2020-12-05, 18:11
Medlem
moohs avatar
Två butiksanställda har förts till sjukhus efter att ha blivit knivskurna i en Hemköp-butik i Rotebro. Skadorna ska ha uppkommit när de kämpade mot en rånare. Polisen letar nu efter en som misstänks vara skyldig för rånförsöken och vad de rubricerar som grov misshandel. De fick in larmet klockan 15.48.

Hemskt att råka ut för något sånt här när man bara utför sitt jobb.

Conny kanske vet något?
Citera
2020-12-05, 18:16
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Två butiksanställda har förts till sjukhus efter att ha blivit knivskurna i en Hemköp-butik i Rotebro. Skadorna ska ha uppkommit när de kämpade mot en rånare. Polisen letar nu efter en som misstänks vara skyldig för rånförsöken och vad de rubricerar som grov misshandel. De fick in larmet klockan 15.48.

Hemskt att råka ut för något sånt här när man bara utför sitt jobb.

Conny kanske vet något?

Knarkare eller någon invällare som inte fattar att det numera är kameraövervakning överallt?
Citera
2020-12-05, 18:16
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Har du någon länk?
Citera
2020-12-05, 18:18
Medlem
Felutbildade höns.

Regel nummer ett: streta inte emot.

Hemköp är ordentligt försäkrade. Äventyra inte ditt liv genom att streta emot mot en påtänd rånare.
Citera
2020-12-05, 18:24
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Felutbildade höns.

Regel nummer ett: streta inte emot.

Hemköp är ordentligt försäkrade. Äventyra inte ditt liv genom att streta emot mot en påtänd rånare.

Ja, bättre att kasta konserver i huvudet på de
Faan de har en hel butik med grejer att kasta på rånaren.
Förvånansvärt effektivt att kasta konserver i huvudet på folk.
Citera
2020-12-05, 18:25
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Har du någon länk?

Hittade en på Sexpressen:
https://www.expressen.se/nyheter/tva-butiksanstallda-knivskurna-under-ran/
Citera
2020-12-05, 18:36
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner

Det var faktiskt en fiffig ide. Har inte tänkt på en sådan lösning. Men det är ju faktiskt så att en burk krossade tomater kan ta jävligt hårt. Det ska jag ha i åtanke om jag hamnar i en liknande situation. Jag funderar mera vad man ska ta och slå med och det är ju mera en fryst oxfile. Tack.
Citera
2020-12-05, 18:44
Medlem
halaltarzans avatar
Så här skriver svt.se....

Citat:
Under rånförsöket ska de två butiksanställa ha gjort motstånd för att stoppa rånarna. Rånarna kom därför inte över något och därför utreder polisen händelsen som rånförsök.

Är också intresserad av vad sugconny har att delge oss.
Citera
2020-12-05, 19:30
Avslutad
Väldigt osmart att ge sig in i handgemäng med en knivbeväpnad.
Citera
2020-12-05, 19:41
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

Detta har jag också tänkt på. Jag var och handlade i en LIDL-butik och hade bara lämnat 10 minuter före det att någon som stod i kön hotade kassörskan med kniv och ville ha pengar.
Hade jag varit där så hade jag nog letat efter den största konservburken jag kunnat hitta.
Citera
2020-12-05, 20:05
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det var faktiskt en fiffig ide. Har inte tänkt på en sådan lösning. Men det är ju faktiskt så att en burk krossade tomater kan ta jävligt hårt. Det ska jag ha i åtanke om jag hamnar i en liknande situation. Jag funderar mera vad man ska ta och slå med och det är ju mera en fryst oxfile. Tack.

Gäller att tänka på fötterna så att säga, speciellt när de är knivbeväpnade.
Det mesta i ens omgivning kan användas som vapen.
En burk med smörgåsgurka är ju av glas och jävligt hård, en sån i pallet är inte någon skön upplevelse. Bara titta nästa gång du går och handlar, spana ut över varorna och ställa frågan till dig själv (eller om ni är fler som går och spånar) "hur kan jag använda den här produkten jag tittar på nu som vapen om det kommer en knivbeväpnad dåre eller en zomibe"

Bas Rutten Street Defense - The Best Version
https://www.youtube.com/watch?v=mosX7L25HV8

knivviftare är farliga.
Hoppas personalen klarade sig undan svårare skador, man vet aldrig med knivar.

Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Detta har jag också tänkt på. Jag var och handlade i en LIDL-butik och hade bara lämnat 10 minuter före det att någon som stod i kön hotade kassörskan med kniv och ville ha pengar.
Hade jag varit där så hade jag nog letat efter den största konservburken jag kunnat hitta.

Står du vid en pall konserver så kan du stå och kasta tills du blir trött i armen.

Byt då till den andra armen och börjar sula.

Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Man hade ju även kunnat köra på rånaren med en kundvagn riktigt hårt, SMACK! och igen och igen...

Annat dugligt vapen, svårt att hugga någon med niiiiven om man kör på de i smalbenen med kundvagnen. Sen ligger han där i smärtor i smalben.
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2020-12-05 kl. 20:09.
Citera
2020-12-05, 20:10
Medlem
Citat:

Herregud, de rånar kassan. Vad ska de göra, be honom följa med till gången med konserver och be honom vänta på avstånd? Sluta var så efterbliven, du skulle bajsat på dig och blivit frusen i din plats. Det här är vanligt hederligt folk som arbetar vi pratar om, inte någon jävla Jackie Chan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in