är ju fortfarande inne på att alla våra problem löses med mer kärlek, ömhet och förståelse. Det kommer gå över, allra minst balanseras upp.

Men exakt hur långt pendeln kommer svinga tillbaka återstår att se.
Citera
2020-12-09, 11:21
Medlem
Cannibalizations avatar
Det som behöver ske i Sverige är att folket vänder sig bort ifrån sina synder och till Jesus Kristus.
Citera
2020-12-09, 11:45
Avslutad
Problemet är att svensken förlorat all form av spiritualitet och tro. Säga vad man vill om religion men det är just tron på något högre än oss själva som ger folk mod och motivation att kämpa och offra sig för något högre än ens egen själviska överlevnad.

Varför var vikingarna sådana framgångsrika krigare? Jo tack vare tron på Valhalla för de som krigade tappert.

Ett folk utan någon form av spiritualitet blir bara en bunt själviska, rädda nihilister utan mening. Självklart har ett sådant folk inget att sätta emot när de utmanas av t.ex. muslimer som tror att paradiset väntar så länge de behåller sin heder och dör för sin religion.
Citera
2020-12-09, 12:05
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jag tror ju det är kört, i princip.

Om vi ska rädda läget måste vi återvandra 1 miljon av de sämsta invandrarna och flyktingarna, och hårt integrera resten, medans vi har i princip noll invandring i 10 år och utarbetar världens bästa integration. Det är inte troligt att det sker.

Jag tror Sverige kommer förfalla under salafismen och fakta-resistensen. Har man en gång börjat lyssna på vänsterblivna och låta deras känslo-argument bestämma, är det kört sen. Norge undvek detta genom demokrati för de lät fremskrittspartiet spela ut sin roll. Samma med Danmark och Dansk Folkeparti.

Det enda svensken kan göra är i princip att rösta för förändring om man vill ha det, och det innebär att man röstar M, KD, SD, AFS, MED. Gör man inte det kan man inte gnälla när det går åt helvete sen. Alla som röstade rödgrönt 2018 får redan skylla sig själva, så för dem finns det ingen ursäkt för.

Inte ens om han packet, som hotade om våldsmobilisering mot svenskar, om SD fick makt 2022, får rätt och 200 pers blir mördade, kommer rödgröna få den låga nivå av röster de förtjänar.

Folk röstar S som om det är deras fotbollslag, det kvittar hur det går liksom. Det kan inget annat parti skryta med, möjligen K och NMR å annat skräp.

Detta är det mest trovärdiga scenariot, vilket jag insåg för flera år sedan och därför lämnade Sverige med fru och barn.

Det är en sak att vända bort blicken från all skit som sker i Sverige, men att aktivt hata emot de som inte vänder bort blicken är fan vidrigt.

Jag var alltid väldigt öppen med mina åsikter i Sverige och brukade "retas" med dessa som vänder bort blicken och sedan skriker sig hesa om rasister hela tiden.
Jag blev så förbannat trött på deras extrema hyckleri att jag inte kunde hålla mig ifrån under sista året i Sverige, att driva med dessa pajaser.

Det var även denna extrema övertygelse om att man måste tysta kritiker, för att slippa se sanningen i vitögat som gjorde att jag kämpade så enormt för att få uppehållstillstånd för mina barn och mig själv i min frus hemland.

Svensken är fördömd och de har dömt sig själva till detta öde genom framförallt lättja och självgodhet.
Citera
2020-12-09, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Detta är det mest trovärdiga scenariot, vilket jag insåg för flera år sedan och därför lämnade Sverige med fru och barn.

Det är en sak att vända bort blicken från all skit som sker i Sverige, men att aktivt hata emot de som inte vänder bort blicken är fan vidrigt.

Jag var alltid väldigt öppen med mina åsikter i Sverige och brukade "retas" med dessa som vänder bort blicken och sedan skriker sig hesa om rasister hela tiden.
Jag blev så förbannat trött på deras extrema hyckleri att jag inte kunde hålla mig ifrån under sista året i Sverige, att driva med dessa pajaser.

Det var även denna extrema övertygelse om att man måste tysta kritiker, för att slippa se sanningen i vitögat som gjorde att jag kämpade så enormt för att få uppehållstillstånd för mina barn och mig själv i min frus hemland.

Svensken är fördömd och de har dömt sig själva till detta öde genom framförallt lättja och självgodhet.

Håller med.
Det du berättar har fått mig att hata människor.
Folk är så jävla dumma brukar jag säga.

Varenda jävel som röstar för annat än maktbyte 2022 utan speciella speciella anledningar (tex de har en dotter som är sjuk som fan och det råkar vara L som ger henne bäst hjälp hypotetiskt), kan på riktigt helt ok begå självmord, de är fan cancer och om det gick skulle vi delat in samhället i de utomordentliga idioter som vill stanna i detta, och de som vill bryta av, dvs de dom vill ha maktbyte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in