Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Jag har tränat i två år och märker inget resultat. Häromdagen upplevde jag mig tjock. Det brukar jag göra från och till. Men det brukar oftast visas sig att det bara var uppsvälld mage. Nu känner jag mig tjock igen, denna gång har jag tankar om jag fått mer fett runt om kinderna.
Jag har blivit trött av att försöka få muskler. Så målet har blivit mer av att få en plattmage så magrutorna syns.
Så upplägget/målet är att bränna kalorier. Men om det skadar musklerna och bryter ner = FÖRLORAR MUSKLER, kanske jag skall låta bli?
Jag drog till gymmet och tränade inte så hårt. Så jag vet inte om jag bör vila och räkna in det som om jag tränat.
Jag tog ganska ovanligt lugnt på gymmet.
Det finns några saker man faktiskt
kan mäta som är ett mycket bra mått på hur bra det går på gymmet:
-din kroppsvikt
-hur mycket vikt du orkar lyfta, eller hur långt du orkar springa
-ditt kroppsfett (om du är jätteseriös)
Om du inte blir starkare och eller går upp/ ned i vikt, så tränar du antingen för mjäkigt eller så äter du för dåligt. Båda grejerna kan du enkelt fixa idag om du bara läser de klistrade trådarna i forumet, utbilda dig själv. Jag gissar på att du tränar för mjäkigt.
Att du "känner dig" är inte heller ett bra argument, det är bättre att väga sig kontinuerligt för att se konkreta resultat. Lika så att mäta framgång i lyft vikt eller sprungen sträcka, att "känna sig" är bara hjärnspöken.