2020-12-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Låter Djodji också svenskt?

Forna jugoslavien, öststaterna, tänker jag på?
Citera
2020-12-08, 00:40
Medlem
Rätt säker på att jag såg den där *lexander på Willys ortviken runt 19tiden så han var iaf inom området för dådet vid rätt tidpunk
Citera
2020-12-08, 00:43
Medlem
AzzyNoNames avatar
Personen som sett bild på ham, visst är det en suddig tattuering under ögat, har han skägg men ej mustasch
Citera
2020-12-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AzzyNoName
Personen som sett bild på ham, visst är det en suddig tattuering under ögat, har han skägg men ej mustasch

På bilden har han 3 tatueringar under ögat, kan vara små gubbar, mustasch och skägg.
Svårt att se på liten bild men 3st under ögat är det
Citera
2020-12-08, 01:12
Medlem
AzzyNoNames avatar
Tror jag vet vem BO är och hans riktiga namn, vet någon om han är dömd för grovt vapenbrott bla?
Citera
2020-12-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Det jag menade var att de inte dömdes för mord.
Man bör nog hålla isär begreppen lite.
Polisen tog ju rätt gärningsmän i både Skönsmon och Nackstamorden.
Att de sedan frikändes eller dömdes för nåt annat än mord behöver ju inte vara polisens fel.
I Skönsmofallet var det ju svårt att bevisa vem som delade ut det dödande hugget.
Vilket är rätt naturligt då så många personer var på platsen.
Samma gäller Nacksta och mitt i natten i december finns inte många vittnen heller.
Polisen har skött sig bra tycker jag och snabbt hittat rätt personer.
Citera
2020-12-08, 01:39
Medlem
Med tanke på hur demografin ser ut så lär nästa skjutning vara i Granloholm för att sedan röra sig in i landet.. Ser det som ett mönster genom den senaste utvecklingen. Det ena avlöser det andra, tredje o.s.v.
Citera
2020-12-08, 02:07
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hette killen det?
Etnicitet mindre viktigt iofs. Läste på FB att det fanns tidigare domar?

I och för sig är du en rasist som skriver "white trash" i hälften av dina inlägg och hävdar alltid grundlöst att GM är det, när du nu inte spyr ditt hat över finnar, judar och andra etniciteter du vet står över inavlade MENA som din farsa, men självfallet tror vi på att etnicitet är mindre viktigt för dig.
Senast redigerad av Europe 2020-12-08 kl. 02:10.
Citera
2020-12-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Hittar inte honom på Ratsit. Hur stavas hans efternamn egentligen?
Bra fråga jag får ingen träff på honom nånstans.
Inte med den stavning som angetts här i tråden iaf.
Citera
2020-12-08, 02:32
Medlem
Utdrag ur en handbok om tips till handelsresande, utgiven 1967.

Sundsvall karakteriseras bäst med begreppen materialism, obildning, egoism och råhet. Invånarna har grova och frånstötande drag, och deras intressen kretsar huvudsakligen kring poker, boxning och hästspel. Trakten vimlar av tattare, skojare, dagdrivare och gangster, speciellt koncentrerade till förorterna Skönsberg och Svartvik.

Stämmer den bilden än idag?
Senast redigerad av Hijaj 2020-12-08 kl. 02:59.
Citera
2020-12-08, 05:27
Medlem
dekanmis avatar
Jag har aldrig ens hört talas om denna Alexander, men det ska man väl vara glad över. Är väldigt nyfiken på vem GM är och vad som ledde till att han sköts ihjäl mitt bland folk tidigt på kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hijaj
Utdrag ur en handbok om tips till handelsresande, utgiven 1967.

Sundsvall karakteriseras bäst med begreppen materialism, obildning, egoism och råhet. Invånarna har grova och frånstötande drag, och deras intressen kretsar huvudsakligen kring poker, boxning och hästspel. Trakten vimlar av tattare, skojare, dagdrivare och gangster, speciellt koncentrerade till förorterna Skönsberg och Svartvik.

Stämmer den bilden än idag?
Hahaha, more or less faktiskt. Fast områden där dessa personer rör sig har väl ändrats i mångt och mycket genom åren, men skönsberg har väl alltid varit ett sämre område att vistas och bo i. Vi har fina och lugna områden också, och jag skulle säga att majoriteten av medborgarna är trevliga och hjälpsamma, men mycket slödder finns det absolut. En riktig knarkhåla i alla fall. Boxningen har väl dött ut dock, det var väl mycket på 70-80-talet.
Citera
2020-12-08, 06:02
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad.
/ Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem