2008-05-12, 20:28
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaian
Jo, det kan dom. Men är man så dum och betalar från sitt kort/bankkonto för olagliga saker så kan man gott åka på det oxå.

Ja, det var det jag menade. Alltså är det väl bäst att skicka pengar i ett kuvert, eller kan polisen på något sätt kolla upp det också? Om jag beställer, är det viktigt att använda proxys och så, eller kommer de ens orka beslagta min dator för att jag har beställt en mindre mängd svamp?
2008-05-12, 20:38
Medlem
Foams avatar
Ni som beställt från elefanten: Skickar de med en packsedel eller liknande?
2008-05-12, 21:03
Medlem
__carls avatar
Kan ingen skriva en elefanten-faq?

typ:

hur lång tid tar det?
Hur kommer paketet?
hur ser paketet ut?
Hur stor risk är det att åka fast?

osv, osv.
2008-05-13, 00:10
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Kan ingen skriva en elefanten-faq?

typ:

hur lång tid tar det?
Hur kommer paketet?
hur ser paketet ut?
Hur stor risk är det att åka fast?

osv, osv.

Allt de där står ju i den här tråden på runt 70+ ställen..
Men kan ju försöka i skriva svaren här ändå
-3+ dagar
-Antingen i brevlådan eller AVI, så får du hämta ut paketet/brevet hos posten/ica/statoil
-Paket eller brev beroende på hur stort det du beställde är
-Går inte att svara på
2008-05-13, 12:02
Medlem
Foams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Allt de där står ju i den här tråden på runt 70+ ställen..
Men kan ju försöka i skriva svaren här ändå
-3+ dagar
-Antingen i brevlådan eller AVI, så får du hämta ut paketet/brevet hos posten/ica/statoil
-Paket eller brev beroende på hur stort det du beställde är
-Går inte att svara på

Skickar de med någon packsedel, kvitto eller liknande, som kan knyta försändelsen med ordernummret, kreditkortsinformation eller angiven mottagar-adress?

Undersöker hur själva försändelsen kan kopplas till köparen.
2008-05-13, 12:51
Medlem
WokaWokis avatar
tja beställde ju från elefanten, så skickade de iväg paketet i torsdags förra veckan alltså för 5 dagar sedan, när ska man börja oroa sig och skicka ett mail till dom om paketet =) , någon som varit med om att det tagit längre tid iofs så var ju det helg imellan men tycker att det borde ha kommit nu

kram
2008-05-13, 18:46
Medlem
boo`s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foam
Skickar de med någon packsedel, kvitto eller liknande, som kan knyta försändelsen med ordernummret, kreditkortsinformation eller angiven mottagar-adress?

Undersöker hur själva försändelsen kan kopplas till köparen.

Kvitto kommer säker finnas med, där både ordernummer och mottagaradress står. Har själv inte beställt än, så kan inte säga med säkerhet.
Men det kan fortfarande inte bevisas att det verkligen ÄR du som har köpt/beställt, så ringer polisen är det bara att blåneka. Händer det borde du nog undvika att beställa igen eftersom snuten antagligen kommer och hälsar på utan att ringa andra gången..

Om du betalar med kreditkort så står nog både ditt namn, adress och ordernummer på kvittot. Mn inte ditt kreditkorts nummer eller HUR du överhuvudtaget betalat, men om polisen sen skulle vilja undersöka ärendet närmare (vilket jag inte tror de gör om det inte handlar om riktigt stora mängder) så skulle de nog kunna koppla ditt kreditkort till köpet.

För annars behöver du bara gå till en bank eller postkontor (Svensk Kassaservice kallas de väl nu?) och betala in på deras konto. Går fortfarande snabbt och du förblir anonym
2008-05-13, 19:56
Medlem
__carls avatar
Såg att SS (gamla t******r.se.) säljer growkits. Är dessa något att ha, och är de helt lagligt? Så vitt jag har förstått det är det bara sporeprints, vilka ska vara lagliga.

Dock följer det med en kanyl, vilken inte är laglig att importera, och jag vill inte riskera krångel med tullen. Var ligger SS? Så vitt jag vet är allt de säljer lagligt, så jag ser ingen anledning till att de inte skulle vara sverigebaserade, men det är väl bäst att kolla.
2008-05-13, 20:04
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Såg att SS (gamla t******r.se.) säljer growkits. Är dessa något att ha, och är de helt lagligt? Så vitt jag har förstått det är det bara sporeprints, vilka ska vara lagliga.

Dock följer det med en kanyl, vilken inte är laglig att importera, och jag vill inte riskera krångel med tullen. Var ligger SS? Så vitt jag vet är allt de säljer lagligt, så jag ser ingen anledning till att de inte skulle vara sverigebaserade, men det är väl bäst att kolla.

Sverige.
2008-05-13, 20:54
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Sverige.

Ahh, trevligt. Det här hör väl mer hemma i odlingsforumet, men hur många gram får man ut av en growbox av det slaget?
2008-05-14, 12:29
Medlem
WokaWokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki
tja beställde ju från elefanten, så skickade de iväg paketet i torsdags förra veckan alltså för 5 dagar sedan, när ska man börja oroa sig och skicka ett mail till dom om paketet =) , någon som varit med om att det tagit längre tid iofs så var ju det helg imellan men tycker att det borde ha kommit nu

kram

bump*

har fortfarande inte fått något, skickade ett mail till dom nu,

va tror ni, åkt fast i tullen eller?
2008-05-14, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki
bump*

har fortfarande inte fått något, skickade ett mail till dom nu,

va tror ni, åkt fast i tullen eller?

Mina 3senaste beställningar har kommit fram på 3dagar, alla.

Det senaste kom idag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in