• 2
  • 3
2025-05-27, 22:48
Medlem
kasanetetofan0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Kör signal nu fullt ut.

Så länge du inte gör nåt som kan visa din identitet där så är du inte cooked.
(Om du har en pixel mobil, kör GrapheneOS med Signal så blir det nästan omöjligt att kunna knäcka den…)
Citera
2025-05-27, 22:49
Avstängd
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasanetetofan0401
Så länge du inte gör nåt som kan visa din identitet där så är du inte cooked.
(Om du har en pixel mobil, kör GrapheneOS med Signal så blir det nästan omöjligt att kunna knäcka den…)

Kör det med en iPhone 7 med ett nummer skrivet på någon random svenne. Säkert? Jag har bara whatsapp och signal på den mobilen.
Citera
2025-05-27, 22:51
Medlem
Citat:
Du menar ANØM?

Nä signal och din.
Citera
2025-05-27, 22:53
Medlem
Citat:
Kör det med en iPhone 7 med ett nummer skrivet på någon random svenne. Säkert? Jag har bara whatsapp och signal på den mobilen.

Så länge du har en iphone eller android så kan de tracka dig med t.ex hjälp av ”Browser Fingerprinting”

Kör amiunique.org för att kolla hur bra din säkerhet är
Citera
2025-05-27, 23:06
Avstängd
buisnismannens avatar
Citat:
Så länge du har en iphone eller android så kan de tracka dig med t.ex hjälp av ”Browser Fingerprinting”

Kör amiunique.org för att kolla hur bra din säkerhet är

Yes! You are unique. Bra tecken antar jag?! Såg helt ok ut när jag granska siffrorna närmre. Kanske bäst investera i en pixel. Graphne har jag hjälpt andra installera så den biten har jag koll på.
Senast redigerad av buisnismannen 2025-05-27 kl. 23:09.
Citera
2025-05-28, 10:01
Medlem
Citat:
Yes! You are unique. Bra tecken antar jag?! Såg helt ok ut när jag granska siffrorna närmre. Kanske bäst investera i en pixel. Graphne har jag hjälpt andra installera så den biten har jag koll på.

Kom ihåg att ta bort allt som har med google services att göra, de kan fortfarande samla data och sälja det eller visa det för myndigheter.

Använd F-droid istället för Aurora store.

”Det dom hämtar in är att ett burnerkonto har skaffar (och antar jag köpt eftersom du inte vill använda Aurora) och samtidigt tittat på alla dom här andra sakerna. Pausat litet över en kommentar som därför är viktig. Dess position är ungefär [plats] och den använder GrapheneOS och grattis nu har du ett fingerprint.

Aurora store har också google login och ofta bättre sandbox om du nu nödvändigtvis ska köpa nåt. Använd F-droid om du bryr dig.”
Citera
2025-05-28, 11:50
Medlem
Citat:
Iphone 7 får inte uppdateringar längre, så nej den är inte säker någonstans. Köp en Pixel 9 eller nyare. Kör GrapheneOS och håll dig till stock-apparna så mycket du bara kan. Kör Mullvad med Wireguard eller Orbot så sover du gott sen.
Citera
2025-05-29, 23:25
Medlem
264s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
I praktiken är det inget fel på säkerheten på WhatsApp, varken på iOS eller Android, då dessa kör sandboxing. WhatsApp använder även E2EE, så att någon obehörig kan läsa dina meddelanden är bara att glömma.

Den enda nackdelen är ju att du ger ut ditt mobilnummer. Har du Swish kopplat till detta mobilnummer? Grattis, då kan man få fram ditt namn av att bara försöka skicka dig en krona.

Snapchat hävdar att dom inte ger ut nummer utom bara kanske, då och då, i yttersta fall. Men det är bara ett exempel på hur det finns en liten chans att man kan hitta den där kroken som hänger ner. om det inte finns någon risk med att använda whatsapp, så vet man ju inte vart dom finns som försvann bort när de kört med det som lina? kanske är det som dom säger, kanske vet man inte riktigt? men sandboxing låter bra tycker jag. endast några få som håller i tyglarna.... biktbåsen där man kunde bekänna sina synder var ju medeltidens övervakning, btw..... inte säkrare än säkrast men säkrare iaf!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in