Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshsuckforum
Ja det verkar så. Till en annan bank men mitt konto. Och anledningen var ju att SEB tillåter utlandsöverföring på 150 000 per dag medan LF endast utlandsl. 50. 000 per 7 dagar. Orsaken till överföringen till utlandet var alltså en lägenhetsköp och kontraktet stipulerade omgående inbetalning av en tredjedel som en handpenning. Mitt fel var att jag skulle ha gjort en överföring till utlandet på LF.s kontor. Då hade nog detta inte hänt. Men så kände jag att man får ju föra över pengar upp till spärren, men algoritmen gillar inte det. Så jävla konstigt.
Aha, så det handlar om pengar som ska föras till utlandet. Då kanske det klarnar, då reagerar systemet ännu lättare, tänker jag.
Det var nog det där "mellansteget" du tog genom att flytta pengarna till ett annat konto i en annan bank för att sedan föra pengarna till utlandet som gjorde att systemet reagerade.
Du måste ju ändå kunna få rätta till detta då pengarna bevisligen är vita och det finns papper på lägenhetsköpet? Du kan ju bevisa att du agerat i "god tro", menar jag?
Jag inbillar mig alltså att detta inte hade hänt om du köpt en lägenhet i Sverige? Att det är just att det handlar om pengar till utlandet som ställt till det så här för dig?