2022-08-03, 14:03
Medlem
populopiduss avatar
BUMP!

Över ett halvår senare och samma sak nu, fast värre. Hunden GRÅTER verkligen. Aldrig hört sån sorgsen hund i hela mitt liv, började faktiskt gråta själv vilket hör till ovanligheterna.

Pratat med hyresvärden som säger att hon ska försöka få honom vräkt för att han vägrar göra nåt åt det, men jag vill fan göra något NU! Det är hemskt att höra den stackars hunden gråta.

Jävla psykopat-gubbe som äger hunden. Kan man inte anmäla så att den blir omhändertagen? Hade utan tvekan tagit hand om den själv om jag bara kunnat och haft möjlighet.
Citera
2022-08-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
BUMP!

Över ett halvår senare och samma sak nu, fast värre. Hunden GRÅTER verkligen. Aldrig hört sån sorgsen hund i hela mitt liv, började faktiskt gråta själv vilket hör till ovanligheterna.

Pratat med hyresvärden som säger att hon ska försöka få honom vräkt för att han vägrar göra nåt åt det, men jag vill fan göra något NU! Det är hemskt att höra den stackars hunden gråta.

Jävla psykopat-gubbe som äger hunden. Kan man inte anmäla så att den blir omhändertagen? Hade utan tvekan tagit hand om den själv om jag bara kunnat och haft möjlighet.
Om det inte blir någon bättring så kan man ringa och rådgöra med Länsstyrelsen djurskyddsenhet. Lämnas hunden ensam hela dagar så bryter ägaren dessutom mot lagen vilket gör det hela betydligt enklare. Dokumentera så mycket som möjligt.
Citera
2022-08-03, 15:04
Medlem
swebarbs avatar
Låter inte bra om hunden är ensam hela dagar långa..

dags att anmäla.

när såg du ägaren senast?

https://www.lansstyrelsen.se/vastra-...rhallning.html
Citera
2022-08-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kincaid
Kontakta grannens hyresvärd och påtala problemet?

Detta. Borde inte vara så svårt.
Citera
2022-08-03, 15:30
Medlem
TS, vad jobbigt! Vet exakt hur det är, har också en ylande hund i min trapp. Fast den här hunden ylar ÄVEN när ägaren är hemma! Jag kontaktade både hyresvärden och Länsstyrelsen för att kolla vad som kunde göras, men ännu har inget hänt som förbättrat situationen.
Citera
2022-08-03, 15:35
Medlem
f30malmos avatar
Erbjud dig vara hundvakt för 500 om dagen.

Nej, men seriöst, jag har samma problem, det blev lite bättre när jag påpekade till en vän "fan vad de skäller" när vi satt på gården och grannen gick förbi.

Min granne är helt medveten om att hundarna låter, alla på gården vet om det.
Citera
2022-08-03, 19:04
Medlem
En granne, deras hund/ar ylar alltid runt 19 tiden, som nu, sen är det tyst.
Citera
2022-08-04, 09:56
Medlem
Sladdarens avatar
Hund kräver för mycket uppmärksamhet. Tänk er en kombination av katt och hund - en kloning. Perfekta husdjuret :-)
Citera
2022-08-04, 10:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atepe
När portar numera är låsta hela dagarna, och man inte har samma värd, hur får man reda på vem som är värd i en grannfastighet?
Citera
2022-08-04, 10:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Erbjud dig vara hundvakt för 500 om dagen.

Nej, men seriöst, jag har samma problem, det blev lite bättre när jag påpekade till en vän "fan vad de skäller" när vi satt på gården och grannen gick förbi.

Min granne är helt medveten om att hundarna låter, alla på gården vet om det.
Har grannen inte råd med hunddagis har den inte råd med dyr hundvakt heller.

Jag hatar folk som ljuger och viftar bort problem...
Hade en riktig idiot till granne, som skaffade en liten, bitsk hund. Den skällde dagarna i ända så fort den var ensam. Vid konfrontation säger idioten:
- Min hund skäller inte, det är omöjligt, för han har skäll-halsband!

Den skällde varje sekund som den var ensam. Vilket var minst 6h/dag.
Citera
2022-08-04, 17:21
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
När portar numera är låsta hela dagarna, och man inte har samma värd, hur får man reda på vem som är värd i en grannfastighet?

Steg 1 googla, det kan oftast funka.

Steg 2. Gå in på hitta.se öppna kartn på adressen. Välj att visa Tomter. Du ser då vad fastigheten som huset ligger på. Typ "Sjölejonet 15:34"

Gå till fråga om fastighet på lantmäteriets hemsida. Logga in med bankid. Skriv in stad och fastighetanamn så får du fram ägare.

Hittar du inget kontakt info så kan du maila lantmäteriet och be om att få fullständig fastighetsinfo om berörd fastighet. Så får du det på mail.
Citera
2022-08-04, 23:42
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Låter inte bra om hunden är ensam hela dagar långa..

dags att anmäla.

när såg du ägaren senast?

https://www.lansstyrelsen.se/vastra-...rhallning.html

Jag ser honom aldrig typ eftersom det är i trapphuset bredvid. Men ja, jag ska anmäla. Djurplågeri klarar jag fan inte av.

Citat:
Ursprungligen postat av Atepe

Det har jag gjort. Jag skriver varje vecka till hyresvärden och hon vill själv få honom vräkt, men hyresgästföreningen är på hans sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in