Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Jag skulle aldrig kunna göra så här, det är lite dumt liksom, men jag skulle aldrig kunna snåla in på "mitt leverne", för mig är det bättre att arbeta mer.
De flesta jobbar liksom bara 40 timmar i veckan när det är fullt möjligt för mig att arbeta 96 timmar. Då är det väldigt enkelt att betala för bra kött.
Jag har ju maten betald när jag bor på jobbet, så det blir väldigt lite snålande där kan jag säga, bara att dra kortet.
Det är inte alltid man har privilegiet att kunna välja ser du. Vid tidpunkten hade jag ganska så exakt 0 timmars arbete att bolla eller förhandla om. Inte heller kunde jag "äta på jobbet" eftersom jag inte hade något jobb att gå till då.
Det handlade inte heller om att "snåla" från min sida, utan det handlade om ren och skär "överlevnad". Det är en rätt så stor skillnad faktiskt.
Det var en oförutsedd situation, en botten helt enkelt. De allra flesta slipper hamna i en sådan djup botten, och då går det inte heller att föreställa sig hur det faktiskt kan vara där. "Det är bara att jobba mer" är ett argument som dessvärre saknar förankring i verkligheten i en sådan situation.