Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
https://samnytt.se/video-ali-attackerar-forbipasserande-kvinna-med-slag-mot-huvudet/
"Kommentarer om att brottsoffret har sig själv att skylla på grund av hur hon röstat raderas utan pardon."
Ett annat exempel här:
https://samnytt.se/kanarieoarna-fran-turistparadis-till-migrantkaos/
Någon säger att det blir synd om spanska kvinnor och barn som kommer våldtas av alla migranter som översvämmar Kanarieöarna. Någon svarar då och säger att kvinnor har sig själva att skylla. Kommenterarna har raderats men man förstår på svaren vad den här jäveln har skrivit.
Vad tycker ni om att samhällsnytts moderator har nolltolerans för kvinnohat? Jag tycker det är bra.
Det är väldigt tråkigt att det finns en falang bland Sverigevänner som hatar kvinnor. Förmodligen är det pga feminism och bitterhet över erfarenheter med kvinnor, som de känner så.
Problemet med de här kommentarerna är egentligen inte att de reguljära kvinnliga läsarna (som jag) blir kränkt av det här (bara fåniga människor blir kränkta av inskränkta kommentarer). Jag vet redan att de här kvinnohatarna i de flesta fall är absoluta nollor. Jag struntar i dem och deras kommentarer.
Problemet är att de skrämmer iväg vanliga moderata eller socialdemokratiska svenska kvinnor ifrån Sverigerörelsen. Om en vanlig kvinna bara är inne och kikar på alternativmedia och ser en massa sånt, så tänker hon kanske
"jamen de här människorna är ju lika fördomsfulla och hatiska som mainstream-media säger". Hon känner sig inte välkommen alls. Sen blir det en till röst på S, där det hade kunnat bli en röst på SD eller AfS.
Om man ska plocka bort de här kommentarerna eller inte vet jag inte. Idealet vore att folk inte gjorde såna kommentarer till att börja med.
Jag råkar t.o.m. hålla med om att en del våldtäktsoffer betett sig på ett sätt som gjort de mer sårbara och utsatta - och att de hade kunnat undvika att bli våldtagna om de hade varit lite förnuftigare... Men sånt SÄGER man bara inte, i samband med en artikel om att någon hittats blodig och gråtande. Folk får väl ha någon hyfs!
Dessutom så är många av kvinnohatarna väldigt fanatiska. De skulle lätt kunna ta över hela kommentarsfältet om de fick härja fritt. En del av dem återfinns här i Flashbacks feminism-sektion, där de ägnar hela dagar av sin tid, på att försöka framställa kvinnor i dålig dager. De är lika ruttna som radikalfaministerna. Båda könen är lika mycket "VÄRDA" men har lite olika styrkor ovh fokus i livet, inom vissa områden.
Är det Samhällsnytts sak att "uppfostra" folk genom att radera kommentarer? Vet inte! De kan ju testa några gånger utan att radera - spårar det ut till frossa i kvinnohat så bör de radera. Rör det sig om någon enstaka kommentar, så låt den vara!