• 1
  • 2
2020-12-05, 04:14
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det är hur lätt som helst att fejka/säga att man är bög och därför inte kan återvända till sitt skitland. Myndigheterna kommer knappast att sätta upp en kamera och kolla vilka den påstådda bögen ligger med.

Jag säger varken bu eller bä om förslaget, jag funderar bara på följder det kan ha. Jag bor inte i Sverige själv.

Jag tycker lite synd om killen som en gång skamset bögat i Afghanistan med en polare i brist på get, som kommer paras ihop med svenska gymnasietjejer som kallar sig "icke-binära" för det är trendigt, i regi av nån woke batiktant. "Ni är samma lika". Det kommer sluta jättefint.
Citera
2020-12-05, 06:51
Bannlyst
Öppnar bara upp för mer bluff och båg. Vi har en väldig dålig regering son har svårt att göra saker och ting rätt. En bra regering stryper anhörigesinvandringen och inför mycket tuffare försörjningskrav. Idag är extremt lätt att få asyl, det behövs en hårdare linje emot den som vill ha asyl i Sverige. Är man inte lönsam ifrån dag 1 så åker man hem,

Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://live.aftonbladet.se/supernyt...enas.3wuKorjNd
Regeringen vill öka möjligheter till anknytningsinvandring för hbtq-flyktingar.

Rätten till anhöriginvandring för dem är begränsad till kärnfamiljen. Det innebär att ett par ska ha bott tillsammans i hemlandet.

Enligt det nya, kompletterande förslaget ska undantag för det kravet kunna göras i fall ett par inte kunnat leva tillsammans på grund av att deras förhållande inte accepteras i den kultur paret levde i.
Vad säger ni om detta? Vad kommer det få för konsekvenser?

Finns det risk att någon uppger felaktiga uppgifter till Migrationsverket för att få tillgång till förmåner i Sverige på svenska skattebetalares bekostnad?
Citera
2020-12-06, 10:46
Medlem
Ett friskt land hade värjt sig för import av individer med sexuella störningar - Sverige försöker istället maximera inflödet av dessa. Perfekt om man som mål har att på sikt bryta sönder ett välfungerande samhälle.

Fler måste få upp ögonen för vad som egentligen pågår, vilka krafter som besitter makten. Miljöpartiet har väldigt lite med miljön att göra, namnet kan mer liknas vid en dimridå som döljer en revolutionär ideologi där hatet är drivkraften. Ett hat mot demokrati, fria marknader och och välmående vita.
Ett mörkrött parti som får vänsterpartiet att se ljusrött ut i jämförelse.

Miljöpartiet i en regering, Miljöpartiet i en maktkonstellation, är det absolut sämsta som drabbat oss någonsin ur ett politiskt perspektiv

Adda sen centern vilka som bekant gärnar frontar alla som inte är heterosexuella så går destruktionen snabbare.

Socialdemokration och "borgarna" med Moderaterna i spetsen har sina plus och minus men det är de rödgröna partierna som är giftet i politiken.

Jag har kanske en udda inställning till hur landets regering borde se ut idealiskt men anser det bästa är att hålla dessa udda partier långt borta från makten. Låt de största partierna bilda regering - M, S och SD.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-12-06 kl. 10:59.
Citera
2020-12-06, 11:02
Bannlyst
hbtq är något som bara finns i västvärlden. HBTQ flykting finns inte ens som begrepp i t.ex Afrika. . Bara ännu hål öppnas upp att få komma till Sverige. sjukt.
Citera
2020-12-09, 20:23
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://live.aftonbladet.se/supernyt...enas.3wuKorjNd
Regeringen vill öka möjligheter till anknytningsinvandring för hbtq-flyktingar.

Rätten till anhöriginvandring för dem är begränsad till kärnfamiljen. Det innebär att ett par ska ha bott tillsammans i hemlandet.

Enligt det nya, kompletterande förslaget ska undantag för det kravet kunna göras i fall ett par inte kunnat leva tillsammans på grund av att deras förhållande inte accepteras i den kultur paret levde i.
Vad säger ni om detta? Vad kommer det få för konsekvenser?

Finns det risk att någon uppger felaktiga uppgifter till Migrationsverket för att få tillgång till förmåner i Sverige på svenska skattebetalares bekostnad?
Många kommer att komma hit och hålla varandra i handen. Kan inte tänka mig annat.

Jag upplyste er alla här inne för ett tag sedan. Nästa grupp blir " regnbågsbarn" eller någon form utav regnbåge.
Innan var det apatiska barn och nu lämnas epitetet ensamkommande barn.

Stefan rättar till slipsen, tittar in i kameran, ler och säger. Jag är snäll jag. Rösta på mig.
Jag har några bidrag att dela ut ( tar naturligtvis tillbaka det dubbla, era fårskallar)
Citera
2020-12-09, 22:20
Medlem
Räcker det inte med en eventuell partner från hemlandet , det är väl närmaste familjen de oftast
flyr i från. Varför skulle de då vilja bo i hop och försörja dem här? för jag antar väl att de får
försörja dem om de vill ta hit dem
Citera
2020-12-10, 06:21
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Många kommer att komma hit och hålla varandra i handen. Kan inte tänka mig annat.

Jag upplyste er alla här inne för ett tag sedan. Nästa grupp blir " regnbågsbarn" eller någon form utav regnbåge.
Innan var det apatiska barn och nu lämnas epitetet ensamkommande barn.

Stefan rättar till slipsen, tittar in i kameran, ler och säger. Jag är snäll jag. Rösta på mig.
Jag har några bidrag att dela ut ( tar naturligtvis tillbaka det dubbla, era fårskallar)
"Regnbåge kulturen" ??? VA?.. INCA KULTUREN ... ska Sverige börja med människo offer ??
https://sv.wikipedia.org/wiki/Inkariket

"Sverige det nya inkariket" ... jo tjena ..

Sverige borde skämmas , över att kalla sig Kristet. Fast det är klart Sverige är ju redan halvmuslimer trots att de gör narr av den såkallade mohammed..
Senast redigerad av Massonite 2020-12-10 kl. 06:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in