2024-12-05, 09:20
Medlem
Idag är det 4 år sedan Mattias försvann, och han är fortfarande inte återfunnen... Ber att familjen ska finna tröst hos Gud! 🙏
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...-vantar-pa-dig
Citera
2024-12-05, 21:45
Medlem
Han ritade ansiktet och irrade omkring där, hur hög som helst och förlorade sina skor och strumpa. Jag tror att sanningen är närmare än vad man tror.

Dom borde leta extra hårdare i området eller öka spannet.

Min teori är att Mattias helt enkelt tog för mycket av något den kvällen och förlorade sinnet.

Tråkigt, men I hans unga ålder är det vanligt att folk snetänder.
Citera
2024-12-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Han ritade ansiktet och irrade omkring där, hur hög som helst och förlorade sina skor och strumpa. Jag tror att sanningen är närmare än vad man tror.

Dom borde leta extra hårdare i området eller öka spannet.

Min teori är att Mattias helt enkelt tog för mycket av något den kvällen och förlorade sinnet.

Tråkigt, men I hans unga ålder är det vanligt att folk snetänder.
Jag tror inte att Mattias ritade ansiktena själv... Jag tror att det antingen var ett "pojkstreck" eller att det gjordes av någon/några som ligger bakom Mattias försvinnande (eller åtminstone känner till vad som hände)!

Dock utesluter jag inte att han kan ha varit drogpåverkad.
Senast redigerad av rednaxela90 2024-12-05 kl. 23:52.
Citera
2024-12-06, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luppilajnen
Jag minns att jag sett en video tagen från någons instagram, jag har för mig om att jag hittade den i den här tråden men orkar inte gå igenom närmre 900 sidor, där hans bror (?) misshandlar honom i skogen. Är det någon som vet vad jag pratar om och om videon finns kvar i tråden?
Jag såg nu att på sidan 323 börjar det stå mer om filmen på slagsmålet. De länkar jag provat nu
fungerar inte längre. Filmen är borttagen. Kanske finns den kvar längre fram? Jag såg filmen flera gånger då när den lades upp. Den var otäck med knytnävsslag i ansiktet. Men filmen ska ha spelats in långt innan Mattias försvinnande. Det förekom visst sådana här grova slagsmålstävlingar i deras gäng skrevs det då.
Citera
2024-12-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenflowers
Jag såg nu att på sidan 323 börjar det stå mer om filmen på slagsmålet. De länkar jag provat nu
fungerar inte längre. Filmen är borttagen. Kanske finns den kvar längre fram? Jag såg filmen flera gånger då när den lades upp. Den var otäck med knytnävsslag i ansiktet. Men filmen ska ha spelats in långt innan Mattias försvinnande. Det förekom visst sådana här grova slagsmålstävlingar i deras gäng skrevs det då.

Ja jag förstod det också som att videon var från någon annan kväll, men jag tycker det är lite märkligt? Nu vet inte jag vad tonårskillar har för sig nu för tiden men som du säger så var det knytnävsslag och ingen vänskaplig brottningsmatch. Men egentligen är väl det uteslutet, en killgrupp hade nog haft det svårt att göra sig av med kroppen, röja bevis och alla hålla tyst om det tänker jag. Men som sagt, jag tycker det är konstigt om de hade som vana att slå varandra blodiga.
Citera
2024-12-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luppilajnen
Ja jag förstod det också som att videon var från någon annan kväll, men jag tycker det är lite märkligt? Nu vet inte jag vad tonårskillar har för sig nu för tiden men som du säger så var det knytnävsslag och ingen vänskaplig brottningsmatch. Men egentligen är väl det uteslutet, en killgrupp hade nog haft det svårt att göra sig av med kroppen, röja bevis och alla hålla tyst om det tänker jag. Men som sagt, jag tycker det är konstigt om de hade som vana att slå varandra blodiga.
Det stod att det var hans bror som han slogs med. Folk trodde det i alla fall. Det var flera som stod runt i kring dem ute i mörkret och tittade på. Jag uppfattade det som att det var en person som bestämde vem som vann och när slagsmålet skulle ta slut. Kanske var det andra än Mattias och hans bror som också slogs oh tävlade. Jag uppfattade det så också.
Citera
2024-12-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenflowers
Det stod att det var hans bror som han slogs med. Folk trodde det i alla fall. Det var flera som stod runt i kring dem ute i mörkret och tittade på. Jag uppfattade det som att det var en person som bestämde vem som vann och när slagsmålet skulle ta slut. Kanske var det andra än Mattias och hans bror som också slogs oh tävlade. Jag uppfattade det så också.
Ja, en mycket konstig vana att slåss med knytnävar i ansiktet. På sin bror också.
Citera
2024-12-07, 12:09
Medlem
Jag funderade och drömde häromnatten om rör som finns i vattendrag, som förbinder vattendrag med varandra eller något sådant.
Om en kropp skulle fastna i en sådan underjordisk plats, skulle den någonsin hittas ?
Jag antar att det finns folk som redan tänkt igenom alla olika scenarion.

Kan man inte ta hjälp av AI i sådana här fall.
Om man även lägger in information om vilka som fanns i det sk kompisgänget, om det fanns någon pådrivande person i de där slagsmålen borde den personen vara högintressant. Hade någon ett tidigare våldskapital? Hur har de betett sig efter försvinnandet?
Senast redigerad av Dagdrommaren 2024-12-07 kl. 12:54.
Citera
2024-12-07, 12:40
Medlem
Ny artikel i Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/a/AvJ6Xr
Citat:
Han och Mattias hade varit på en hemmafest hos en tjej de inte varit hos tidigare, och plötsligt hade Mattias bara försvunnit.
Citat:
Hemma hos tjejen som Mattias och hans bror varit hos hittade de Mattias jacka, telefon och skor.

– Då fick jag fullständig panik, säger Erika.
Har Aftonbladets skribent missuppfattat och skrivit fel, eller har jag missuppfattat... Var det inte hos vännen på Ågårdsvägen som Mattias glömde grejerna? Eller stämmer detta att det var hos tjejen på Klotvägen?
Citera
2024-12-07, 14:09
Medlem
Att dom var på fest hos en tjej dom aldrig varit hos innan kan tyda på att han blev "Goad"?
Med andra ord nån svanting-yngel som kände sig kränkta över nåt och skulle hämnas?

Hans mamma är lärare och hade varit med om en hotfull elev samma dag,,

Finns det nåt samband mellan festen hos den okända slynan (känner inte alla varann i en sån småstad?) och den "hotfulla eleven" i moderns klassrum samma förmiddag ?

Citat:
Erika gick till jobbet som lärare och Mattias och hans tvillingbror till skolan.
Det var en jobbig dag för Erika, en elev betedde sig hotfullt och hon var helt slut när hon lämnade jobbet.

Citat:
Han och Mattias hade varit på en hemmafest hos en tjej de inte varit hos tidigare, och plötsligt hade Mattias bara försvunnit.

Är det nån kränkt svarting igen som inte borde ha räddats till sverige, utan varit den som är död?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...amman-berattar
Senast redigerad av Emoist 2024-12-07 kl. 14:12.
Citera
2024-12-07, 14:34
Medlem
Kan det vara så att Mattias faktiskt lyckades hitta till tjejen på Klotvägen efter att ha varit på Smalspåret och då stötte på någon kille som blev upprörd att han kom dit? (Spekulation)
Citera
2024-12-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Ja det är sant! Det verkar oklart om han hade strumpor på sig el inte?! I vissa artiklar står det att han hade sprungit runt i strumplästen och i andra att han var barfota. Vet inte vad som stämmer? Och sen att det hittades en strumpa men att det inte verkar vara Mattias enligt polisen. Men vems strumpa är det då??

det Var hans strumpa

Hans mamma skickade iväg den för analys för egna pengar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-sons-strumpa

(polisen var tvungen att spara in på resurserna för att ni tagit hit en tredjedel av mellanösterns kriminella, bara för att ni svennar ville ha ´italiensk´ pizza LoL vilka nötter ni är, strå ni här med somaliska sjörövare och islamiostlemlestare för ni ville ha Italiensk Pizza. Jävla idioter)
Senast redigerad av Emoist 2024-12-07 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in