Citat:
Ursprungligen postat av
vintergatan2022
Precis! Sen enligt podd och nyheter ska Mamman och Dennis hört rop på hjälp från olika håll när de letade på natten men sen helt plötsligt slutade personen ropa "hjälp" vilket jag också tycker är konstigt när D ändå ropade "Matti".. Vad som kan ha hänt där?
Tänkte på den där bilen som rivstartade och drog iväg ifrån att ha stått nere intill vattenbrynet ;kan den bilen ha tagit med sig M. någonstans ? Därav ropen på hjälp?
Att han kan ha blivit intvingad in i bilen utav några elaka typer ?
Men de personerna anser väl antagligen att ingenting är elakt när det gäller drog-skulder etc. Verkar som att LIV vs. PENGAR ;där är ALLT genomförbart för vissa ......??
Men fortfarande finns ju spåren utav något död person nere intill Lagan/i Lagan ,utav hundarna ,så allt är förvirring i detta .Så många olika scenarior (bl a lilla stugan som brann upp /sankmark i närheten / kan M ha gjort den figuren med kryssögon på egen hand; som ett försök att visa att han var i ett allvarligt läge =otroligt nedkyld ? Enda sättet för honom att kommunicera eftersom hans mobil låg på laddning hos hans kompis.
Att ta av sig strumpor ingår ju i situationen nedkyldhet (alla kläder brukar till slut tas utav, eftersom kroppen blir lurad utav kylan, och får som feber för att överleva ,det vet vi ju sen tidigare .)
Själv tror jag att M. blev iputtad i det kalla vattnet och så länge som han höll sig ovanför vattenytan på ett eller annat sätt så ropade han på Hjälp! - När ropen tog slut antar jag att han hamnade under vattnet och där någonstans blev han kvar i Lagan ....
Tror på hundarnas nosar och deras förmåga att hitta folk....
Sen att Lagan är grumlig och svår att se igenom gör ju inte letandet bättre inklusive all bråte från timmerstockar till rostiga gamla cyklar m.m. är ju ännu ett hinder för dykarna.
(spekulationer)