2020-12-03, 11:05
Bannlyst
Tusingar dagligen som omsätts via https://www.leovegas.com/sv-se/ Kika spelalternativen på sidan först innan du svarar. Miljoner olika alternativ! Är det svårt för gemene man att inte fastna?

Mot bakgrund av Leovegas och hundratals liknande sidor; Vad saknar dessa individer i livet, de som faller som furor inför dessa sidor? Vilket tomrum är det de vill fylla? Vad har de gemensamt gått igenom?
Senast redigerad av Rasmusehn 2020-12-03 kl. 11:09.
Citera
2020-12-03, 11:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmusehn
Tusingar dagligen som omsätts via https://www.leovegas.com/sv-se/ Kika spelalternativen på sidan först innan du svarar. Miljoner olika alternativ! Är det svårt för gemene man att inte fastna?

Mot bakgrund av Leovegas och hundratals liknande sidor; Vad saknar dessa individer i livet, de som faller som furor inför dessa sidor? Vilket tomrum är det de vill fylla? Vad har de gemensamt gått igenom?

Det finns genetiska anlag som gör att vissa har lättare att bli beroende av saker rent allmänt. Det är en stor faktor. Men sen ökar risken också när någon mår dåligt.
Citera
2020-12-03, 11:23
Medlem
Jobbar inom branchen, och den vanligaste anledningen är att en person vinner en stor summa pengar (för dem) och sedan kan dom inte riktigt släppa den känslan.
De vill uppleva den igen, därför kommer lax efter lax in igen..

Sen har vi såklart de som jagar drömmen om att bli ekonomiskt oberoende.
Citera
2020-12-03, 11:25
Medlem
Dem saknar konsekvenstänk. Punkt.
Antingen beror det på låg IQ, eller nån form av bokstavskombination.
Citera
2020-12-03, 11:33
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:

Det finns ju en chans att vinna miljoner. Tyvärr är den mindre än risken att ens bostad ska fatta eld eller att man ska utsättas för ett inbrott.

Själv köper jag ibland trisslotter, för det mesta bara en. Vinner jag köper jag nya för vinsten. Hittills har det slutat med att jag som mest har vunnit tio gånger på rad och sedan förlorat. Då köper jag ingen ny lott på minst ett par veckor.
Citera
2020-12-03, 11:36
Medlem
Flammarions avatar
Dopamin.
Sen ser de förluster som "nästan vinst".
Citera
2020-12-03, 11:52
Medlem
note-its avatar
Citat:
Tänk om livet ändå var så enkelt va.
Citera
2020-12-03, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Dopamin.
Sen ser de förluster som "nästan vinst".

Har man högt Dopamin eller bara obalans i dopaminnivåerna? Hur kan dessa individer reglera dopaminnivåerna själva? Vad gäller? Amfetaminliknande preparat?
Citera
2020-12-03, 12:17
Medlem
Jaga förluster kanske 😔
Citera
2020-12-03, 12:30
Medlem
beardbraids avatar
Spelberoende är ju nåt man kan skaffa sig som biverkning med vissa mediciner också, så att fråga efter motiv dessa fall är ju som att fråga varför tjackisar tycker det är viktigt att skruva sönder saker (och det är bara en dos-fråga för de flesta).
Vid vissa kemiska lägen i hjärnan så börjar man antingen spela hela tiden eller skruva sönder radion helt oavsett hur vettigt det är.
Citera
2020-12-03, 12:52
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Det finns ju en chans att vinna miljoner. Tyvärr är den mindre än risken att ens bostad ska fatta eld eller att man ska utsättas för ett inbrott.

Själv köper jag ibland trisslotter, för det mesta bara en. Vinner jag köper jag nya för vinsten. Hittills har det slutat med att jag som mest har vunnit tio gånger på rad och sedan förlorat. Då köper jag ingen ny lott på minst ett par veckor.

Just trisslotter och slots är ju beroende-riggade på det viset att de ger "vinster" som är break even eller till och med sämre. Sånt triggar att man fortsätter . I ditt trisslottsexempel så är det ju i stort sett dina samma pengar som cirkulerar. Hade du bara dubblat pengarna i stället för att vinna 30 kr så betvivlar jag att du hade bett den stackars kassörskan om 1024 nya lotter och sedan förlorat på samtliga.
Du blir "glad" för att du vinner men inte tillräckligt för att lägga av. Man ser ett byte man aldrig kan fånga, drakar pratar heroinister om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in