2020-12-02, 09:46
Medlem
Jag har nu i snart 15 år jobbat inne på kontor. Enda sen dag ett har jag varit stressad av allt stillasittande. Men det går inte att jämföra med hur jag känner nu. Det är så pass illa att jag behöver avbryta jobbet för att ta mig hemåt och lugna mig. Det jag skulle vilja veta är hur man på bästa sätt kan lösa detta? Själv kör jag ca 4 eller 5 träningspass i veckan och det hjälper ytterst lite. Jag har ändå en 6 eller 7 timmar effektiv sitt tid som ställer till det. Har provat receptfria lugnande men det var totalt bortkastade pengar. Byta jobb? Har absolut försökt men ingen framgång än så länge. Tills jag hittar ett mer fysiskt krävande jobb så skulle jag vilja ha förslag på hur detta kan lösas? Kanske rentav av någon som befunnit sig i en liknande situation?
Citera
2020-12-02, 09:51
Medlem
undercover-racists avatar
Varför blir du stressad av stillasittande? Har du adhd? Hinner du inte med uppgifter?
Citera
2020-12-02, 10:10
Bannlyst
Spring en timma innan jobbet.
Citera
2020-12-02, 10:19
Medlem
Vem säger att du behöver sitta. Du kan väl höja skrivbordet och stå, de gör dom flesta som jobbar på kontor
Citera
2020-12-02, 10:21
Medlem
note-its avatar
Börja jobba som ställningsbyggare eller takläggare så lugnar du nog ner dig ska du se.
Citera
2020-12-02, 11:27
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japzlover
Jag har nu i snart 15 år jobbat inne på kontor. Enda sen dag ett har jag varit stressad av allt stillasittande. Men det går inte att jämföra med hur jag känner nu. Det är så pass illa att jag behöver avbryta jobbet för att ta mig hemåt och lugna mig. Det jag skulle vilja veta är hur man på bästa sätt kan lösa detta? Själv kör jag ca 4 eller 5 träningspass i veckan och det hjälper ytterst lite. Jag har ändå en 6 eller 7 timmar effektiv sitt tid som ställer till det. Har provat receptfria lugnande men det var totalt bortkastade pengar. Byta jobb? Har absolut försökt men ingen framgång än så länge. Tills jag hittar ett mer fysiskt krävande jobb så skulle jag vilja ha förslag på hur detta kan lösas? Kanske rentav av någon som befunnit sig i en liknande situation?

Du kanske ska satsa på en mer aktiv arbetsplats? Cykelstol till exempel, eller ett gåband för kontorsmiljö.
Citera
2020-12-02, 17:28
Medlem
ratanax2s avatar
lite stress är i varje fall nyttigt.
Citera
2020-12-03, 23:19
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japzlover

Ställ dig upp?
Citera
2020-12-04, 07:15
Medlem
Pungsvings avatar
Du kan kräva skrivbord för stående arbetare. Säg att du mår dåligt av att sitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in