Citat:
Ursprungligen postat av
OlleViero
Det var faktiskt en fiffig ide. Har inte tänkt på en sådan lösning. Men det är ju faktiskt så att en burk krossade tomater kan ta jävligt hårt. Det ska jag ha i åtanke om jag hamnar i en liknande situation. Jag funderar mera vad man ska ta och slå med och det är ju mera en fryst oxfile. Tack.
Gäller att tänka på fötterna så att säga, speciellt när de är knivbeväpnade.
Det mesta i ens omgivning kan användas som vapen.
En burk med smörgåsgurka är ju av glas och jävligt hård, en sån i pallet är inte någon skön upplevelse. Bara titta nästa gång du går och handlar, spana ut över varorna och ställa frågan till dig själv (eller om ni är fler som går och spånar)
"hur kan jag använda den här produkten jag tittar på nu som vapen om det kommer en knivbeväpnad dåre eller en zomibe"
Bas Rutten Street Defense - The Best Version
https://www.youtube.com/watch?v=mosX7L25HV8
knivviftare är farliga.
Hoppas personalen klarade sig undan svårare skador, man vet aldrig med knivar.
Citat:
Ursprungligen postat av
megacoolman
Detta har jag också tänkt på. Jag var och handlade i en LIDL-butik och hade bara lämnat 10 minuter före det att någon som stod i kön hotade kassörskan med kniv och ville ha pengar.
Hade jag varit där så hade jag nog letat efter den största konservburken jag kunnat hitta.
Står du vid en pall konserver så kan du stå och kasta tills du blir trött i armen.
Byt då till den andra armen och börjar sula.
Citat:
Ursprungligen postat av
RadhusRoland
Man hade ju även kunnat köra på rånaren med en kundvagn riktigt hårt, SMACK! och igen och igen...
Annat dugligt vapen, svårt att hugga någon med niiiiven om man kör på de i smalbenen med kundvagnen. Sen ligger han där i smärtor i smalben.