2020-12-10, 05:31
Medlem
Om nu grabbgänget tagit ecstasy som det sägs i tråden så är det möjligt att grabbarna inte minns ett jävla smack om var Mattias tagit vägen eller någonting. Har själv nästan alltid fått blackout på ecstasy om jag druckit mycket alkohol samtidigt.
Eftersom hela storyn verkar så luddig och oklar så måste de nog vara på det viset eftersom han har traskat runt barfota och knackat dörr mitt i natten.

Gissar att han antingen trillat i ån eller blivit kidnappad av våldtäktsman eller påkörd och dumpad när han traskade runt utomhus helt borta i skallen.
Senast redigerad av FEARANDLOATH1NG 2020-12-10 kl. 05:54.
Citera
2020-12-10, 05:37
MB och DB har bägge tävlat i en mängd friidrottstävlingar för Ljungb* FIK.
MB ser ut att vara en god löpare på 60m och 200m.
Klubbmästerskap 7 maj 2019 Ljungb* FIK.

https://www.ljungbyfriidrott.se/glob...m_ljungby1.pdf

Båda grabbarna är säkert goda simmare här deltog man i vattenskidåkning delfincupen.( 2011)

https://www.vsksvanen.org/globalasse...df?w=900&h=900

P.S Från samma klubb är denna notis om vinnaren (J.T) av de lopp och längdhopp som MB.DB deltog i. Så dom verkar duktiga på friidrott.

https://www.ljungbyfriidrott.se/Nyhe...jacobthelander
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-12-10 kl. 05:58.
Citera
2020-12-10, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkneckt
Eftersom han lämnade skor och jacka, så tyder det mera på att han i panik lämnade stället, han flydde men från vad ??? Om det stämmer att han gick??? kan ju vara en konstruerad story för dölja något

Eller så kanske det blev någon dispyt på festen en knuff delades ut, Mattias kanske föll olyckligt , och avled? då kanske det blev en panik bland de/ eller en ensam gärningsman .Han lastades snabbt in i en bil som hastigt lämnade platsen, Mattias bror märkte senare att hans bror var försvunnen, och det kanske var han som sprang runt och letade , blev törstig och knackade på, och gav upp tog sig sedan hem och konstaterade att brodern inte var hemma.

finns det bevis på att den som knackade på var Mattias? hade personen skor jacka osv...?? om inte så bör man ju reagera om det knackar på en ung person utan skor, taskigt klädd mm..

Tror att någon /några på festen sitter inne på svaren, pundade grabbarna och han fick en psykos och drog, då bör man väl kolla om samtliga på festen bär spår av någon substans , har ingen det, så lär väl knappast Mattias själv pundet och dragit, detta känns som en högoddsare i sådana fall
Håller med om att det är något som inte stämmer i och med att han bara drog från festen utan sina saker men det ska ju vara bekräftat att det var han som knackade på en massa villor senare så det har förmodligen med någon snetändning på droger att göra och att alla var höga som hus på festen. Vissa människor tappar ju kontrollen fullkomligt när dem är väcka.

Tog polisen drogprover direkt?
de flesta substanser försvinner ju från systemet efter 1-2 dagar och eftersom grabbarna verkar vara skötsamma och från villaområden så vill de förmodligen inte erkänna.

hur som helst så borde han väl vara hittad nu om han frysit ihjäl eller drunknat?
Senast redigerad av EldoradoBakpulver 2020-12-10 kl. 06:14.
Citera
2020-12-10, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
MB och DB har bägge tävlat i en mängd friidrottstävlingar för Ljungb* FIK.
MB ser ut att vara en god löpare på 60m och 200m.
Klubbmästerskap 7 maj 2019 Ljungb* FIK.

https://www.ljungbyfriidrott.se/glob...m_ljungby1.pdf

Båda grabbarna är säkert goda simmare här deltog man i vattenskidåkning delfincupen.( 2011)

https://www.vsksvanen.org/globalasse...df?w=900&h=900

P.S Från samma klubb är denna notis om vinnaren (J.T) av de lopp och längdhopp som MB.DB deltog i. Så dom verkar duktiga på friidrott.

https://www.ljungbyfriidrott.se/Nyhe...jacobthelander

Säkert därför mamman skrev att han kunnat sprungit långt
Citera
2020-12-10, 07:40
Medlem
landbandys avatar
Tycker de där skriken på hjälp är läskiga - känslan för mig är att det antagligen var MB .....

En person är försvunnen -folk letar -någon ropar :-Hjälp ! -
Då borde det ju vara den som försvunnit som ropar ...
Visst ?
??
Senast redigerad av landbandy 2020-12-10 kl. 07:43.
Citera
2020-12-10, 07:44
Medlem
whatthefucks avatar
Hur länge kan en spårhund spåra efter doftmolekyler från en person? Är det i dagar eller när försvinner molekylerna?
Citera
2020-12-10, 07:46
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tycker de där skriken på hjälp är läskiga - känslan för mig är att det antagligen var MB .....

En person är försvunnen -folk letar -någon ropar :-Hjälp ! -
Då borde det ju vara den som försvunnit som ropar ...
Visst ?
??

Ja logiken talar ju för det. Men det behöver inte vara det.
Citera
2020-12-10, 07:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Ja logiken talar ju för det. Men det behöver inte vara det.

Nej det klart .
Hoppas att mamman ropade typ :
-Mattias ! Är det du ??
För då borde ju personen ha skrikit:
- JA mamma , hjälp mig , jag sitter fast och har skadat mig! eller något i den stilen ?

Men jag vet inget om droger och hur man funkar tankemässigt då ?
Kanske man ” pratar i nattmössan ” då ?

Men i vilket fall borde de som var ute och letade efter honom , även ha försökt att hjälpa den som faktiskt ropade på hjälp ?

Eller tänk om den som ropade:
- Hjälp !
hade funnit M livlös ?
Men då borde den personen ha larmat polisen ...
Hmm .....
Senast redigerad av landbandy 2020-12-10 kl. 08:01.
Citera
2020-12-10, 08:04
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Nej det klart .
-Mattias ! Är det du ??
- JA mamma , hjälp mig , jag sitter fast och har skadat mig! eller något i den stilen ?

Men i vilket fall borde de som var ute och letade efter honom , även ha försökt att hjälpa den som faktiskt ropade på hjälp ?

- Hjälp !
hade funnit M livlös ?
Hmm .....

Det var väl innan de visste att M var försvunnen som mamman hörde någon ropa?
Citera
2020-12-10, 08:11
Medlem
Citat:
Nej det klart .
-Mattias ! Är det du ??

- Hjälp !
hade funnit M livlös ?
Hmm .....

Jag har för mig att skriket/ropet under natten var orelaterat till försvinnandet enligt polisen?
Citera
2020-12-10, 08:28
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Jag har för mig att skriket/ropet under natten var orelaterat till försvinnandet enligt polisen?

Skedde inte ropet över 12-18 timmar efter försvinnandet (alltså ca kl 15-18 nästa dag då mamman var och letade själv)?

Tyckte jag hade läst det, och i såna fall tror jag ropet antingen inte har något med Mattias att göra och/eller så hörde mamman helt enkelt fel.
För om teorin, som jag tror på, att han fallit i vattnet och drunknat stämmer så ser jag det inte det som sannolikt att han skulle varit i livet i ån i närheten där han föll i flera timmar efter att han föll i vattnet.

Fast hon hörde skriket samma natt då hon letade så tror jag inte det är Mattias. Om han var i så dåligt skick att han föll i vattnet (full eller hög) så tror jag inte han skulle kunna simma / trampa vatten i flera timmar i kallt vatten.
Citera
2020-12-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul

Jo det stod så längre bak i tråden, osäker på vad källan var!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in