2020-12-07, 18:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
https://samnytt.se/video-ali-attackerar-forbipasserande-kvinna-med-slag-mot-huvudet/

"Kommentarer om att brottsoffret har sig själv att skylla på grund av hur hon röstat raderas utan pardon."

Ett annat exempel här:
https://samnytt.se/kanarieoarna-fran-turistparadis-till-migrantkaos/

Någon säger att det blir synd om spanska kvinnor och barn som kommer våldtas av alla migranter som översvämmar Kanarieöarna. Någon svarar då och säger att kvinnor har sig själva att skylla. Kommenterarna har raderats men man förstår på svaren vad den här jäveln har skrivit.

Vad tycker ni om att samhällsnytts moderator har nolltolerans för kvinnohat? Jag tycker det är bra.
Citera
2020-12-07, 18:31
Medlem
Man censurerar Neger, Blatte, sanering m m PK minsann.
Citera
2020-12-07, 18:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Man censurerar Neger, Blatte, sanering m m PK minsann.

Gör dom?

Det är väl en jävla skillnad på att skriva blatte och på att skriva att vita kvinnor har sig själva att skylla.
Citera
2020-12-07, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
https://samnytt.se/video-ali-attackerar-forbipasserande-kvinna-med-slag-mot-huvudet/

"Kommentarer om att brottsoffret har sig själv att skylla på grund av hur hon röstat raderas utan pardon."

Ett annat exempel här:

Någon säger att det blir synd om spanska kvinnor och barn som kommer våldtas av alla migranter som översvämmar Kanarieöarna. Någon svarar då och säger att kvinnor har sig själva att skylla. Kommenterarna har raderats men man förstår på svaren vad den här jäveln har skrivit.

Vad tycker ni om att samhällsnytts moderator har nolltolerans för kvinnohat? Jag tycker det är bra.

Jag tycker också det är bra. Känns som det är muslimer eller främmande trosbekännare som skriver sånt för att sabotera för dessa politiska kretsars trovärdighet.
Citera
2020-12-07, 19:21
Medlem
Citat:

Ett annat exempel här:

Det är mycket bra. Tack Samnytt!
Citera
2020-12-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det är mycket bra. Tack Samnytt!

Censur oavsett är kungligt!

Alla åsikter ska fram så det finns ett utgångsläge att förbättra/förändra.

Bra jobbat Sovjet!
Citera
2020-12-07, 19:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Va får man inte hata kvinnor längre på Samnytt! Det går helt klart utför med världen.

Annars är väl det mest vanliga som skrivs om det gällt någon svensk kvinna som råkat ut för mångkultur. Kommentarer om att man hoppas hon röstat vänster så att hon fick vad hon förtjänade. Kanske blir lite tröttsamt med alltför många sådana kommentar därav att man raderar många av dom.
Citera
2020-12-08, 00:10
Medlem
Ruskigbusss avatar
Men va fan!

De flesta inläggen i den här tråden raderade för off topic - och genierna som skrev dess varnade.

Tråden ligger i Censur. Den handlar om ev censur på en tidning.

Den handlar INTE om
- invandring
- överbefolkning
- barnafödande
- muslimer
- politiska partier
- allmänt dravel

/Mod
Citera
2020-12-24, 12:46
Medlem
gullfias avatar
Citat:

Ett annat exempel här:

Det är väldigt tråkigt att det finns en falang bland Sverigevänner som hatar kvinnor. Förmodligen är det pga feminism och bitterhet över erfarenheter med kvinnor, som de känner så.

Problemet med de här kommentarerna är egentligen inte att de reguljära kvinnliga läsarna (som jag) blir kränkt av det här (bara fåniga människor blir kränkta av inskränkta kommentarer). Jag vet redan att de här kvinnohatarna i de flesta fall är absoluta nollor. Jag struntar i dem och deras kommentarer.

Problemet är att de skrämmer iväg vanliga moderata eller socialdemokratiska svenska kvinnor ifrån Sverigerörelsen. Om en vanlig kvinna bara är inne och kikar på alternativmedia och ser en massa sånt, så tänker hon kanske "jamen de här människorna är ju lika fördomsfulla och hatiska som mainstream-media säger". Hon känner sig inte välkommen alls. Sen blir det en till röst på S, där det hade kunnat bli en röst på SD eller AfS.

Om man ska plocka bort de här kommentarerna eller inte vet jag inte. Idealet vore att folk inte gjorde såna kommentarer till att börja med.

Jag råkar t.o.m. hålla med om att en del våldtäktsoffer betett sig på ett sätt som gjort de mer sårbara och utsatta - och att de hade kunnat undvika att bli våldtagna om de hade varit lite förnuftigare... Men sånt SÄGER man bara inte, i samband med en artikel om att någon hittats blodig och gråtande. Folk får väl ha någon hyfs!

Dessutom så är många av kvinnohatarna väldigt fanatiska. De skulle lätt kunna ta över hela kommentarsfältet om de fick härja fritt. En del av dem återfinns här i Flashbacks feminism-sektion, där de ägnar hela dagar av sin tid, på att försöka framställa kvinnor i dålig dager. De är lika ruttna som radikalfaministerna. Båda könen är lika mycket "VÄRDA" men har lite olika styrkor ovh fokus i livet, inom vissa områden.

Är det Samhällsnytts sak att "uppfostra" folk genom att radera kommentarer? Vet inte! De kan ju testa några gånger utan att radera - spårar det ut till frossa i kvinnohat så bör de radera. Rör det sig om någon enstaka kommentar, så låt den vara!
Senast redigerad av gullfia 2020-12-24 kl. 12:49.
Citera
2021-05-24, 02:36
Medlem
Skattebrotts avatar
På tal om censuren på Samnytt, vet vi vem den anonyme moderatorn Mittlandet är? Det verkar vara den flitigaste moderatorn, som står för den värsta censuren. Han sysslar tydligen lite med akustisk musik. Jag får uppfattningen att det är Mats Dagerlind men det är bara en teori.
Citera
2022-10-23, 23:56
Medlem
Mittlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
På tal om censuren på Samnytt, vet vi vem den anonyme moderatorn Mittlandet är? Det verkar vara den flitigaste moderatorn, som står för den värsta censuren. Han sysslar tydligen lite med akustisk musik. Jag får uppfattningen att det är Mats Dagerlind men det är bara en teori.

Nej, jag sysslar inte med akustisk musik, däremot med musik i största allmänhet. Jag och Mats Dagerlind är definitivt inte samma person. Tack för omdömet om flitigheten, den tar jag som ett bra betyg. Någon censur bedrev vi överhuvudtaget inte alls, vi såg bara till att förhålla oss till de kommentarsregler som Samnytt formulerat. Mvh, Mittlandet (tidigare moderator på Avpixlat och Samnytt).
Citera
Igår, 08:03
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittlandet
Någon censur bedrev vi överhuvudtaget inte alls,

Jan Sjunnesson skrev som du antagligen har hört offentligt på sin blogg att det var han som var Mittlandet, i ett inlägg som nu är raderat, vilket chockerade åtminstone mig. Får man fråga hur du själv ställer dig till det (möjligtvis falska) påståendet?

Kod:
På sin numera raderade privata blogg (sjunne.com) ska han vid något tillfälle ha råkat publicera skärmdumpar eller textstycken där han var inloggad på Disqus-kontot "Mittlandet", eller skrivit i jag-form om saker som "Mittlandet" gjort i egenskap av moderator.

Vissa menar att Sjunnesson, som inte hemlighåller att han tidigare varit extremkommunist, har satt det i system att hoppa ombord på högerprojekt i syfte att sabotera dem. Här kritiserar han exempelvis det SwebbTV som han själv var med och grundade: https://www.sverigesradio.se/artikel/7469499
Senast redigerad av Skattebrott Igår kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in