Citat:
Jag bor i närheten men kan inte påstå att jag följt det här särskilt noga, det är inte först nu jag tagit reda på mer.
Dock har jag för mig att dom gjort rejäla sök lite överallt som du säger och detta pågick ett bra tag och säkert fortfarande då och då, samtidigt som kommentarer här i tråden säger att polisen gjort ett halvdant jobb och att missing people gav upp rätt fort så jag vet inte vad som stämmer, Ljungby är en väldigt liten kommun så folket som bor där har nog ställt upp en hel del i sökandet.
Men såhär 4 år senare kan det inte finnas någon annan förklaring än att han blivit mördad, annars hade han blivit hittad vid detta lagret, möjligtvis blivit uppäten av djur ute i skogen efter ett tag men då finns ju fortfarande benrester.
Vad som också talar för att det här inte är så simpelt som att en drogpåverkad kille dragit ut och frusit ihjäl ute i skogen är att det finns alldeles för mycket skumma omständigheter kring det hela.
Det skulle inte förvåna mig om sanningen plötsligt kommer fram om 10-15 år.
Dock har jag för mig att dom gjort rejäla sök lite överallt som du säger och detta pågick ett bra tag och säkert fortfarande då och då, samtidigt som kommentarer här i tråden säger att polisen gjort ett halvdant jobb och att missing people gav upp rätt fort så jag vet inte vad som stämmer, Ljungby är en väldigt liten kommun så folket som bor där har nog ställt upp en hel del i sökandet.
Men såhär 4 år senare kan det inte finnas någon annan förklaring än att han blivit mördad, annars hade han blivit hittad vid detta lagret, möjligtvis blivit uppäten av djur ute i skogen efter ett tag men då finns ju fortfarande benrester.
Vad som också talar för att det här inte är så simpelt som att en drogpåverkad kille dragit ut och frusit ihjäl ute i skogen är att det finns alldeles för mycket skumma omständigheter kring det hela.
Det skulle inte förvåna mig om sanningen plötsligt kommer fram om 10-15 år.
Det är naturligtvis osannolikt att han skulle ha blivit mördad. Möjligen att han kan ha förolyckats pga att han sprungit ut framför en bil eller lastbil med rattfull förare, som tagit med och dumpat kroppen någonstans. Men att han efter ett par timmars irrande under någon form av psykos slutligen råkat träffa en illasinnad som mördad honom är en ganska galen teori.
Just att vi vet ganska mycket om händelseförloppet, via vittnen och till och med film, så blir det ju bara löjligt att försöka dikta ihop en konspirationsteori om att någon på festen varit inblandad. Deras "skuld" handlar möjligen om att de ljugit om droger, men själva försvinnandet har de såklart inte med att göra. Att han haft någon form av psykos, hypotermi eller annan akut "sjukdom" vet vi ju, och att inte den slutligen orsakat hans död är som sagt osannolikt.
Angående sök, så lallade Missing People runt lite på enkla ytor några dagar men av oklar anledning har de i stort sett strunt i fallet därefter. Det har dock sökts väldigt mycket i Lagan i omgångar och att han trots allt fastnat i något på botten och finns där någonstans kan nog inte uteslutas.
Men mest troligt är väl att han ligger i ett område som aldrig sökts av, som t ex det "träsk" där hund och sökinsatser aldrig gått in. Dvs det område han sprang emot, dit hunden spårade, och där strumpan väl hittades(?), och som sagt aldrig sökts igenom ens 50 meter in i skogen/träsket. Och det är ju ganska självklart att han aldrig hittats och aldrig kommer att hittas så länge ingen går in där. Kan dock vara svårt att hitta honom nu så här långt senare ifall kroppen/resterna sjunkit ner och idag inte ligger synliga. Då är väl hundsök enda möjligheten.
Ett avlägset alternativ kan vara att han krupit in under t ex en altan och pga årstid inte gett ifrån sig lukt och faktiskt ligger där fortfarande, eller att han hamnat i det nybyggda området och täckts över för all evighet. Kanske skogsområdet väster om väg 25 borde sökas igenom också, men ligger han där lär han ju hittas av skogsarbetare så småningom.
Senast redigerad av Burkgurka 2025-06-20 kl. 19:24.
Senast redigerad av Burkgurka 2025-06-20 kl. 19:24.