2020-12-01, 13:28
Medlem
Vet någon vad detta handlar om?
Citat:
En elev på en skola i Växjö misstänks ha misshandlats av en annan elev under tisdagsförmiddagen.
Ambulans och flera poliser tillkallades till skolan där de anträffade den skadade eleven.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/december/1/01-december-1148-misshandel-vaxjo/
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/elev-till-sjukhus-efter-misshandel-paa-skola.BGbl6duAc
Vilken skola är det och om det är "vanligt skolbråk" som spårat ur eller om gamla Arabyskolan har återuppstått på ny plats?
Citera
2020-12-01, 13:30
Bannlyst
Att elever slåss med varandra är nog ingen större nyhet.
Citera
2020-12-01, 13:36
Medlem
Absolut så kan det vara. Jag reagerade mer som före detta Växjö-bo på att det startar upp igen (?) inne på skolorna. Trodde det hade lugnat ned sig med det men kanske bara naivt av mig att tro att det inte skulle fortsätta vara samma kaos.
Citera
2020-12-01, 13:36
Medlem
Absolut så kan det vara. Jag reagerade mer som före detta Växjö-bo på att det startar upp igen (?) inne på skolorna. Trodde det hade lugnat ned sig med det men kanske bara naivt av mig att tro att det inte skulle fortsätta vara samma skit som förr
Citera
2020-12-01, 13:42
Medlem
Citat:
– Händelsen utreds initialt som misshandel, men det kan komma att ändras

https://www.expressen.se/kvallsposten/elev-misshandlad-inne-pa-skola/

Ändras pga mer eller mindre allvarligt än misshandel? 🤔
Citera
2020-12-01, 13:45
Medlem
teleborg centrum ska det röra sig om:

https://www.vxonews.se/nyheter/stor-polisinsats-pa-vaxjoskola-elev-skadad-efter-misshandel-6847a26f
Citera
2020-12-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ändras pga mer eller mindre allvarligt än misshandel? 🤔
Lite nyfiken också på detta, eftersom att det ändå uppmärksammas rikstäckande så borde det ju rimligtvis inte bara vara en örfil eller två.
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
teleborg centrum ska det röra sig om:
Okej, tack så mycket för det svaret här så snabbt. Är det stökigt där ute normalt sett också? Vet du/någon det?
Citera
2020-12-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkeyser
Okej, tack så mycket för det svaret här så snabbt. Är det stökigt där ute normalt sett också? Vet du/någon det?
Jag besöker Teleborg med jämna mellanrum och stök är inget jag sett röken av i de delar jag rört mig. Mängder med nybyggda dyra bostadsrätter och lite äldre dyra villor. Växjö har gott om stök men jag upplever att det är mest på östra kanten.
Citera
2020-12-01, 14:13
Medlem
ElCaminoSSs avatar
Citat:

Det brukar hänga gäng på torget utanför som kastar sten på mig när jag är ute med hunden och skriker att dom ska knulla min mamma och krossa glasrutor och sånt. Polisen är där varenda kväll.

Tror det bussas många idioter till skolan från Växjös utanförskapsområde Araby.
Citera
2020-12-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElCaminoSS
Det brukar hänga gäng på torget utanför som kastar sten på mig när jag är ute med hunden och skriker att dom ska knulla min mamma och krossa glasrutor och sånt. Polisen är där varenda kväll.
Oh fan, då kanske man inte ska bli allt för förvånad då helt enkelt. Jag trodde att de skeppades till Norregård och Fagrabäck så hade inte ens det som alternativ här för mig själv
Citera
2020-12-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElCaminoSS

så vad skulle de göra där på kvällen?
de borde ju rimligtvis vara tillbaka i sina hoods då.
nä, jag tror inte alls på din beskrivning.

skolan ligger ju också extremt nära uinversitetet och campus där det mest bor "äldre" studenter.
Citera
2020-12-01, 15:55
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Såg sex polisbilar med blåljus i full fart mot Teleborg idag vid 12-tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in