2020-12-01, 15:35
Medlem
Knullkungens avatar
https://pt.se/nyheter/artikel/elev-snodopte-larare--skolan-anmaler-attacken/jpke8gmr

"Det var i slutet av november som en elev på skolan i Piteå kommun började kasta snöbollar på läraren. Händelsen urartade och eleven kastade fullt med snöbollar på läraren och snödöpte pedagogen. Läraren skrek att eleven skulle sluta, men trots upprepade tillsägelser så fortsatte eleven med snöattacken. Först när en annan person ingrep så kunde läraren söka skydd i en närliggande byggnad på skolområdet.

Läraren tappade sina glasögon i tumultet och var senare tvungen att gå ut för att leta rätt på dem. Då kom återigen eleven och attackerade läraren. Personal fick än en gång ingripa för att skydda läraren."

Anmält till arbetsmiljöverket. Bör det även polisanmälas? Är inte detta misshandel?
Citera
2020-12-01, 15:44
Medlem
Någon som vet vilken skola det gäller?
Citera
2020-12-01, 15:49
Medlem
Cannibalizations avatar
Artikeln var låst för mig.

Står det något om ålder på eleven i fråga?
Citera
2020-12-01, 15:50
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Vafan är snödöpa? Mula eller?
Citera
2020-12-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Vafan är snödöpa? Mula eller?
Skulle tro det handlar om att mula, eller ”kröna” som man säger i min sydliga del av landet
Citera
2020-12-01, 15:52
Medlem
Detta låter så som när min farsa beskriver hur det va när han gick i skolan på 70-80-talet i vad som idag blivit ett särskilt utsatt område, då var det mest arbetar kids. Det finns inte en chans i helvetet att detta skulle hända nånstans där jag gick i skolan i vit medelklassområden under 2000 och 2010 talet.
Citera
2020-12-01, 15:57
Medlem
Vad fan är det med skolan nu för tiden?
Elever blir mobbade och får byta skola medan bråkstakarna får gå kvar och skolorna gör inte ett skit. Lärarna får stryk och blir "mulade"/snöbadade av elever så dom måste polisanmäla och om dom så mycket som lyfter ut en bråkig elev då får dom en anmälan på sig?

Älskar förövrigt att dom klippt in en bild på typ en 4-åring som håller i en snöboll med sina rosa tumvantar.
Antar ju att det är en skola för lite äldre, man kan ju tycka att en lärare skall kunna lösa en situation likt denna utan större problem om det är på en skola för yngre..
Citera
2020-12-01, 16:09
Medlem
Vad är det med damp barn numera?

På min tid blev dessa utkastade.

”anmälde händelsen!”

Skicka hem horungen så får hans föräldrar ta o lösa det. O passar inte det så skicka hem hela familjen tillbaka till deras jävla hemland då dom får alla andra föräldrar och ungar att skämmas för deras brist på uppfostran.

JÄVLA Invandrare.
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-12-01 kl. 16:28.
Citera
2020-12-01, 16:13
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Artikeln var låst för mig.

Står det något om ålder på eleven i fråga?

Nej.
Citera
2020-12-01, 16:17
Medlem
För vissa är det bara ett helvetes kok stryk som gäller!!!

Dessa adhd barn förstår bara sitt eget språk

Javla ligister!!+
Citera
2020-12-01, 16:19
Medlem
Studsbolls avatar
Låter som en småväxt kvinnlig pedagog som fått smaka mångkultur av ett skäggbarn. Vilket normalt svenskt barn överfaller en lärare på det sättet?
Citera
2020-12-01, 16:55
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Skulle tro det handlar om att mula, eller ”kröna” som man säger i min sydliga del av landet

Som jag misstänkte då.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Låter som en småväxt kvinnlig pedagog som fått smaka mångkultur av ett skäggbarn. Vilket normalt svenskt barn överfaller en lärare på det sättet?

Man skall inte underskatta svenska dampungar med -y namn dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in