2021-05-27, 20:34
Det jag tycker är intressant när jag lyssnat på podden Olösta fall, så tycker jag dessa två mobilnummer som skickat SMS till mamman är ändå intressanta. Om man inte kunde se vilka ägarna va till numrena pga de va kontantkort. SÅ kan man väll kunna se vilken plats SMS:en skickats från. Mastarna eller vad det heter. Dessa två nummer är det någon som har dom? Jag tror de dykt upp ett utav numren tidigare i denna tråden. (Enligt podden) ska ett nr skickats till mamman med krav om pengar i December. Sedan ska ett till nr skickats till mamman i Januari där det stått "Mattias råkade fel ut för att han har träffat fel tjej". Enligt polisen ska de bara bett Mamman att blockera numret.

Jag hade inte blockerat numret. Men vet faktiskt inte. Det finns kriminela som faktiskt är dumma som gör fel och åker fast.

Man borde visa denna jacka på bild för att se om det är någon som känner igen den. Kanske har jackan nåon betydelse i detta. Viktigt att kolla allt.
Senast redigerad av dizziemind 2021-05-27 kl. 20:39.
Citera
2021-05-27, 21:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Olösta Fall.

Från Olösta Fall ang. detta fall # 82 publicerat 2021-05-27.

"Försvunnen i Ljungby

Den 4 december 2020 kommer Erika hem från jobbet och möts av en glad Mattias. Sonen berättar att han hittat en lärarutbildning med franska som huvudämne i Växjö. Och kommer han in, så kommer han kunna åka och studera utomlands i Frankrike en termin. 17-årige Mattias Borg gör planer inför framtiden. Men ingen visste då att allt skulle förändras så snabbt. För senare den natten skulle han försvinna, och än idag, ett halvår senare, är han fortfarande försvunnen. Och Mattias familj står utan svar. Vad hände den där ödesdigra decembernatten?"
Citera
2021-05-27, 23:32
Medlem
Halmstad.. sa de i podden.. huset som brann ner ligger mot Halmstad?
Det finns personer med kopplingar till Halmstad det vet jag.
Vad vet ni Ljungbybor om detta?
Citera
2021-05-28, 00:01
Medlem
32åringens avatar
Film från dykningarna under torsdagen. Tror det ska funka även om man inte är prenumerant på smp.

https://delivery.youplay.se/r/5549D

https://www.smp.se/ljungby/polisen-p...tias-att-gora/

Mer livesändning från dykningarna. Vet ej om det är betalvägg.
Senast redigerad av 32åringen 2021-05-28 kl. 00:04.
Citera
2021-05-28, 07:01
Medlem
Efter att ha lyssnat på podden tycker jag det låter uppenbart att det är de kriminella som har " tagit/dödat" mattias. Att polisen avfärdar människorov och brott tyder ju på att de kriminella har nån sorts hållhake på dem också.
Bröderna har blivit hotade förut.
Någon gick med fel tjej, den tjejen måste mycket väl veta vem det är som skickat sms till erika.
Citera
2021-05-28, 08:52
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Film från dykningarna under torsdagen. Tror det ska funka även om man inte är prenumerant på smp.

https://delivery.youplay.se/r/5549D

https://www.smp.se/ljungby/polisen-p...tias-att-gora/

Mer livesändning från dykningarna. Vet ej om det är betalvägg.

Det gör dem inte, man måste vara prenumerant... väldigt ovanligt när det gäller smp 😉
Citera
2021-05-28, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutsRackartyg
Efter att ha lyssnat på podden tycker jag det låter uppenbart att det är de kriminella som har " tagit/dödat" mattias. Att polisen avfärdar människorov och brott tyder ju på att de kriminella har nån sorts hållhake på dem också.
Bröderna har blivit hotade förut.
Någon gick med fel tjej, den tjejen måste mycket väl veta vem det är som skickat sms till erika.

Jag har också lyssnat på podden och jag håller helt med! Det börjar bli för mycket nu som inte talar för olycka. Sms:en, att han inte hittas/kommer fram efter så lång tid, strumpan som är hans, ansiktena som är ritade nära strumpan, att marken där verkar ha schaktats ... det är lite för många saker som är underliga i detta .... så jäkla hemskt! Vilken tortyr för mamman och brodern!
Citera
2021-05-28, 08:54
Medlem
Gällande olika hundskall och röster undrar jag:
1. Kan det ha varit två hundägare som träffats varpå hundarna blev osams (för den sakens skull kan det vara hundar från samma hushåll som blivit oense).
Hundar i bråk låter högt och som hundägare får man panik.
2. Hundar med stor jaktinstinkt kan reagera kraftigt om dom ser vilt (kan röra sig om allt från älg och rådjur till grävling och hare). Blir ett jävla liv på dom.

Angående strumpan:
Jag vill inte tro, och tror inte, men den lilla "cynikern" inom mig väcker en undran om en mamma vars son är borta och upplever att hon inte får hjälp av polisen, i ren desperation kan placera ut sin försvunna sons strumpa (från tvättkorg eller broderns strumpa) för att få polisen att agera? OM hon skulle ha gjort det (hypotetiskt), så skulle jag förstå henne till 100 procent! Hennes son är borta och polisen verkar ovilligt inställda. Hon vill ju veta vad som hänt och hon vill ha hem honom! Det kan väl vem som helst förstå!
Citera
2021-05-28, 09:43
Medlem
f30malmos avatar
Angående poden; polisen trodde att när Mattias ville ha en kopp te, att det skulle vara ett kodord för att han ville köpa knark (är personerna han knackade på hos kända missbrukare/langare? Eller räknar de med att drogpåverkade människor letar knark på ett nyktert sätt hemma hos random folk de inte känner?). Känns som en konstig slutsats annars. Som de redan är inriktade på att han drogad dränkt sig av misstag, och så kan det ju vara, men jag undrar om de helt utrett alternativen. Känns ju även konstigt att de inte närmare letat upp den som hotat familjen. De måste leva i ett helvete, tycker synd om mamman och brodern som är kvar.
Senast redigerad av f30malmo 2021-05-28 kl. 09:46.
Citera
2021-05-28, 10:31
Medlem
Angående strumpan:
Jag vill inte tro, och tror inte, men den lilla "cynikern" inom mig väcker en undran om en mamma vars son är borta och upplever att hon inte får hjälp av polisen, i ren desperation kan placera ut sin försvunna sons strumpa (från tvättkorg eller broderns strumpa) för att få polisen att agera? OM hon skulle ha gjort det (hypotetiskt), så skulle jag förstå henne till 100 procent! Hennes son är borta och polisen verkar ovilligt inställda. Hon vill ju veta vad som hänt och hon vill ha hem honom! Det kan väl vem som helst förstå![/quote]

I så fall skulle ju brodern ha använt strumpan för att åstadkomma sådant slitage på den som upptäcktes på den innan den lades dit. Låter lite väl konstruerat enligt mig.
Citera
2021-05-28, 10:35
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Angående strumpan:
Jag vill inte tro, och tror inte, men den lilla "cynikern" inom mig väcker en undran om en mamma vars son är borta och upplever att hon inte får hjälp av polisen, i ren desperation kan placera ut sin försvunna sons strumpa (från tvättkorg eller broderns strumpa) för att få polisen att agera? OM hon skulle ha gjort det (hypotetiskt), så skulle jag förstå henne till 100 procent! Hennes son är borta och polisen verkar ovilligt inställda. Hon vill ju veta vad som hänt och hon vill ha hem honom! Det kan väl vem som helst förstå!

Det var väl MP som hittade strumpan, inte mamman.
Hon skulle ju inte tjäna något på att leda in polisen på ett falskt spår.
Citera
2021-05-28, 10:37
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.am.ADHD
Det gör dem inte, man måste vara prenumerant... väldigt ovanligt när det gäller smp 😉
Ja, riktiga snålrövar 😄
Trodde den översta filmen skulle funka ändå eftersom jag länkade direkt till spelaren och inte till artikeln.
Jaja, det var inga större sensationer ni missade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in