2023-08-07, 14:07
Medlem
Har för mig dem inte blev testade... Sen enligt podd som jag lyssnat på där vissa av vännerna intervjuades, så sa dem även att bröderna inte var fulla/påverkade heller. Det tror jag inte ett skit på, gör man sånna saker är jag 100 på att iallafall M var påverkad..
Citera
2023-08-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Man vet aldrig med sjuka människor- han spöade brorsan duktigt påhejad av ”kompisgänget” och bara det säger mig att varken brorsan eller kompisarna var normala! Aldrig varit med om att bröder eller kompisar slåss grovt med knytnävsslag i ansiktet bla bara ”på skoj”

Finns många äkta män, sambos, pojkvänner/flickvänner som mördat anhöriga och varit tyst om det i historien

För min del är det glasklart att någon i umgänget ligger bakom försvinnandet. Kanske slogs det för hårt och Mattias redan var död när ”han” sprang och samlade alibin på byn.

I närtid får vi inget svar 🙁
Hade dock varit VÄLDIGT intressant med en lögndetektor i det här fallet!!

Vi vet inte historien bakom slagsmåletJag skulle mer vilja döma de som såg och hejade på slagsmålet. Hade de inte varit för dem hade det inte blivit något slagsmål. Mattias fångades på övervakningskameror hos grannen han besökte. Vid den tidpunkten var modern och brodern och letade efter Mattias.
Citera
2023-08-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
Vi vet inte historien bakom slagsmåletJag skulle mer vilja döma de som såg och hejade på slagsmålet. Hade de inte varit för dem hade det inte blivit något slagsmål. Mattias fångades på övervakningskameror hos grannen han besökte. Vid den tidpunkten var modern och brodern och letade efter Mattias.

Precis!Jag vet inte heller om slagsmålet var från den kvällen ens eller om det är tidigare.. Tyvärr tror jag både M och brodern umgicks med fel gäng. Killarna verkade både trevliga och smarta, men tyvärr va dem nog med fel personer kanske.
Frågan är varför han ringde på flera hus och ryckte i dörrarna i bara T-shirt och utan skor från ingenstans, precis som om han hade panik eller något.. Men enligt de som öppnade dörren var han ändå glad och trevlig mot dem så det är precis om han var hög eller liknande. Allt är i en röra...
Citera
2023-08-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Precis!Jag vet inte heller om slagsmålet var från den kvällen ens eller om det är tidigare.. Tyvärr tror jag både M och brodern umgicks med fel gäng. Killarna verkade både trevliga och smarta, men tyvärr va dem nog med fel personer kanske.
Frågan är varför han ringde på flera hus och ryckte i dörrarna i bara T-shirt och utan skor från ingenstans, precis som om han hade panik eller något.. Men enligt de som öppnade dörren var han ändå glad och trevlig mot dem så det är precis om han var hög eller liknande. Allt är i en röra...

Av vad jag förstår, så hade han en vit stickad tröja på sig. Inte en T-shirt och han hade bara strumpor på fötterna.
Citera
2023-08-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Vad det verkar på filmen på misshandeln är det flera fighter som sker En av dom som står bredvid säger att det står 2-1. Antingen "hatar" bröderna varandra eller har någon en enorm makt till att styra upp det som sker. Inte omöjligt att det är en fight som gått ruskigt fel. Men återigen borde någon pratat ut vid detta laget.

Borde är just betydelsen av ordet Borde men det lämnar även utrymme att inte göra det…

Fattar inte att polisen och mamma för den delen inte pressar ungdomarna mer

Jag skulle bli förvånad om hans försvinnande gått till på annat vis än utanför kompisgänget
Senast redigerad av Obmud 2023-08-08 kl. 00:43.
Citera
2023-08-08, 03:57
Medlem
Ossans avatar
Ljungby är en liten ort och Mattias försvinnande är säkert närvarande fortfarande. Mattias "gäng" är några år äldre och det är konstigt, om nu någon av dom vet inte "kommit ut" anonymt, med vad man vet. Om det utreddes som misstänkt brott har polis säkert ett gediget arbete bakom sig. Annars har nog alla av de som kan tänkas var inblandade bara förhörts upplysningsvist. Allt är som hämtat från en kriminalroman. Utom den slutliga lösningen.
Citera
2023-08-08, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Vad det verkar på filmen på misshandeln är det flera fighter som sker En av dom som står bredvid säger att det står 2-1. Antingen "hatar" bröderna varandra eller har någon en enorm makt till att styra upp det som sker. Inte omöjligt att det är en fight som gått ruskigt fel. Men återigen borde någon pratat ut vid detta laget.
Inte så säker på det? Betänk fallet Maura? i MÖ.
Alla tysta i många år.
Citera
2023-08-08, 10:13
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeshua
Inte så säker på det? Betänk fallet Maura? i MÖ.
Alla tysta i många år.

Vilket fall är det och var?
Citera
2023-08-08, 12:06
Medlem
Citat:

Slagsmålet som filmades och lades ut på media , filmades ca 1 år tidigare om jag minns rätt. Just det slagsmålet har absolut inget att göra med Mattias försvinnande att göra .

Vad jag vet så ringde bara Mattias på en villa dörr . Och startade grannens billarm.

Likaså var det säkert fler runtomkring som hade vetskap om att det hände något där. Så även de som tiger eller inte säger allt de vet. Det är väl så lågt en människa kan förnedra sig själv.
(Spekulation)
Citera
2023-08-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
Slagsmålet som filmades och lades ut på media , filmades ca 1 år tidigare om jag minns rätt. Just det slagsmålet har absolut inget att göra med Mattias försvinnande att göra .

Vad jag vet så ringde bara Mattias på en villa dörr . Och startade grannens billarm.

Likaså var det säkert fler runtomkring som hade vetskap om att det hände något där. Så även de som tiger eller inte säger allt de vet. Det är väl så lågt en människa kan förnedra sig själv.
(Spekulation)

Precis! Sen enligt podd och nyheter ska Mamman och Dennis hört rop på hjälp från olika håll när de letade på natten men sen helt plötsligt slutade personen ropa "hjälp" vilket jag också tycker är konstigt när D ändå ropade "Matti".. Vad som kan ha hänt där?
Citera
2023-08-08, 20:13
Medlem
Citat:
Precis! Sen enligt podd och nyheter ska Mamman och Dennis hört rop på hjälp från olika håll när de letade på natten men sen helt plötsligt slutade personen ropa "hjälp" vilket jag också tycker är konstigt när D ändå ropade "Matti".. Vad som kan ha hänt där?

Tänkte på den där bilen som rivstartade och drog iväg ifrån att ha stått nere intill vattenbrynet ;kan den bilen ha tagit med sig M. någonstans ? Därav ropen på hjälp?
Att han kan ha blivit intvingad in i bilen utav några elaka typer ?
Men de personerna anser väl antagligen att ingenting är elakt när det gäller drog-skulder etc. Verkar som att LIV vs. PENGAR ;där är ALLT genomförbart för vissa ......??

Men fortfarande finns ju spåren utav något död person nere intill Lagan/i Lagan ,utav hundarna ,så allt är förvirring i detta .Så många olika scenarior (bl a lilla stugan som brann upp /sankmark i närheten / kan M ha gjort den figuren med kryssögon på egen hand; som ett försök att visa att han var i ett allvarligt läge =otroligt nedkyld ? Enda sättet för honom att kommunicera eftersom hans mobil låg på laddning hos hans kompis.
Att ta av sig strumpor ingår ju i situationen nedkyldhet (alla kläder brukar till slut tas utav, eftersom kroppen blir lurad utav kylan, och får som feber för att överleva ,det vet vi ju sen tidigare .)

Själv tror jag att M. blev iputtad i det kalla vattnet och så länge som han höll sig ovanför vattenytan på ett eller annat sätt så ropade han på Hjälp! - När ropen tog slut antar jag att han hamnade under vattnet och där någonstans blev han kvar i Lagan ....

Tror på hundarnas nosar och deras förmåga att hitta folk....

Sen att Lagan är grumlig och svår att se igenom gör ju inte letandet bättre inklusive all bråte från timmerstockar till rostiga gamla cyklar m.m. är ju ännu ett hinder för dykarna.

(spekulationer)
Senast redigerad av evaveva 2023-08-08 kl. 20:29.
Citera
2023-08-08, 20:28
Medlem
en sak som jag har tjatat om tidigare; om M sprang runt i strumpor mitt i vintern så borde väl fötterna tagit skada och börjat blöda med blodspår som resultat.
Det ligger mycket dolt i stugorna i Ljungby.
Håller med om att de slagsmålen mellan bröderna är en sak som borde leda till att man kan se om det finns skadliga beteenden mellan dem.
Tror även att mamman (sorgligt nog) vet mer om det hela än hon gråter fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in